Może NTG - Potrzebuje materiałów do referatu o dodatkach krawieckich.

1. Data: 2003-01-15 18:40:22

Temat: Może NTG - Potrzebuje materiałów do referatu o dodatkach krawieckich.
Od: "Pawel W" <pawelw6@nospam@polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam jeśli NTG ale lepszej nie znalazłem. Mam do zrobienia referat o
dodatkach krawieckich i nie mam żadnych źródeł do tego. Jeśli ktoś mógłby mi
podesłać coś na ten temat albo dać linka do artykółu byłbym wdzięczny.

Wyszukiwanie w wyszukiwarkach daje jako rezultat firmy sprzedające takie
dodatki a mi nie o to chodzi :-(

Paweł W
p...@p...com

1. Data: 2003-01-15 19:06:06

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel W wrote:
> [...]
> podesłać coś na ten temat albo dać linka do artykółu byłbym wdzięczny.
>
> Wyszukiwanie w wyszukiwarkach daje jako rezultat firmy sprzedające takie

A chciałbyś wiedzieć, jakie są, do czego służą, czy co o nich sądzimy?
J.

1. Data: 2003-01-15 19:54:47

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julka <y...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> A chciałbyś wiedzieć, jakie są, do czego służą, czy co o nich sądzimy?
> J.

No ja się przyczepie, bo mnie to by bardzo interesowało właśnie :)
pozdrawiam, Kianit

1. Data: 2003-01-15 20:03:23

Od: "Pawel W" <pawelw6@nospam@polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> A chciałbyś wiedzieć, jakie są, do czego służą, czy co o nich sądzimy?
> J.

Chciałbym wiedzieć właśnie to pierwsze czyli jakie są, do czego służą, jakie
mają zastosowanie, co wogóle zawiera się w tym pojęciu? Ja się kompletnie na
tym nie znam także licze na Waszą pomoc :-)

Pawel W

1. Data: 2003-01-15 20:12:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Jan 2003 20:03:23 GMT, "Pawel W"
<pawelw6@nospam@polbox.com> wrote:

> [...]
>mają zastosowanie, co wogóle zawiera się w tym pojęciu? Ja się kompletnie na
>tym nie znam także licze na Waszą pomoc :-)

jak na moje oko to kazda duza dobra ksiazka o szyciu bedzie miala
dopowiedni dzial. na temat rodzajow materialow tez. a jak nie, to
moze bedzie glossary na http://sewing.about.com, wzglednie
guglowanie uzywajac terminu haberdashery...ale do tego angielski
jest potrzbny niezbedznie. moze byc?

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-15 20:20:39

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel W wrote:
> [...]
> mają zastosowanie, co wogóle zawiera się w tym pojęciu? Ja się kompletnie na
> tym nie znam także licze na Waszą pomoc :-)

Toś wpadł chłopie, bo tego jest tysiące: od takich prostych rzeczy jak
guziki, suwaki, haftki,gumy, przez rozmaite taśmy ozdobne,
wzmacniające,koronki, fiszbiny, klamerki, napy, aplikacje, po koraliki,
rzepy, frędzle, futerka,wkłady usztywniające, cały sklep z pasmanterią.
Nici w zasadzie też są dodatkiem krawieckim, a jest ich co najmniej
kilka rodzajów. Z resztą wszystko to jest w ogromnej liczbie odmian-
można by wielką księgę napisać ;)
Jednym słowem- najlepiej będzie, jeśli jednak przyjrzysz się ofercie
producentów i pasmanterii internetowych, polecam też archiwum grupy
(chociaż tu szycie jakoś rzadko gości), a potem zadasz pytanie o coś
konkretnego. Raczej trudno by było opisać to wszystko, a poza tym to Ty
masz referat ;)
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-16 00:37:47

Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Julka" <y...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Toś wpadł chłopie, bo tego jest tysiące: [ciach]

.... i cala masa tego moze miec zastosowanie na 1000 roznych sposobow ;-))
nawet zwykly guzik spelnia rozne funkcje: moze byc funkcjonalny, ozdobny,
ozdobno-funkcionalny, tylko ozdobny. Guzik moze byc zrobiony z przeroznyhc
materialow: drewna, kosci, rogu, skory, metalu, plastiku, modeliny itp. da
Ty mozesz o samych guzikach caly referat napisac, nie mowiac juz o reszcie!
:-))) Moze jednak zawezysz obszar, zeby skupic sie na czyms bardziej
konkretnym ;-)... bo do siwych wlosow tego referatu nie napiszesz ;-))

Wiesz, poszperaj moze jeszcze na stronach muzealnych i z kostiumem ludowym,
no i zagladaj do linkowni na stronach, a moze Cie zaprowadza w dobrym
kierunku ;-) Aha, na sam Internet bez pomocy ksiazek nie licz, zerknij co
jest w bibliotekach na interesujacy Ciebie temat. He, Julka ma racje,
wpadles z tym referatem, ojjj wpadles...!!! :-)

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox)

po włosku
abażurki