Mrówki.

1. Data: 2007-05-07 07:27:50

Temat: Mrówki.
Od: Marek Szymański <m...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak i czy w ogóle radzicie sobie z mrówkami ?

Mam pełno różnej wielkości mrowisk na działce,w trawniku, przy krawężnikach,
drzewach itp. Kolory różne, czarne, czerwone i inne. Na razie nie ma żadnego
większego kopca nad ziemią, ale chyba już niedługo.
W zeszłym roku próbowałem kilku róznych preparatów proszkowych, takich
"wspaniałych" co to mrówka sama wniesie do mrowiska i wytruje wszystko co
tam jest, ale skuteczność była raczej zerowa.
Ostatnio wkopałem sobie taki fajny płotek z litewek wzdłuż rabatki i po
godzinie na długości ok. metra zrobił się czarny tak go oblazły.

Jak się tego mrowia mrówek pozbyć, albo chciaż ograniczyć populację ?

Pozdrawiam
MS

2. Data: 2007-05-07 20:46:54

Temat: Re: Mrówki.
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szymański" <m...@c...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:f1mkep$8hc$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Jak i czy w ogóle radzicie sobie z mrówkami ?
>
> Jak się tego mrowia mrówek pozbyć, albo chciaż ograniczyć populację
?

Chemicznie:
http://www.dezder.com.pl/HTML/sklepy.html
BROS - MRÓWKOFON, EXPEL - PROSZEK NA MRÓWKI,
GLOBOL - PROSZEK NA MRÓWKI, MRÓWKO BAIT,

albo Boraks zmielony pół na pół z cukrem.

Zadowalające wyniki dają też Maxforce Żel i Combat oraz przynęty
zatrute boraksem lub kwasem borowym: Antifar, Boratox, Ekosan AK,
Forbiotox, Formix I, Formix II, Gokirokku, Higiena 94, Skantox, Mizar,
Monotox, Prusatox. Trutkę można też wykonać samodzielnie: wymieszać
boraks, wodę i cukier w stosunku wagowym 1:18:7 (proporcja ta jest
ważna, ponieważ nadmiar trucizny zniechęca mrówki, a jeśli jest jej
zbyt mało, trutka nie jest skuteczna). Mimo stosowania od wielu lat
przynęt ze związkami boru, mrówki nie uodporniły się na nie.

Ekologicznie:

Do odstraszania mrówek można użyć gnojówki z pokrzyw lub piołunu,
można też wykładać ziele pomidorów lub wrotycza (nie znoszą tego
zapachu). W róznych miejscach w ogrodzie należy sadzić lawendę,
majeranek, tymianek, miętę polną - mrówki omijają te rośliny. Można
też zatruć je mieszaniną miodu, boraksu i świeżych drożdży, wykładaną
tuż koło mrowiska albo Boraks zmielony pół na pół z cukrem. Radykalnym
i brutalnym sposobem jest zalewanie gniazd wrzątkiem.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2007-05-08 00:07:26

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

skryba wrote:

> albo Boraks zmielony pół na pół z cukrem.
>
> Zadowalające wyniki dają też Maxforce Żel i Combat oraz przynęty
> zatrute boraksem lub kwasem borowym:

boraks, jako trutka na robale znany jest choćby w Nowym Jorku, który słynie
z robali i ohydnych karakanów.
widziałem wiele razy ślady po wysypywanym kwasie borowym na meblach i w
zakamarkach wielu mieszkań, ale nigdy nie widziałem, żeby któryś robal sobie
z tego coś robił.
Podejrzewam więc, że i mrówa ma boraks gdzieś.

A mówiłem, że czas na rok mrówy, jak widać ludzie mają problemy.

moon

4. Data: 2007-05-08 02:24:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> [...]
> sobie z tego coś robił.
> Podejrzewam więc, że i mrówa ma boraks gdzieś.

Mrówka nie padnie od razu. Chodzi o to, żeby zaniosła to do mrowiska
(zwykle nie wiadomo gdzie ono jest).

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2007-05-08 06:35:13

Od: Marek Szymański <m...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ?
>>

> Chemicznie:
> http://www.dezder.com.pl/HTML/sklepy.html
> BROS - MRÓWKOFON, EXPEL - PROSZEK NA MRÓWKI,
> GLOBOL - PROSZEK NA MRÓWKI, MRÓWKO BAIT,

Bros i Expel użyłem w zeszłym roku, Globol zdaje się też, ale nie jestem
pewien.
Niestety efektów nie było. Wysypywałem to w miejscach gdzie widać było, że
mrówki wychodzą spod ziemi. Robiłem to wielokrotnie, ale nie zauważyłem żeby
w tych przynajmniej miejscach przestały wychodzić.

> [...]
> tuż koło mrowiska albo Boraks zmielony pół na pół z cukrem. Radykalnym
> i brutalnym sposobem jest zalewanie gniazd wrzątkiem.

Wrzątek nie bardzo mi się nada, bardzo dużo mrowisk jest w trawniku, więc mi
się porobią puste placki bo wrzątek zniszczy trawę.
Spróbuję mieszanki z boraksem, tylko jeśli te kupowane środki również są na
boraksie to raczej skuteczne to nie będzie.
A w ogóle to gdzie boraks można kupić ?

Pozdrawiam
Marek Szymański

6. Data: 2007-05-08 06:49:42

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f1p5uu$8f7$1@nemesis.news.tpi.pl Marek Szymański

7. Data: 2007-05-08 07:09:37

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba" wrote ...

> albo Boraks zmielony pół na pół z cukrem.
[...]
> wymieszać boraks, wodę i cukier w stosunku wagowym 1:18:7

Tego nie rozumiem drogi Skrybo, jakieś objaśnienie paradoksu stosunku
boraksu do cukru? :)
Natomiast co do skuteczności, to wedle moich obserwacji domowe mrówy
dzielą się na "cukrolubne" oraz "mięcholubne". Te pierwsze załatwia
się w dwa tygodnie mieszanką cukru pudru i boraksu, tych drugich w
zasadzie to nie rusza (nawet jak się da mięcho na przynętę). Objaw
działania jest widoczny w postaci coraz "dłuższych" mrów - boraks je
rozsadza od środka jak się domyślam. Jest taki lek na pleśniawki u
dzieci, zapomniałem nazwy, jest skuteczny na karaluchy i "cukrolubne"
mrówy.
Jeśli chodzi o mrówy ogrodowe to moje mieszanki boraksowe były w 100%
nieskuteczne, przyczyną jest pewnie to, że więszość to "mięcholubne" a
ponadto pierwszy deszcz załatwia nasze trucie i ciężko jest truć bez
przerwy - mieszanka boraksu z cukrem działa powoli! Podejrzewam, że
należałoby tę truciznę lać do mrowiska, tylko, że u mnie nie ma
mrowiska, tzn. praktycznie w każdym miejscu ogrodu są mrówy, jest to
jedne wielkie mrowisko, występują chyba wszystkie odmiany mrów
czarnych, brązowych, czerwonych w dowolnych rozmiarach i jak tu truć
:(
To tyle z mojej autopsji :)
A.

8. Data: 2007-05-08 19:26:31

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak i czy w ogóle radzicie sobie z mrówkami ?

Ja z moimi (także z tymi włażącymi do mieszkania na IV piętrze) poradziłam
sobie za pomocą fusów z kawy (parzonej po turecku i wypijanej u nas w
ogromnych ilościach). Spróbuj wysypać w okolice mrowiska i na najbardziej
uczęszczanych trasach, poobsypuj drzewka owocowe itd. Po wypiciu kawy,
oczywiście. Napisz, proszę, czy pomogło. NIby proste, a także wielu moim
znajomym ten sposób pomógł.

Dorota

9. Data: 2007-05-08 22:18:43

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:
. praktycznie w każdym miejscu ogrodu są mrówy, jest to
> jedne wielkie mrowisko, występują chyba wszystkie odmiany mrów
> czarnych, brązowych, czerwonych w dowolnych rozmiarach i jak tu truć

mówiłem, że czas na rok mrówy!
ja więc ogłaszam konkurencyjny rok mrówy, do czegoś tam, co wybraliście.

będziemy mrówom stawiać czoła, a po nas choćby termity!

moon

10. Data: 2007-05-11 10:03:40

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Tego nie rozumiem drogi Skrybo, jakieś objaśnienie paradoksu
stosunku
> boraksu do cukru? :)

Nie widzę tu nic paradosalnego. Kiedyś cały artykuł był tutaj:
http://www.muratordom.pl/6930_1313.htm

Jako, że u mnie link ten jest już nieczynny pozwolę sobie przytoczyć
jego fragment:
Jak zniszczyć całą kolonię
Trzeba odnaleźć i zniszczyć gniazdo, zalewając je wrzącą wodą lub wraz
z najbliższym otoczeniem, traktując insektycydem kontaktowym
(Mrówkiller, POLCYP 0,4 SL, Mrówkofon, AgrEvo-Pylisty preparat przeciw
mrówkom, AgrEvo-Płynny preparat przeciw mrówkom", KAPO,
ANT-STOP-przeciw mrówkom).
Jeśli są to gmachówki, trzeba też zniszczyć gniazda satelickie, bo
inaczej kolonia zostanie szybko odbudowana - mrówki z gniazd
satelickich wymieniają robotnice i potomstwo z gniazdem matecznym.
Jeżeli gniazda są trudne do odnalezienia, można wykładać przynęty z
wolno działającym środkiem owadobójczym (można go mieszać z miodem lub
syropem) na trasach mrówek w ogrodach i w mieszkaniach. Zbieraczki
zanoszą taki pokarm do gniazda i karmią nim inne robotnice, larwy i
królowe. Najskuteczniejsze są trutki: Faratox, Faratox B, Lafarex K
zawierające metopren - preparat hormonalny, który hamuje rozwój larw i
poczwarek. Ponadto samice, które powstaną z larw karmionych trutką, są
mniej płodne lub bezpłodne. Zadowalające wyniki dają też Maxforce Żel
> [...]

> jedne wielkie mrowisko, występują chyba wszystkie odmiany mrów
> czarnych, brązowych, czerwonych w dowolnych rozmiarach i jak tu truć

Nie będę się wypowiadał na temat Twojej autopsji. Wolę ją konfrontować
z tym opracowaniem:
http://robale.pl/index/2/136
oraz:
http://www.podszarotka.republika.pl/index1.html?http
%3A%2F%2Fwww.repub
lika.pl%2Fpodszarotka%2Fmrowki.html

Pozdrawiam pogodnie

skryba

monilioza leszczyny?
Piwonie
test - proszę ominąć ten post
jak (i kiedy) przycinać żywopłot świerkowy ?
Szukasz ekipy remontowej z polecenia?