"Może mieć wszystko, więc nic jej nie kręci."

1. Data: 2011-03-24 17:21:33

Temat: "Może mieć wszystko, więc nic jej nie kręci."
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"(...)Pana bohater ma wszystko, czego może sobie życzyć nastolatek, ale
wciąż jest straszliwie zagubiony.

Rzeczywiście, to dziko spragniony buntu chłopak, który nie ma się przeciw
czemu buntować. Szofer wozi go ze świetnej szkoły do wygodnego domu,
chłopak spędza czas, z kim chce i jak chce. Paradoksalnie, pragnie
cierpieć, aby odzyskać kontakt z rzeczywistością. Myślę, że to
charakteryzuje całe jego pokolenie.

Mówi pan o jego generacji, ale Dominik jest ledwie 10, 11 lat młodszy od
pana.

To wystarczy. Urodził się w wolnej Polsce, wśród pełnych półek w sklepach.
Ja wychowałem się w czasach, w których świętem było przyjście paczki z
RFN-u. Rzucałem się na słodycze, a potem ich nie zjadałem, żeby się od razu
nie skończyły. Chodziłem do Pewexu i błagałem rodziców o lizaka
chupa-chups. Pocieszałem się, że przyjdzie jeszcze czas na słodycze.
Dzisiaj on nadszedł. Często łapię się na robieniu dwukrotnie za dużych
zakupów, bo cieszę się, że wszystko jest dostępne. Czekoladę zawsze
wtryniam do końca. A moja dziesięcioletnia córka staje w sklepie przed
ścianą słodyczy i niczego nie chce. Może mieć wszystko, więc nic jej nie
kręci.

Dzisiejszych młodych ludzi paraliżują przesyt i nuda?

Skrajnym tego przykładem była masakra w Colombine. Jedna z dziewczyn z
klasy chłopaka, który wparował do szkoły z karabinem, zapytana, czemu to
zrobił, odpowiedziała: 'Chyba po prostu z braku wrażeń'. Do Polski ta nuda
dopiero dociera. Widziałem ją już w gimnazjach i liceach. Normalnie, kiedy
mówię, że studiowałem w Filmówce, ludzie dopytują o moje zainteresowania,
wizję kina albo o znanych twórców, których spotkałem. Dlatego w czasie
dokumentacji wolę się nie obnosić ze swoim zapleczem. Ale jak byliśmy z
moim operatorem na studniówce renomowanej warszawskiej szkoły społecznej,
nie stanowiło to żadnego problemu. Ludzie wzruszali ramionami i szli po
kolejne piwo. Zrozumieliśmy, że na tych dzieciakach mało co jest w stanie
zrobić wrażenie. Zalała ich fala nudy.(...)"

2. Data: 2011-03-24 17:25:28

Temat: Re: "Może mieć wszystko, więc nic jej nie kręci."
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2011 18:21:33 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> kolejne piwo. Zrozumieliśmy, że na tych dzieciakach mało co jest w stanie
> zrobić wrażenie. Zalała ich fala nudy.(...)"

http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,53668,9
239331,Mloda_skora.html

3. Data: 2011-03-24 17:25:30

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kręci.
>
> Dzisiejszych młodych ludzi paraliżują przesyt i nuda?

Strasznie w tej Unii...

4. Data: 2011-03-24 17:49:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2011 18:25:30 +0100, zdumiony napisał(a):

> Strasznie w tej Unii...

Tak, nie ma niczego gorszego, niż brak pragnień.

5. Data: 2011-03-24 17:51:02

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, nie ma niczego gorszego, niż brak pragnień.

Za dobrze jest, w głowach się poprzewracało.

6. Data: 2011-03-24 18:02:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2011 18:51:02 +0100, zdumiony napisał(a):

> Za dobrze jest, w głowach się poprzewracało.

To, że "jest wszystko", to nie jest żadne "dobro" - to pozorny dobrobyt,
prowadzący od okaleczenia inwencji Polaków twórczych, a do frustracji
Polaków biernych. Za to, co "mamy", (za)płacimy i to słono - sami o tym
jeszcze dziś nie wiedząc.

Czyz nie mówiłam już, że ja i Ty funkcjonujemy mentalnie w innych światach?
- bo po co miałabym się powtarzać ewentualnie...

7. Data: 2011-03-24 18:06:51

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, że "jest wszystko", to nie jest żadne "dobro" - to pozorny dobrobyt,

Zamiast się cieszyć że jest dobrobyt, jeszcze Ci czegoś brakuje?
Pamiętam jeszcze komunę.

8. Data: 2011-03-24 18:16:02

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, nie ma niczego gorszego, niż brak pragnień.

Brak pragnień to Nirwana :)

9. Data: 2011-03-24 18:22:36

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyz nie mówiłam już, że ja i Ty funkcjonujemy mentalnie w innych
> światach?
> - bo po co miałabym się powtarzać ewentualnie...

To ciekawe

10. Data: 2011-03-24 18:29:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2011 19:16:02 +0100, zdumiony napisał(a):

> Brak pragnień to Nirwana :)

Zdaje się, ze zbaczasz z tematu.

Eugenika współczesna
alleluja
List z Polski.
Radio Żelaza - Własność intelektualna
Czytelnictwo upada, bo książki są drogie