Motylica watrobowa

1. Data: 2003-01-27 16:06:46

Temat: Motylica watrobowa
Od: Zbuj <z...@g...precz.ze.spamem.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanko- co sie stanie, gdy ktos przez przypadek polknie
dojrzala larwe tego robala :)?
Pzdr

2. Data: 2003-01-27 23:12:37

Temat: Re: Motylica watrobowa
Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Zbuj" <z...@g...precz.ze.spamem.pl> napisal w wiadomosci
> Witam!
> Mam pytanko- co sie stanie, gdy ktos przez przypadek polknie
> dojrzala larwe tego robala :)?

Hmmm - wlasnie przedyskutowalismy to z moim lek.wet.
Aby polknac larwe to trzeba chyba napic sie wody ze stawu. Czlowiek moze byc
zywicielem motylicy. Dokladnie sprawdzimy jutro w literaturze, która jest
zamknieta w lecznicy /ciemna nocka, nie ta specjalizacja/. Na parazytach na
weterynarii to bylo wiec poszukamy. Ale moze ktos z ludzkiej medycyny tez
cos wiecej napisze.

Wiewióra

3. Data: 2003-01-28 12:02:04

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbuj <z...@g...precz.ze.spamem.pl> napisał/a:

> Mam pytanko- co sie stanie, gdy ktos przez przypadek polknie
> dojrzala larwe tego robala :)?

Metacerkarium (adoleskarium) -- czyli inwazyjna forma motylicy wątrobowej
(Fasciola hapatica) wywołuje fasciolozę.

Człowiek zaraża się motylicą poprzez zjedzenie niemytych roślin: traw,
szczawiu, ziół polnych itp. lub przez wypicie wody, w której znajdują się
otorbione larwy.
Fascioloza występuje u ludzi w Europie, Afryce, Chinach i Ameryce Pd.

Metacerkaria dojrzewają w przewodach żółciowych, mogą powodować ich
zaczopowanie i uszkodzenie wątroby.

Objawy fasciolozy: goršczka, dreszcze, złe samopoczucie, osłabienie,
nudnoœci, wymioty, zaparcia lub rozwolnienia, ból brzucha, bóle wštroby i
trzustki, eozynofilia, stan zapalny dróg żółciowych i trzustki.

Leczenie: bitionol.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

4. Data: 2003-01-28 12:48:32

Od: "Janusz z Galicji" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pół roku temu pewien mężczyzna zarażony motylicą
pytał o leczenie na forum psm. Opisałem w odpowiedzi, zaskoczony,
więc niezbyt sensownie, czego się teraz wstydzę, o pewnej niewieście,
która w kupionej w supermarkecie wątróbce znalazła dojrzałą
motylicę. Rozpoznała ją dlatego, że z zawodu jest parazytologiem.
(Archiwum "Dziennika Polskiego") Całą partię wątróbki
wycofano... etc. Nie chce mi się szukać statystyk...
Takie zakażenia się zdarzają, chyba częściej niż można
przypuszczać:-(.

Pozdrawiam Janusz z Galicji

5. Data: 2003-01-28 13:08:04

Od: Yellow_Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b15uc7$r76$1@news.tpi.pl>, d...@c...pl says...
> [...]
> (Archiwum "Dziennika Polskiego") Całą partię wątróbki
> wycofano... etc. Nie chce mi się szukać statystyk...

Dojrzałą motylicę mogłby sobie zjeść raczej bez konsekwencji zarażenia -
zarazić się można tylko larwą metacerkarium.
Motylica jest polikseniczna i mogła sobie mieszkać w wątrobie krowy na
przykład.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

6. Data: 2003-01-29 13:00:24

Od: "Janusz z Galicji" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W takim razie zapraszam na ucztę do Krakowa:-).
Szczegóły na priva...

Pozdrawiam Janusz z Galicji

odsprzedam taniej Cilest
Neurolog w Poznaniu