Migdalek

1. Data: 2004-06-14 10:50:16

Temat: Migdalek
Od: "<J>" <wi-fi@.wywalto.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zauważyłem ostatnio u siebie dziwne objawy, gdy otwieram szeroko buzię i
podczas przełykania jedzenia czuję bul w gardle. Popytałem się znajomych i
okazało się, że może być coś nie tak z moim migdałkiem.

Stąd moja seria pytań : czy można wyleczyć migdałek? czy muszę psychicznie
się przygotować do jego usunięcia.....? Chciał bym mieć ciało w całości, ale
zdrowie jest ważniejsze .. czy po usunięciu nie będę miał jakichś kłopotów
ze zdrowiem? nie jestem za stary na migdałki? mam 26 lat .. !

Aha ... do lekarza naturalnie się wybieram ...

pozdrawiam Jarek

2. Data: 2004-06-15 10:28:35

Temat: Re: Migdalek
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "<J>" <wi-fi@.wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zdrowie jest ważniejsze .. czy po usunięciu nie będę miał jakichś kłopotów
> ze zdrowiem? nie jestem za stary na migdałki? mam 26 lat .. !

Było o tym kilka dyskusji. Sprawdź w archiwum.
A w skrócie to migdałki są ważnym zakończeniem systemu limfatycznego i jeśli
je usuniesz powikłania nie pojawią się od razu, ale dopiero po jakimś
czasie. Nikt ich nie powiąże z brakiem migdałków, ale przecież lekarze w
dzisiejszych czasach zarabiają nie na wyleczaniu ale na leczeniu i nie
zależy im aby człowiek był długo zdrowy.
A co do sposobów pozbycia się dolegliwości to jedynie zmiana diety i
oczyszczanie organizmu wchodzi w rachubę. Też było o tym.

> Aha ... do lekarza naturalnie się wybieram ...

Konował zwykle dla świętego spokoju bardzo łatwo rzeczy do wyleczenia
zakwalifikuje do wycięcia.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

3. Data: 2004-06-15 11:40:14

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2004 12:50:16 +0200, <J> wrote:

> [...]
> okazało się, że może być coś nie tak z moim migdałkiem.
> Stąd moja seria pytań : czy można wyleczyć migdałek?

Nie ma żadnej pewności czy to co sprawia Ci ból to "migdałek".

> czy muszę psychicznie
> się przygotować do jego usunięcia.....?

Niekoniecznie.

> Chciał bym mieć ciało w całości, ale
> zdrowie jest ważniejsze .. czy po usunięciu nie będę miał jakichś kłopotów
> ze zdrowiem?

Migdałki są częścią układu odpornościowego i usuwa się je rzaczej
niechętnie, zwłaszcza u dzieci (istnieją dowody na większe ryzyko
przewlekłych infekcji górnych dróg oddechowych u dzieci, u których
dokonano tonsilektomii), ale poza tym nie słyszałem o poważnych
odległych następstwach tego zabiegu.
Natomiast u dorosłych, jeśli migdałki podniebienne są siedzibą
przewlekłego odczynu zapalnego, i w związku z tym składają się głównie z
krypt, ziarniny zapalnej i tkanki łącznej - proponuje się ich usunięcie,
ponieważ tlące się ognisko zapalne w ogranizmie grozi poważnymi
powikłaniami.

> nie jestem za stary na migdałki? mam 26 lat .. !

Problemy z migdałkami pojawiają się w różnym wieku. I nie są to tylko
zmiany zapalne.

> Aha ... do lekarza naturalnie się wybieram ...

Bardzo słusznie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

Co zrobić z takim lekarzem ?
Pilnie potrzeban krew grupy "0+" - Siedlce
ciaza
ISO9001 i fatalna organizacja ostr. dyz.
krwawienie z odbytu