Moje dziecko złamało rękę i... co dalej?

1. Data: 2006-04-23 20:16:15

Temat: Moje dziecko złamało rękę i... co dalej?
Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko złamało rękę. Rozpoznanie: złamanie nasady dalszej kości
promieniowej prawej. Rodzaj pomocy: zdjęcie Rtg + gips.
Byłam z dzieckiem na pogotowiu. Włożyli złamaną rękę w gips i... no właśnie
i co dalej?
1. Jak długo będzie musiała nosić rękę w gipsie?
2. Co nastąpi po zdjęciu gipsu? Jakaś rehabilitacja?
3. Ile może potrwać zanim ręka będzie w pełni sprawna?
Czy po zdjęciu gipsu będzie mogła jeżdzić na rowerze, wspinać się na
drabinki, czyli bawić się, jak inne dzieci, czy też będę musiała na nią
jakoś specjalnie uważać?
4. Córka (7 lat) skarży się, że boli ją ta złamana ręka. Czy to normalne,
czy też po unieruchomieniu nie powinno ją nic boleć? A moze po prostu w ten
sposób odreagowuje stres związany z dzisijeszym dniem - jest rozdrażniona i
ogólnie obolała po upadku?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź .
Stryjenka

2. Data: 2006-04-23 21:56:48

Temat: Re: Moje dziecko złamało rękę i... co dalej?
Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stryjenka napisał(a):
> Moje dziecko złamało rękę.
> 1. Jak długo będzie musiała nosić rękę w gipsie?
Ok 4 tygodni gipsu
> 2. Co nastąpi po zdjęciu gipsu? Jakaś rehabilitacja?
Rehabilitacja + samodzielne ćwiczenia...
> 3. Ile może potrwać zanim ręka będzie w pełni sprawna?
Wszystko zależy od rehablitacji i checi dziecka do cwiczenia reki no i
rodzicow - kwestia motywacji i wplywu na cwieczenia dziecka
> Czy po zdjęciu gipsu będzie mogła jeżdzić na rowerze, wspinać się na
> drabinki, czyli bawić się, jak inne dzieci, czy też będę musiała na nią
> jakoś specjalnie uważać?
Powinno wszystko być ok. Zwlaszcza ze to dziecko a one szybko
rozcwiczaja unieruchomionestawy... Wszystko zalezy ile ma lat, od
rodzaju zlamania, czy bylo przemieszczone i nastawiane, czy jest to
zlamanie bez przemieszczenia. Zeby to okreslic musialbym obejrzec
zdjecia... Mozesz mi przeslac na maila zerkne jak chcesz wtedy bede mogl
powiedziec cos wiecej...
> [...]
> sposób odreagowuje stres związany z dzisijeszym dniem - jest rozdrażniona i
Ból przy zlamaniach jest rzecza normalna... Podaj dziecku leki
przeciwbolowe. Kwestia czy nie cisnie ja gips, zapytaj czy nie ma
uczucia pulasowania reki i czy gips po prostu nie jest za ciasny.
Sprawdz czy rusza paluszkami i kciukiem i czy nie sa spuchniet mocno i
sine, zapytaj czy ruchy palcow nie sprawiaja wielkiego bólu dziecku... W
razie ucisku gipsu i zasinienia palcow udaj sie do lekarza. Dobrze
byloby zeby ukladac dziecku raczke wyżej wtedy mniej bedzie puchla i
beda mniejsze dolegliwosci bolowe...
Mam nadzieje ze wyznaczono dziecku kontrole za jakis czas?

mam nadzieje, że pomoglem...

Pozdrawiam. Morris

3. Data: 2006-04-24 06:11:25

Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam nadzieje, że pomoglem...

Oczywiście. Przynajmniej się uspokoiłam. A rano mała wydawała się już mniej
przerażona, chociaż nadal na ból się skarży. Mimo wszystko odwiedzimy
dzisiaj chirurga dziecięcego - niech zobaczy rękę.

Zeby to okreslic musialbym obejrzec
> zdjecia... Mozesz mi przeslac na maila zerkne jak chcesz wtedy bede mogl
> powiedziec cos wiecej...

Chciałam, ale... zeskanowane zdjęcia wychodziły mimo moich starań zbyt
ciemne (zwłaszcza ten newralgiczny punkt złamania) żeby cokolwiek zobaczyć
:(

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Stryjenka

cri-du-chat
który ciśnieniomierz lepszy?
Grzybica
Laserowe zamykanie naczynek na nogach
Watykan: Przełomowa decyzja ws. prezerwatyw! ;P