Morela

1. Data: 2003-06-30 09:18:55

Temat: Morela
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Poniewaz dopiero zaczynam wdrazac sie w prace ogrodnicze, mam mnostwo
pytan:)
Ale jedno palace: mam morele, ktora ma wybrzuszone czerwonawe liscie, a na
dodatek niezdrowo wygladajaca kore, bardzo chcialabym jej pomoc, ale nie
wiem jak. Staralam sie wygooglac co to, ale nie bardzo moglam znalezc (
pozycje ksiazkowe jedynie). Jezeli ktos wie co to, to bede bardzo wdzieczna
za pomoc.

pozdrawiam
Mor.

2. Data: 2003-06-30 12:54:21

Temat: Re: Morela
Od: "Ania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze to kedzierzawosc lisci, chyba wirusowa choroba...ale nie jestem pewna.

3. Data: 2003-06-30 16:37:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Morrigan" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
> dodatek niezdrowo wygladajaca kore, bardzo chcialabym jej pomoc, ale nie
> wiem jak. Staralam sie wygooglac co to, ale nie bardzo moglam znalezc (

Czy liście i gałązki więdną?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-06-30 19:52:21

Od: "krzysiek" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdzałem w litaraturze o tych liściach napisałem szytko to co pisało

Kędzierzawość liści brzoskwini

Występowanie: Owocowe i ozdobne odmiany brzoskwini.

Objawy : Liście silnie pofałdowane i zgrubiałe, czerwone z biało szarym
nalotem, stopniowa brutnieją i opadają.

Zwalczanie:
- na przedwiośniu przed pękaniem pąków i w okresie opadania liści drzewa
dokładnie opryskać fugicidami miedziowymi.
- Porżone liście zrywać i zakopać, zanim pojawi sie na nich białoszary
nalot.
- Osłonięte brzoskwinie szpalerowe nie chorują.

To wszystko co pisało mam nadzieje ze to coś pomoże.

Pozdrawiam Krzysiek

5. Data: 2003-07-01 21:54:51

Od: "Leszek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam trochę moreli ale takiego czegoś to nigdy nie widziałem. to nie jest
kędzierzawość - nie łapie moreli. teraz nic nie zrobisz - za to na jesień i
wiosną opryskaj (jak nie ma liści) miedzianem+topsin (ale w stężeniu 2%).
leszek

lipa
Ale sobie narobiłem... :-(
aktinidia