Mielone

1. Data: 2002-12-07 15:37:00

Temat: Mielone
Od: Herpi <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche wstyd sie przyznac, ale nie wychodzi mi mielone, na usprawiedliwienie
podam ze jestem kawalerem :-)))
Moze rzuci ktos na grupe przepis?

1. Data: 2002-12-07 16:29:29

Temat: Re: Mielone
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 07 Dec 2002 16:37:00 +0100 I had a dream that Herpi
<m...@n...pl> wrote:
>Troche wstyd sie przyznac, ale nie wychodzi mi mielone, na usprawiedliwienie
>podam ze jestem kawalerem :-)))
>Moze rzuci ktos na grupe przepis?

A co to oznacza "nie wychodzi"? Bo nie wyobrażam sobie, jak może nie wyjść :)

A poza tym człowieku.... wejdź na www.google.com, wpisz "mielone" i od razu
dostajesz masę przepisów...

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-12-07 17:31:08

Od: "bazyli4" <b...@p...USUNTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Herpi" <m...@n...pl> napisal w wiadomosci

> Troche wstyd sie przyznac, ale nie wychodzi mi mielone, na
usprawiedliwienie
> podam ze jestem kawalerem :-)))
> Moze rzuci ktos na grupe przepis?

Za moich kawalerskich czasów robilem tak:

1 kg mielonego miesa (tylko nie z Leclerca, brrrr.... to lubelskie
warunki)
3 duze cebule
2 kajzerki w mleku moczone
2 jaja
duza garsc natki pietruszki
lyzeczka do herbaty czarnego mielonego pieprzu
pól lyzeczki cayenne
kaszy jaglanej drobnej surowej ile wejdzie - a wchodzi czasami i pól
szklanki (odstawic wymieszane na pól godziny, az zwiaze)

sól
lyzeczka cynamonu mielonego (koniecznie!)

formowac
toczyc w mace lub bulce lub jak kto woli
smazyc

i tyle.....

Pzdr
Pawel

1. Data: 2002-12-08 22:09:45

Od: Herpi <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 wrote:

> Za moich kawalerskich czasów robilem tak:

No to fajnie dzieki

1. Data: 2002-12-08 22:11:47

Od: Herpi <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> co to oznacza "nie wychodzi"? Bo nie wyobrażam sobie, jak może nie wyjść
> :)
Glupia odpowiedz

> A poza tym człowieku.... wejdź na www.google.com, wpisz "mielone" i od
> razu dostajesz masę przepisów...

To co tu robisz......?

wpisz sobie i zobacz, znajdziesz cennik restauracji, pare nieaktywnych
linkow, oraz owszem przepisy ale na jakies kombinatorskie mielone, a ja
chce poprostu zwykle kotlety mielone.

1. Data: 2002-12-08 23:06:06

Od: "Gray" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herpi" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> wpisz sobie i zobacz, znajdziesz cennik restauracji, pare nieaktywnych
> linkow, oraz owszem przepisy ale na jakies kombinatorskie mielone, a ja
Wydawalo mi sie , ze grupa pl.rec.kuchnia jest dla ludzi ktorzy chca
podyskutowac o tym jak lepiej przyrzadzic dana potrawe, chca sie dowiedziec
o pochodzeniu pewnych rzadko spotykanych skladnikow, dyskutowac o
skladnikach przepisow (np. czy do zupy cebulowej nalezy dodac musztarde czy
tez bedzie to pelne zlamanie smakow ) A 90 % postow dotyczy " jak zrobic
mielone, jak ugotowc zupe pomidorowa, czy do jajecznicy koniecznie trzeba
dodac jajka itp. )
Kochani, nie dziwcie sie,ze co raz mniej osob znajacych sie na gotowaniu
wlacza sie do dyskusji. A moze stworzyc grupe ABC kuchni ? albo Kulinarne
przedszkole i pogodzimy wtedy responedentow ?
Z powazaniem
Bask

1. Data: 2002-12-09 08:54:37

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gray" <f...@w...pl> napisał:
> Wydawalo mi sie , ze grupa pl.rec.kuchnia jest dla ludzi ktorzy chca
> podyskutowac o tym jak lepiej przyrzadzic dana potrawe,

Czyli dokladnie o tym, o czym chcial sie dowiedziec Herpi;
robil juz mielone, ale mu nie smakuja, wiec chce sie dowiedziec,
jak mozna ich zrobic lepiej.

BTW, ciekawe co na ten temat jest w opisie grupy...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-09 09:19:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@U...onet.pl>
napisał:

> A co to oznacza "nie wychodzi"? Bo nie wyobrażam sobie, jak może nie wyjść :)

Zapytaj o to Mechci, bo ona jest tu specjalistka od mielonych ;-)

> A poza tym człowieku.... wejdź na www.google.com, wpisz "mielone" i od razu
> dostajesz masę przepisów...

I krecka w glowie, ktory z nich jest najlepszy...
Niektorzy w takim wypadku biora za pewnik przepis Magdaleny Bassett,
bo jej nazwisko gwarantuje sukces. Oto rady, ktore kiedys udzielala MB
na grupie w podobnych okolicznosciach:

"Ale co to znaczy nie wyszly?
Jesli kulki w srodku wybuchaja, tzn. smazysz na za goracej patelni, i
zewnetrzna powloka miesa sie zestala, utwardza, wiec srodek, ktory sie
rozszerza podczas smazenia, wybucha. Smaz na malym ogniu. Tluszczu (pol
na pol maslo z olejem) musi byc tyle, zeby sie babelkowalo miedzy
mielonymi.
Ja robie tak:
1/2 kg mielonej wolowiny (10% tluszczu, czyli bardzo chuda)
1/2 kg mielonej wieprzowiny
1 duze lub 2 male jaja
2 kawalki chleba bez skory namoczonego w wodzie i odcisnietego
2 lyzki sosu sojowego
1 lyzka maggi
2 lyzki posiekanego koperku lub pietruszki
1 lyzeczka pieprzu
1 lyzeczka soli

bulka tarta

maslo i olej do smazenia

wszystkie skladniki wymieszac i wyrobic reka jak ciasto, az gladkie i
klejliwe. Mokrymi rekoma formowac kulki wielkosci 2-3 cm, splaszczac na
talerzu z buleczka i smazyc po obu stronach na malym ogniu."

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-09 12:42:02

Od: m...@d...silesia.pik-net.pl szukaj wiadomości tego autora

In <ast4i7$o1m$1@news.tpi.pl>, Herpi <m...@n...pl> writes:
>Troche wstyd sie przyznac, ale nie wychodzi mi mielone, na usprawiedliwienie
>podam ze jestem kawalerem :-)))
>Moze rzuci ktos na grupe przepis?

np. coś takiego :

- mielone z indyka ( Tesco ) 0.5 kg
- 1 mała sucha bułka lub taka sama ilość zaschniętych kawałków chleba
zalana wodą
- 1 średnia cebula
- 1 łyka musztardy
- 1 kopiasta łyżka majeranku ( ja daję dwie )
- sól, pieprz do smaku

Uwaga ! nie dodajemy jajka !

Namoczoną bułkę rozdrobnić widelcem ,odcisnąć , wrzucic do miski.
Utrzeć na tarce cebulę, dodac do bułki
wraz z mielonym mięsem , musztardą i majerankiem.
Dodać pieprz , ew. dosolić ( mielone jest
już z dodatkiem soli ) i wymieszać na jednolitą masę :)

Zamoczyć łapy w zimnej wodzie (*) , wyrabiać sznycle
ulubionej wielkości , obtoczyć w bułce tartej , smażyć ,
pożerać gorące prosto z patelni zagryzając bagietką i popijająć
czerwonym winem :)

(*) masa nie klei się do rąk - wyczytałem w starym
kalendarzu :))

Marek

--
Never go out, and, if you do,
you'll never come back

1. Data: 2002-12-09 18:33:56

Od: "Bencki" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
usprawiedliwienie

Osobiscie to zrobil bym to w ten sposob ( w tajemnicy powiem ze tak robi
moja babcia)

Nalesniki z bryndza
quasi-bigos dla leniwych kucharzy
co na sniadanko dla ukochanego???:)