Modrzewie i przesadzanie

11. Data: 2002-05-30 05:48:16

Temat: Re: KWADRA KORZENIA o jerzym
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał
> To dlaczego uciekłeś tyle kilometrów od Morza?

Morze jest piekne. Lubię jego zapach, szczególnie zapach portu. Kiedyś czuło
sie takze woń pośledziowych skrzynek i beczek. Teraz beczek nie uświadczysz,
a tak dobrze wygladają jako pojemniki do roślin po przecieciu na dwie
części.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

12. Data: 2002-05-31 08:35:50

Temat: Re: Modrzewie i przesadzanie
Od: "Michal Lapies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szkoda roboty o tej porze. Modrzewie maja slabo rozgaleziony system
korzeniowy, zazwyczaj pare korzeni palowych, siegajacych gleboko w ziemie,
dlatego najlepszym okresem do przesadzania jest jesien, lub bardzo wczesna
wiosna. W tej chwili nie ma najmniejszych szans na przyjecie sie rosliny.
Pozdrawiam.
Michal
Uzytkownik "Tomasz Ukleja" <t...@a...pl> napisal w wiadomosci

13. Data: 2002-06-02 19:55:37

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomku
Modrzewie wbrew pozorom tak do wysokości 2 m przesadzałem nawet w lipcu z
skutkiem pozytywnym. Co prawda następny rok nieco były osłabione ale teraz
śladu nie ma o chwilowym zaburzeniu . Co ciekawe modrzew od razu
szyszkował. Roślina czując jak gdyby że jest z nią coś nie tak..... próbuje
jeszcze wydąć nasiona by .............przetrwać .

Co należy zrobić.
1. Po pierwsze nie wykopywać drzewka ale odwrotnie przygotować w pierwszej
kolejności dół na jego
posadzenie.
-zasada co najmniej metr średnicy wokół pnia musi być bez darni.
2. Jak w dole będzie już ścióka zebrana spod innych modrzewi - drzewa te
jednak są czułe na mikroryze - to można w bardziej pochmurny dzień zacząć
przesadzać modrzew.

3. Przygotować worki po kartoflach takie jutowe ale moga byc oczywiście i
inne byle mocne, małe wiaderko wody. tak z 5 litrów powinno wystarczyć może
być więcej..sznurek, łopata, w razie potrzeby sekator.

Zazwyczaj robiłem to sam ale jednak co dwie osoby przy tej robocie to
zawsze łatwiej.

3. Okopywać roślinkę tak 30 do pół metra od pnia . Zazwyczaj gleba jest
piaszczysta wiec roboty mało.

4. Gałęzie obwiązać sznurkiem do góry tak jak pakuje się choinki na święta.

5. Lekko naginając podcinamu łopatą drzewko aż korzenie puszczą .

6. Staramy się włożyć korzenie do worka jutowego po kartoflach

7. Korzenie kropimy woda wodą . By w czasie transportu piasek i ziemia nie
osypywała się z korzeni.

8. Worek u nasady pnia obwiązujemy.

9. Przy sadzeniu modrzewia trzeba pamiętać o tym by ziemia jaka będziemy
zasypywać korzenie była lekko wilgotna , nie miała w swoim składzie darni
trawy itd.

10. Sadzimy najlepiej na taka sama głębokości jak drzewko rosło w pierwotnym
miejscu.

11. Po posadzeniu obserwujemy. Jeżeli w czasie kilku tygodni końce gałęźi
zaczną usychać to po prostu możemy je odciąć a z czasem modrzew zregeneruje
. Tutaj trzeba kierować się rozwagą by nie za bardzo zdeformować pokrój tego
pięknego drzewa. Nie wiem czy to pomagało ale przesadzane modrzewie
spryskiwałem wodą ze zraszaczy regularnie.

Powodzenia
Uszanowanie
Jacek
http://ogrod.mm.com.pl

14. Data: 2002-06-02 20:08:35

Temat: Re: Modrzewie i przesadzanie dodatek
Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A to zdjecie tak przesadzonego modrzewia w lecie.
http://ogrod.mm.com.pl/images/image5/mlody_modrzew.j
pg

Re: Projektowanie ogrodów
Okna Rehau - polecam