Mieczyki!!!

1. Data: 2001-02-23 15:34:59

Temat: Mieczyki!!!
Od: "Paweł Wanasz" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o pomoc w sprawie mieczykow.
Pewna nieodpowiedzialna osoba przetrzymywala bulwy mieczykow w foliowej
torebce, zawilgocily sie one i niektore wypuscily pedy!!! Co mam z nimi
zrobic, gdzyz jest ich sporo, a nie chce ich wyrzucac. Bardzo mi zalezy tez,
aby zakwitly w tym roku. Co mam robic: zasuszyc?
Czy po zasuszeniu starych pedow wyrosna nowe?
Pomocy!!!

Dziekuje wszystkim, ktorzy odpowiedza...

2. Data: 2001-02-23 17:39:41

Temat: Re: Mieczyki!!!
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Wanasz <k...@p...com> wrote in message
> Prosze o pomoc w sprawie mieczykow.
> Pewna nieodpowiedzialna osoba przetrzymywala bulwy mieczykow w foliowej
> torebce, zawilgocily sie one i niektore wypuscily pedy

Nie wiem, co zrobic teraz. Ale na przyszlosc mozna
sprobowac przetrzymywac bulwy na miejscu, czyli
w ziemi tam gdzie rosna. Moje mieczyki juz dwie
zimy przetrwaly zupelnie spokojnie mimo mrozow
od czasu do czasu. Widac nie takie slabe jak je opisuja.

Pozdrowienia,
Michal

*****************************
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

3. Data: 2001-02-25 11:03:42

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprobuj moze posadzic je do dosc glebokich donic, w maju wynies do ogrodu,
powinny zakwitnac wczesniej niz te posadzone do gruntu.
Nie uprawialam jeszcze tak mieczykow, ciekawa jestem czy to sie uda.
Powodzenia Wiesia

4. Data: 2001-02-26 08:14:31

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co może być przyczyną, że mieczyki po wypuszczeniu liści
dostają plam na liściach i obumierają.
Dzieje sie tak nie tylko z tymi bulwami, które przechowuję z poprzedniego roku,
ale również z kupnymi.
Czyżbym miała nieodpowiednią ziemię na działce?
Pozdrawiam Krystyna.

5. Data: 2001-02-26 17:24:41

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Krysiu
A moze to slimaki, bo chyba niemozliwe, zeby i nowo kupione bulwy byly
zawsze chore.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

6. Data: 2001-02-26 19:23:40

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiesia Karpowicz <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:97e3e9$eva$...@n...tpi.pl...
[...]
Może to wam pomoże, kupowałem z reguły takie zestawy 100 szt. hol.
70% dawało kwiaty, przez zimę wytrzymywało tylko 30% z 70%. A z tego co
zostało to i tak niewiele wypuszczało nędzne kwiaty w kolejnym roku. Takie
"HOL" cebule z reguły były jednorazówkami.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2001-02-26 20:28:08

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I dlatego ja nie przetrzymuje cebul przez zime, bo do tego nie bardzo mam
gdzie, tylko co roku kupuje nowe. Rzeczywiscie wsadzales 100 szt mieczykow?

8. Data: 2001-02-27 06:32:09

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc Krysiu
> A moze to slimaki, bo chyba niemozliwe, zeby i nowo kupione bulwy byly
> zawsze chore.
Chyba nie ślimaki, bo to są rdzawe plamy deformujące liście i zniekształcające.
Roślina potem ginie. Sama nie kupuję już cebul mieczyków.
W zeszłym roku dostałam w prezencie, kupne ze sklepów. Być może były z
holenderskie.
Pozdrawiam Krystyna.

9. Data: 2001-02-27 10:06:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
zniekształcające.
> Roślina potem ginie. Sama nie kupuję już cebul mieczyków.

Niewątpliwie "sprowadziłaś" sobie jakąś chorobę grzybową (rdza?
wertycylioza? bez czasopism ani rusz). Faktem jest jednak, że zakażona jest
chyba ziemia w ogrodzie i należałoby mieczyki odpuścić na parę lat. A inne
cebulowe zaprawiać przed sadzeniem, zawszeć to jakaś ochrona.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-02-27 11:10:21

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

(...)
> Niewątpliwie "sprowadziłaś" sobie jakąś chorobę grzybową (rdza?
> wertycylioza? bez czasopism ani rusz).
(...)
To jest to (zdaje się).
Szukać zaczynam jak odkazić ziemię. :-((
Pozdrawiam Krystyna

URSYNIA-odmiana petunii
zdjecia Gamonia
OGRODZENIA CIĄG DALSZY