Może mi ktoą doradzić jaki monitor kupić ?

1. Data: 2003-02-27 12:18:10

Temat: Może mi ktoą doradzić jaki monitor kupić ?
Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze zmienić monitor. Wybór padł na
1. Samsung 757 MB
2. Samsung 765 MB (czym właściwoe się różnią ?)
3. Jakiś CTX z wyższej półki.
4. ?
Jestem skłonny wydać 1000-1200 zł.
Zastosowanie: Delphi (edycja kodu!!!) word, excel, grupy dyskusyjne,DOS.
Najbardziej zależy mi więc na pracy z tekstem, czyli na wyraźnie
wyświetlanych czcionkach. (Czy mam rację obawiając sie tu trynitronów które
mom zdaniem wyświetlają troche postrzępione czcionki ?)
I jeszcze jedna sprawa. Ze względu na problemy z oczami potrzebuję monitor,
który ma dość szeroką regulację jaskrawości - głównie w dół, bo zbyt jasny
obaz powoduje porblemy z siatkówką. (Jasnym obrazem oczywiście nie pogarzę w
słoneczne dni czy przy oglądaniu filmów lub fotek z wakacji...)
Marek

2. Data: 2003-02-27 13:44:27

Temat: Re: Może mi ktoą doradzić jaki monitor kupić ?
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> Musze zmienić monitor. Wybór padł na
> 1. Samsung 757 MB
> 2. Samsung 765 MB (czym właściwoe się różnią ?)
> [...]
-----------------------------
Nie jestem ekspertem i podejrzewam, że rad udzielą Ci również specjaliści
(jak np. Jacek Kruszniewski), ja natomiast opiszę swój wybór: po wielu
latach używania Daewoo 14" ~! "szarpnąłem się" na CTX PR705F i jestem z
niego bardzo zadowolony. Monitor jest 17" , ale w cenie jaką podajesz można
już chyba już nabyć CTX 19". Istotna jest również karta grafiki, bo jedno z
drugim powinno iść w parze, by wykorzystać maksymalnie możliwości sprzętu.
Ja mam Radeona 7200, kartę która przy rozdzielczości ustawionej na 1024x768
(standard dla 17") mam częstotliwość odświeżania 100 Hz, co ma bardzo duże
znaczenie dla umęczonego wzroku. Menu ekranowe daje możliwość regulacji
kontrastu i jaskrawości w granicach które powinny Cię zadowolić. Mój Radeon
niestety nie ma TV out i dlatego pójdzie do sprzedaży, a ja kupię sobie
Radeona wyższego co pozwoli mi na "wpuszczenie" obrazu filmowego DivX do
odbiornika TV i w ten sposób zrobię sobie coś w rodzaju kina domowego.
Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

3. Data: 2003-02-27 15:11:13

Od: "Abraham" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chcesz kupic nowy,czy uzywany?

4. Data: 2003-02-27 16:03:17

Od: "Krzysztof Piotrowski" <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

[ciecie]

Witaj !
Od pewnego czasu posiadam Samsunga 957p (19 calowy). Do tej pory nie
narzekam. Nie wiem dokladnie, lecz malutkie roznice o ktorych wspominasz
moga wynikac z malutkiego dodatku czy usprawnienia (niemajacego wiekszego
wplywu np na wyswietlany obraz)
O ile chodzi o wyswietlany obraz - to monitory tej firmy (sprawdz przed
zakupem na ich stronie czy Twoj tez) maja funkcje Higlight Zone - za pomoca
jednego przecisku mozesz 'podbic' kontrast wyswietlanego obrazu.
Wkrotce po mnie (jakis miesiac) kolega chcial sobie kupic ten sam model - i
pan w sklepie mu powiedzial, ze ich (o tym samym symbolu) jyuz nie ma za to
sa inne (praktycznie te same a tylko pozwalaly na sterowanie myszka). Moze
tak samo jest teraz.
Przed zakupem tez mialem podobne watpliwosci (wybor miedzy Samsungiem a
CTX). Nie bede ukrywal, ze chyba bardziej bylem skierowany na tego drugiego
(to jest jakgy nie bylo jednen z glownych producentow monitorow). Jednak
ostatecznie przewazyla cena - no i jakosc wyswietlanego obrazu tez miala
znaczenie. Dzieki znajomemu moglem go sobie przed zakupem porzadnie
przetestowac.
Ma dobre osiagi

K.Piotrowski

5. Data: 2003-02-27 17:17:25

Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Abraham" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> chcesz kupic nowy,czy uzywany?
Planuje zakup nowego monitora. Tyle tylko że zakup "w ciemno" - mieszkam na
końcu świata (uzdrowisko 13 tys. mieszkańców) i monitora >=600zł nikt mi nie
sprowadzi bez pewności, że go wezmę. A na wyjazd do "województwa" nie mam na
razie szans. Stąd mój sondaż....

6. Data: 2003-02-27 18:05:19

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel Marek napisał na grupę pl.soc.inwalidzi następujące rzeczy:

> Musze zmienić monitor. Wybór padł na
> 1. Samsung 757 MB
> 2. Samsung 765 MB (czym właściwoe się różnią ?)
> [...]
(...)

Mam Samsunga 765MB i jestem z niego zadowolony. Można ustawić w nim
właściwie wszystko, nie tylko za pomocą guzików, mechanicznie, ale także
programowo (dołączony do tego monitora jest cd-rom z odpowiednim
softem). I położenie/ rozmiar ekranu, i geometrię obrazu, i kolory,
rozdzielczość (rewelacja: ma odświeżanie na 100Hz) i różne dodatkowe
bajery (menu ekranowe w j. polskim, różne kolory menu etc.).
Poza tym że można ustawić jaskrawość czy jasność klawiszami,
jest fajna dodatkowa funkcja - przyciskając jednokrotnie jeden guzik
zmieniasz jaskrawość monitora skokowo (trzy stopnie: osobno dla tekstu,
dla internetu i dla zabawy). I jeszcza jedna, raczej unikalna, ale
świetna funkcja, tzw. "Highlight Zone". Otóż można ustawić sobie okienko
(o dowolnych rozmiarach), w którym obraz będzie miał inne parametry (np.
większy kontrast) niż reszta ekranu. Tak jakbyś sobie dodatkowo
podświetlał dowolny fragment ekranu.
Polecam, także za stosunek jakości do ceny (kupowałem go kilka
miesięcy temu poniżej 1000 zł).

Z poważaniem
PZ

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

7. Data: 2003-02-27 18:21:20

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki pisze w news:b3lk0d$lqf$1@atlantis.news.tpi.pl

> Mam Samsunga 765MB i jestem z niego zadowolony.

:-))) Będę kolejną osobą polecającą Samsunga. Mój ma już prawie 6
lat, SyncMaster 510s, już pewnie go nie produkują, ale są na
pewno inne Samsungi, teraz lepsze i w niższej cenie.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

8. Data: 2003-02-27 19:06:16

Temat: Re: Może mi ktoą doradzić
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 27 lutego 2003 19:21:20 Scalamanca napisał/a

> Mój ma już prawie 6
> lat,

W morde jeza!

Niesamowite!

Adam Pietrasiewicz

---
Ten list został wysłany przy użyciu Gołąbka http://www.amsoft.com.pl/golabek

9. Data: 2003-03-02 21:59:22

Od: "Marcin Karpiński" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Marek
>
> Ja zdecydowanie polecam NEC FE791SB kupilem bo sobie i jestem z niego
brdzo zadwolony zaplacilem za niego 1070zł, a teraz kosztule tak kolo
1000zł, bardzo go polecam duzo pracuje nad textem i niemam problemow z
piekacymi oczami jak to mialo miejsce na stareym poczciwym Daewoo, zapraszam
na stronke NEC tam jest duzo informacji na temat monitorow
www.necmitsubishi.com.
Pozdro
Cobra

10. Data: 2003-03-03 10:28:26

Od: "Radzio" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkiem niedawno Marek napisał(a):

> Musze zmienić monitor.
[cut]
> [...]
> (Jasnym obrazem oczywiście nie pogarzę w słoneczne dni czy przy
> oglądaniu filmów lub fotek z wakacji...) Marek

Witam,
Słyszałem kiedyś, że monitor to nie wszystko.
Ja ze swojej strony polecałbym oprócz niego jakiś dobry filtr z
odprowadzaniem ładunków elektrostatycznych (czy cóś podobnego).

Pozdrawiam,
Radzio

--
e-mail: a...@w...pl
my site: http://www.adamia.prv.pl

Zakłady Energetyczne
list wysłany z serwisu SamiSobie_Prawo-renta socjalna
projekt Internet
Uwaga zawodnicy wózkarze!
Zaproszenie na mecz kosza-wawa