Mexico

1. Data: 2002-07-16 07:09:04

Temat: Mexico
Od: Sheala <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanie: nie znacie przypadkiem jakiejś dobrej książki
poświęconej wyłącznie kuchni meksykańskiej? Ewentualnie strony
internetowej? Uwielbiam smak wszystkiego co przyrządzają w tym kraju, a co
sama potrafię zrobić, to jedynie marne chili con carne.. :)

Pozdrawiam serdecznie

Sheala

--
"Wino czyni człowieka łatwiejszym do zniesienia dla samego siebie, ale nie
można powiedzieć, że również dla innych"

1. Data: 2002-07-16 07:33:43

Temat: Re: Mexico
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sheala <k...@a...com.pl> wrote:

> [...]
>internetowej? Uwielbiam smak wszystkiego co przyrządzają w tym kraju, a co
>sama potrafię zrobić, to jedynie marne chili con carne.. :)

a czy przypadkiem zona pana Mrozka nie napisala takiej "
historyczno, beletrystycznej, przepisowej ksiazki" o kuchni
Meksyku.?.....Co by nie powiedziec - perelka !
Szukamy w rozbudowanych ksiegarniach i w zasadzie w kazdym
miejscu (dziale) moze byc.......ja widzialam swego czasu w
podrozniczym, w kuchennym

.....ale uwaga przepisy sa tam raczej zakamuflowane ..to takie
przegladowe dzielo......

AgataW.

1. Data: 2002-07-16 07:54:48

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> internetowej? Uwielbiam smak wszystkiego co przyrządzają w tym kraju, a co
> sama potrafię zrobić, to jedynie marne chili con carne.. :)

...które ma z Meksykiem tyle wspólnego, co cevapcici z Polską ;-)

Była chyba książka z serii kuchnia pod lampionami. Taka mała, formatu
C6. Ja mam w miarę przyzwoitą, niemiecką "Mexikanische Küche", choć to
też raczej kuchnia texańska. W przypadkach awaryjnych mogę zadzwonić do
kolegi, a właściwie do żony kolegi. Rodowita meksykanka ;-)

Waldek

1. Data: 2002-07-16 08:09:36

Od: Sheala <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> ...które ma z Meksykiem tyle wspólnego, co cevapcici z Polską ;-)

Poważnie??? No to nic nie potrafię... jakie to smutne ;)

> Była chyba książka z serii kuchnia pod lampionami. Taka mała, formatu
> C6. Ja mam w miarę przyzwoitą, niemiecką "Mexikanische Küche", choć to
> też raczej kuchnia texańska.

Bardzo dziękuję, rozejrzę się coś niecoś.

> W przypadkach awaryjnych mogę zadzwonić do
> kolegi, a właściwie do żony kolegi. Rodowita meksykanka ;-)

Nie no, aż tak ważne to to nie jest, ale dobrze będzie mieć na przyszłość
takie konszachty :P

Pozdrawiam

Sheala

--
"Są chwile, kiedy brak ludożerców daje się boleśnie odczuć"
Alfons Alais

1. Data: 2002-07-16 08:13:09

Od: Sheala <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> [...]
> podrozniczym, w kuchennym
>
> .....ale uwaga przepisy sa tam raczej zakamuflowane ..to takie

Jak tylko pojawię się w stolicy ruszam na nalot na księgarnie.. :) Dziękuję
bardzo.

Pozdrawiam serdecznie

Sheala

--
"Cnota - suma rzeczy, których nie zrobiliśmy z lenistwa, tchórzostwa lub
głupoty."

1. Data: 2002-07-16 09:13:40

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze tutaj sobie pogrzebiesz?
http://www.google.com.pl/search?q=mexican+kitchen&ie
=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl

AniaK

1. Data: 2002-07-16 11:16:48

Od: hmmm <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 16 Jul 2002 07:33:43 GMT, AgataW <a...@g...com.pl> napisala w
odpoiedzi na post Sheali <k...@a...com.pl>:

> [...]
>podrozniczym, w kuchennym
>
>.....ale uwaga przepisy sa tam raczej zakamuflowane ..to takie

napisała, napisała

dokładnych przepisów jest pięć:
zupa z tortilli, ryż po meksykańsku, chili w sosie orzechowym, mole z
indyka i frijoles refritos (odsmażana fasola)

reszta zakamuflowana bądź z wapnem :-)

Susana Osorio-Mrożek
"Meksyk od kuchni - książka niekucharska"
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS,
Kraków 1999 (ale pewnie były wznowienia)

ponoć można sobie zamówić (przesyłka na koszt Universitas)
b...@u...dnd.com.pl

hmmm
(nie mająca żadnych korzyści z udzielania powyższych informacji i z
wydawnictwem Universitas takoż nie związana :-)

ogórki - szybkie kiszenie
[zupelne OT] pytanie
Gratulacje dla Ewy
Chleb razowy na zakwasie [waw]