Moze ktoś wie ?

1. Data: 2005-02-27 09:41:42

Temat: Moze ktoś wie ?
Od: "Marcel" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów mam pytanko jak to jest jeżeli jest sie
małżeństwem i ma sie rodzinę ze strony np.: męża to czy po rozwodzie ona tez
jest nadal rodziną . Czy np. : do wujka mogę nadal mówić wujku ? Dziękuję za
odpowiedz

Poz. M

2. Data: 2005-02-27 12:11:45

Temat: Re: Moze ktoś wie ?
Od: "Nixe" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcel pisze:

> [...]
> małżeństwem i ma sie rodzinę ze strony np.: męża to czy po rozwodzie
> ona tez jest nadal rodziną . Czy np. : do wujka mogę nadal mówić

Rodzina Twojego męża nie jest i nigdy nie była Twoją rodziną :-) Oczywiście w
znaczeniu prawnym tego słowa. W znaczeniu potocznym owszem, ale to też zależy
od wewnętrznych układów.
Myślę, że powinnaś spytać się samego wujka, jak masz się do niego zwracać,
ponieważ nie ma w tej kwestii jednoznacznie brzmiących "przepisów". Tak samo
jak w kwestii, czy do świeżo upieczonej teściowej można/powinno się mówić już
"mamo" czy jeszcze "pani".

--
PozdrawiaM

3. Data: 2005-02-27 16:10:26

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cvs4sn$4fq$1@nemesis.news.tpi.pl,
Marcel <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
> małżeństwem i ma sie rodzinę ze strony np.: męża to czy po rozwodzie
> ona tez jest nadal rodziną . Czy np. : do wujka mogę nadal mówić

Z wujkami to nie wiem, ale wiem, że teściowie pozxostają w sensie prawa
teściami do końca zycia, niezaleznie od rozwodu.

Pozdrawiam
Tatiana
--
Nie wystarczy powiedzieć "kocham cię", aby kochać całe życie
/Michel Quoist/

4. Data: 2005-02-27 19:45:57

Od: "Marcel" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
wiadomości news:cvstrp$cm3$1@nemesis.news.tpi.pl...

5. Data: 2005-02-28 10:51:07

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cvt82e$hfv$1@atlantis.news.tpi.pl,
Marcel <m...@w...pl> napisał/a:
> Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
> wiadomości news:cvstrp$cm3$1@nemesis.news.tpi.pl...

Może zapytaj na grupie prawo? Nie wiem czy reguluje to kodeks cywilny,
rodzinny czy jakiś inny akt, ale wiem, że w sensie spadków itp tak jest.

Pozdrawiam
Tatiana
--
Jeżeli nie wiesz, co czynisz, rób to w sposób elegancki.
/Prawa Murphy'ego/

6. Data: 2005-03-01 22:00:11

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message

> Może zapytaj na grupie prawo? Nie wiem czy reguluje to kodeks cywilny,
> rodzinny czy jakiś inny akt, ale wiem, że w sensie spadków itp tak jest.

W sensie spadków to chyba chodzi o to, że wnuki dziedziczą po dziadkach
niezależnie od rozwodu rodziców, ale rozwiedziona synowa czy zięć już chyba
takiego prawa do spadku nie mają. (ich dziecko dziedziczy, ale oni nie) Tak
w każdym razie wyszło w dwóch przypadkach, jakie miały miejsce w mojej
dalszej rodzinie. Nie wiem, co dokładnie mówi prawo na ten temat.
Anka

7. Data: 2005-03-01 22:05:16

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

miranka pisze:

> rozwiedziona synowa czy zięć już chyba takiego prawa do spadku nie mają.

Nawet nie rozwiedzeni nie mają. Np. żona nie ma żadnego prawa do spadku po
teściach (no chyba, że ją przewidzieli w testamencie)

--
PozdrawiaM

8. Data: 2005-03-03 12:55:24

Od: Agnetta <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcel napisał:
> [...]
> jest nadal rodziną . Czy np. : do wujka mogę nadal mówić wujku ? Dziękuję za

Powinowactwo zostaje nawet po rozwodzie. Tak wynika wlasnie z prawa -
pamietam, bo sie o tym uczylam :)

Agnetta

9. Data: 2005-03-08 13:10:22

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:d070t5$om5$1@shodan.interia.pl,
Agnetta <s...@p...fm> napisał/a:

> Powinowactwo zostaje nawet po rozwodzie. Tak wynika wlasnie z prawa -
> pamietam, bo sie o tym uczylam :)

a tak konkretniej z jakiej ustawy?

Pozdrawiam
Tatiana
--
W miłości mężczyzny i kobiety jest coś bezcennego
i można tylko współczuć temu, kto nigdy nie kochał

Niech no się podzielę :)
Ogłoszenie ;) (Idealni Rodzice)
test
Kubuś Puchatek