Moralność - najefektywniejsza strategia przetrwania?

1. Data: 2008-09-01 23:35:18

Temat: Moralność - najefektywniejsza strategia przetrwania?
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat wg mnie wyjątkowo skomplikowany i ciekawy.
Czy żeby być moralnym potrzebna jest religia?
Czy moralność mamy w genach?

=============
//-\\ || )) //-\\ ][\/][ | "Before we say something is out of
a...@p...onet.pl | that it's not IN this world"
=============

2. Data: 2008-09-01 23:36:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"adamoxx1" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Temat wg mnie wyjątkowo skomplikowany i ciekawy.
> Czy żeby być moralnym potrzebna jest religia?
> Czy moralność mamy w genach?

Szukasz etyki?

3. Data: 2008-09-01 23:42:12

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Szukasz etyki?

A co? Dasz mi ją na tacy?
Ciekawy jestem odpowiedzi, nie oczekuje Twojej troski

=============

4. Data: 2008-09-02 06:16:53

Od: "pluszowy miś" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=============
> //-\\ || )) //-\\ ][\/][ | "Before we say something is out of
> a...@p...onet.pl | that it's not IN this world"
=============

Potrzebne są wzorce a te religia udostępnia za darmo... człowiek to istota
plastyczna, która kostnieje z wiekiem... pozdr

5. Data: 2008-09-02 08:00:26

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nowa rasa" ma moralność "w genach" i jest ona sztywna.

Moralność "starej rasy" jest w większości wyuczona i plastyczna.

Religia, zwłaszcza od jakiegoś czasu widać to wyraźnie IMHO, stała się
domeną przede wszystkim ludzi, których ewangelia klasyfikuje jako
m.in. kozły, czyli powiedzmy "frakcji recesywnej nowej rasy".
To dlatego religia jest tak bardzo tożsama z "inną moralnością", którą
dodatkowo stara się wynosić ponad "zwykłą" moralność ze szkodą
dla tej ostatniej, co z kolei powoduje, że religia IMHO jest szkodliwa
zarówno dla jednostki jak i w skali społecznej.

Nie znam żadnego człowieka na poziomie, który przywiązywałby do religii
jakąkolwiek realną wagę.
Znam (zwłaszcza znałem) wielu ludzi nie wartych IMHO "funta kłaków",
dla których religia stanowi fundament ich egzystencji.

Jeśli komukolwiek religia jest w jakimkolwiek stopniu potrzebna do
zmuszania się do zachowań moralnych, to jest wart tyle co ona sama
IMHO, czyli NIC.

--
CB

6. Data: 2008-09-02 16:40:46

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 01:35, adamoxx1 <a...@p...onet.pl> wrote:
> Temat wg mnie wyjątkowo skomplikowany i ciekawy.

Tak.

> Czy żeby być moralnym potrzebna jest religia?

Nie - moralność jest matką religii.

> Czy moralność mamy w genach?

Nie. W genach mamy skłonność do czynów (predyspozycje psychiczne),
które nie są zgodne z moralnością, jednak moralność to dwie splecione
umiejętności: umiejętność porównywania naszych naturalnych skłonności
z pozytywnymi wzorcami zachowań, przyjętymi przez społeczeństwo oraz
umiejętność wygłuszania ich (skłonności) w sobie.

7. Data: 2008-09-02 16:45:45

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 01:35, adamoxx1 <a...@p...onet.pl> wrote:
> Temat wg mnie wyjątkowo skomplikowany i ciekawy.

Jeśli pytasz czy to strategia przetrwania, to odpowiem, że absolutnie
nie.
Z zawieruchy wojennej czy kataklizmu z życiem uchodzą tylko
niemoralni... czyli tacy, co po trupach moralności i spod nich
wygramolą się na brzeg dołu czy też jedząc ciała współrozbitków
przeżyją samolotową katastrofą aż do uzyskania ratunku...

8. Data: 2008-09-02 16:47:22

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 18:45, i...@g...pl wrote:

> [...]
> niemoralni... czyli tacy, co po trupach moralności i spod nich
> wygramolą się na brzeg dołu czy też jedząc ciała współrozbitków

katastrofę

> aż do uzyskania ratunku...

Zakładamy sekte
W kwestiach wiary nie może być żadnych kompromisów
Sprofanowano cmentarz żydowski w Wadowicach
Kto z grupy studiuje/studiował psychologię (lub pokrewne kierunki)?
życiorys pewnego SB-ka