Miłorząb i magnolie

1. Data: 2004-12-07 23:09:53

Temat: Miłorząb i magnolie
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Latem spróbowałem ukorzenić sadzonki miłorzębu i magnoli.
100% sukcesu. Nie wiem tylko czy na zimę nie powinienem
ich wnieść do piwnicy. Czy myślicie, że przetrwają zimę w
nieogrzewanym małym foliaku.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

2. Data: 2004-12-08 00:57:04

Temat: Re: Miłorząb i magnolie
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"AurorA" <o...@o...pl> wrote in message

> Latem spróbowałem ukorzenić sadzonki miłorzębu i magnoli.
> 100% sukcesu.

Po jednej z kazdego gatunku? ;)
Gratuluje, bo kiedys wiosna probowalem rozmnozyc M. kobus wegetatywnie
(zadna sie nie przyjela). Milorzab byl juz bliski przyjecia sie i mysle,
ze z nim jest latwiej. Akurat po jednej czy dwoch probach zaprzestalem
eksperymentow z milorzebem, bo i tak z galazki nie otrzymalbym drzewa o
prostej strzale.

> Nie wiem tylko czy na zimę nie powinienem
> ich wnieść do piwnicy.
> Czy myślicie, że przetrwają zimę w
> nieogrzewanym małym foliaku.

Kto wie? Mozliwe. W piwnicy jest ryzyko zaplesnienia sadzonek.
Jesli to M. kobus, proponuje, bys jednak zadolowal w tunelu.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-12-08 06:53:25

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 100% sukcesu. Nie wiem tylko czy na zimę nie powinienem
> ich wnieść do piwnicy. Czy myślicie, że przetrwają zimę w

Miłorzęby przezimują napewno,magnolie chyba też, a na pewno
lepiej niż w piwnicy.Doniczki z roślinami wkop w ziemię w namiocie.
U mnie w namiocie zimuje nawet kuflik.Kładę go na boku i przysypuję
ziemią, bezpośrednio na liście.
Pozdrawiam . Mirzan

4. Data: 2004-12-09 14:06:11

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze z nim jest latwiej. Akurat po jednej czy dwoch probach zaprzestalem
> eksperymentow z milorzebem, bo i tak z galazki nie otrzymalbym drzewa o

podobno są różne typy i jedne rosną rozłożyście, a drugie jak choinka gdy są
rozmnażane weg.

A w jaki sposób ukorzeniano?

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

5. Data: 2004-12-09 18:48:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <n...@p...onet.pl> wrote in message

> podobno są różne typy i jedne rosną rozłożyście, a drugie jak choinka
gdy są
> rozmnażane weg.

Z tego co wiem, wegetatywnie uzyskuje sie okazy "wijace sie", poczatkowo
krzaczaste (w przypadku milorzebu).
Mozna wyprowadzic z nich formy przewodnikowe ale nie jest to takie proste.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-12-09 19:25:16

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote:

> Z tego co wiem, wegetatywnie uzyskuje sie okazy "wijace sie", poczatkowo
> krzaczaste (w przypadku milorzebu).
> Mozna wyprowadzic z nich formy przewodnikowe ale nie jest to takie
> proste.

Wydaje się[1], że rozsądną metodą w przypadku miłorzębu będzie
okulizacja.

Pozdrawiam,
Grzesiek

[1] Wydaje się, gdyż najwcześniej próby będę przeprowadzał w okolicach
sierpnia.
--
Siedziała panienka w Tyflisie
Ze śmiechem na swoim tygrysie.

7. Data: 2004-12-09 21:55:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> Wydaje się[1], że rozsądną metodą w przypadku miłorzębu będzie
> okulizacja.

Tylko w przypadku powielenia cech odmiany, bo jesli ktos chce z jednego
milorzebu miec dwa, to i tak musi zaopatrzyc sie w siewke, jesli chce
szczepic.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2004-12-09 23:45:39

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w jaki sposób ukorzeniano?

Sadzonki zielne( około 10 cm) w lipcu.
Ukorzeniacz do zielnych. Podłoże: torf odkwaszony z piaskiem 50:50. Sadzonki
stały w mini foliowym tunelu i były codziennie zraszane.

9. Data: 2004-12-09 23:47:08

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej niż w piwnicy.Doniczki z roślinami wkop w ziemię w namiocie.
> U mnie w namiocie zimuje nawet kuflik.Kładę go na boku i przysypuję

Dzieki za info, też podejrzewałem że piwnica może się nie sprawdzić.

10. Data: 2004-12-09 23:49:54

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po jednej z kazdego gatunku? ;)

Miłrząb jeden, magnolie 2 (dwa gatunki).
Tak na próbę :). poważnie

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

Szukam wozka ogrodniczego