C.G.Jung

1. Data: 2000-05-25 17:23:55

Temat: C.G.Jung
Od: "Pawel Peterka" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest cos z jego prac dostepnych w sieci?

Pozdrawiam
Pawel PETERKA

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-05-25 17:37:15

Temat: Metoda analityczna
Od: "Pawel Peterka" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Metode analityczna do nauk nowozytnych wprowadzil Kartezjusz. To on pierwszy
wprowadzil uklad wspolrzednych "kartezjanskich" i odtad matematyka poszla do
przodu jak burza. Powstala ANALIZA matematyczna (rachunek rozniczkowy i
calkowy i wszystko co sie z tym wiaze).
Ta analityczna metoda zaczela potem przenikac wszystkich nauk i grac w nich
pierwszorzedna role:
1) Chemia - analiza chemiczna, podzial materii na atomy i potem tworzenie z
nich czasteczek (reakcje chemiczne)
2) Geografia - wprowadzenie wspolrzednych geograficznych: dlugosci i
szerokosci - pozwala odbywac ludziom dalekie podroze bez obawy pobladzenia,
3) Biologia - podzial ciala na tkanki i komorki,
4) Astronomia - podzial nieba na uklady planetarne, galaktyki,
supergalaktyki itp. z okresleniem ich wspolrzednych
5) Teologia (nawet w niej!) - podzial Ksiag Pisma Swietego na Rozdzialy i
Wersety - (to naprawde nowosc!) - a pozniej wyciaganie wnioskow z
porownywania cytatow ktorych wspolrzedne sie okresla np. tak: 1Krl 3,22-27
co nalezy czytac Pierwsza Ksiega Krolewska Rozdzial trzeci, wiersze od 22 do
27
6) moglbym jeszcze podac przyklady innych dziedzin, w ktorych stosuje sie
metode analityczna, ale niech wystarczy tyle.

Moje pytanie brzmi: Czy w psychologii byly juz proby wprowadzenia tej
analitycznej metody w odniesieniu do psychiki czlowieka? Czy psychike
czlowieka tez mozna "porozkladac na atomy", pozniej zas skladajac je na
rozne sposoby, tworzyc jakies nowe niezwykle zwiazki i asocjacje.....

Pozdrawiam
Pawel PETERKA

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-05-26 06:38:16

Temat: Re: Metoda analityczna
Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"Pawel Peterka" <p...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
skladajac je na
> rozne sposoby, tworzyc jakies nowe niezwykle zwiazki i

Porzadne nauki przechodza trzy zasadnicze etapy rozwoju:
zoologiczna -> gromadzenie i systematyzowanie faktow
(zoologiczna, bo to jak na lekcjach zoologii w podstawowce:
trzeba wykuc na pamiec rozne systematyki....)
teoretyczna -> jest proponowana ogolna regula, ktora porzadkuje
znane fakty i pozwana poprawnie przewidywac fakty,
ktore wczesniej nie byly obserwowane.
krytyczna -> okresla granice wlasnej stosowalnosci.

Psychologia ma POWAZNE trudnosci na poziomie zoologicznym...

A.

szukam
CO NALEŻY UCZYNIC W KOSCIELE JUBILEUSZOWYM, ABY UZYSKAC ODPUST ZUPELNY?
Szukam poważnego rozmówcy
Narkotyki w twojej kuchni
test