Murzynek - czarna masa... :((

1. Data: 2004-05-24 17:56:17

Temat: Re: Murzynek - czarna masa... :((
Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszytsko do michy wiymieszac  i do piekarnika 180 stopni na 30-40 minut (mam
> piekarnik ekektryczny ,moja mama na gazowy i piecze to samo ciacho ok. 50
> min) ,najlepiej sprawdzic patyczkiem.
> powodzenia i jesli zrobisz to daj znac :))

Witaj!
i RATUNKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siedzi w piekarniku ni mniej ni wiecej tylko 55 min i wciaz mokre, mazace sie
po srodku.
Jedyna pociecha jest fakt, ze wyroslo.
Moze "dojdzie", chociaz ktos mowil, ze niekoniecznie :(

Ile mam go jeszcze trzymac???

Rwaca wlosy z glowy,
Fiona

1. Data: 2004-05-24 18:09:30

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ile mam go jeszcze trzymac???

Az patyczek bedzie suchy.
Powodzenia
Ilona

1. Data: 2004-05-24 18:18:50

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 May 2004 10:21:24 -0700 I had a dream that Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:
> Jesli tak, to proponuje moj przepis na Brownies, z ktorego wychodzi mokre,
czekoladowe, mazace sie
> ciasto. Przepis jest w archiwum, ale daj znac, jesli nie mozesz znalezc.

No jak google mogłoby nie znaleźć :)
Pytanie tylko mam, choć wiem, że można to wygooglać też: 330 gr cukru i
100 gr mąki, to ile to jest objętościowo?

1. Data: 2004-05-24 18:19:52

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj sprobuje wedlug przepisu Pamany.
> No nie moge dac ciala drugi raz!!!

ach, Fiono miła- też dzisiaj zabrałam się za pieczenie - miała być babka
jogurtowa, której składniki niewiele się różnią od Twojego murzynka. I
oczywiście ten sam problem - 50 min. termoobieg, 175*C blacha nie za wysoka
i to samo co u Ciebie - dookoła na ciemno upieczone (za bardzo) w środku
jeszcze się bulgocze. Po podniesieniu tem. do 200*C i jeszcze 10 min. środek
się zapiekł ale takiego zakalca jeszcze nie stworzyłam nigdy a zdolna jestem
:-)) Tuż nad tym ciemnym spodem ciężkie, zbite, ciemnożółte coś co miało
być PUSZYSTE.

--
pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2004-05-24 18:42:45

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yewka" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
jestem
> :-)) Tuż nad tym ciemnym spodem ciężkie, zbite, ciemnożółte coś co miało

Nie wiem jaki masz przepis na to ciasto, ale ja swoje piekę jakiś czas z
grzałką dolną i termoobiegiem, albo tylko z grzałką dolna, a jak mi się z
góry zaczyna za bardzo przypiekać przykrywam folią aluminiową i zawsze
wychodzi. To ulubione ciasto u mnie w domu.

Anet
tez Wrocław

1. Data: 2004-05-24 19:47:41

Od: "Qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> góry zaczyna za bardzo przypiekać przykrywam folią aluminiową i zawsze
> wychodzi. To ulubione ciasto u mnie w domu.

A ja w ogole za termoobiegiem nie przepadam - no chyba, ze mieso i pod pokrywą.
Murzynka piekę 50 min w temperaturze 200 stopni, BEZ termoobiegu.Najpierw na
obie grzałki - górną i dolną, a potem ostantie 20 min tylko na dolną - to
poprawka na papier do pieczenia którym wykładam formę.Wkladam do gorącego
piekarnika. Próbuje patyczkiem, bo a to mąka mniej sucha, a to masło miało
więcej wody....

BTW Od czasu, gdy jedno ciasto, mieszane w jednej misce, rozlane do dwoch
identycznych foremek i pieczone razem w piekarniku dalo rezultat: jedna foremka
z zakalcem, druga bez - nijak pojac nie moge o co zakalcowi chodzi :)

1. Data: 2004-05-24 20:14:43

Od: "Angel" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podejrzewam, ze to kwestia wlaczonego termoobiegu. Sprobuj wlaczyc dolny i
gorny poziom, a gdyby zaczal sie za bardzo wierzch rumienic, przykryj folia
aluminiowa.

1. Data: 2004-05-24 21:59:24

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> No jak google mogłoby nie znaleźć :)
> Pytanie tylko mam, choć wiem, że można to wygooglać też:

> 330 gr cukru

= 375 ml

> 100 gr mąki,

= 180 ml.

MB

1. Data: 2004-05-24 22:10:42

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 24 May 2004 18:18:50 +0000 (UTC), na pl.rec.kuchnia, Grzegorz Janoszka
napisał(a):

> 330 gr cukru

szklanka 24 dag
łyżka czubata 2 dag

> 100 gr mąki, to ile to jest objętościowo?

szklanka 17 dag
łyżka czubata 2 dag

Może to mało precyzyjne, ale na potrzeby kuchni zupełnie wystarczające,
szczególnie jeśli nie gotuje się dań dla wielkiej ilości osób ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-25 08:12:44

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jestem
> :-)) Tuż nad tym ciemnym spodem ciężkie, zbite, ciemnożółte coś co miało

sprobujcie bez termoobiegu. 180 stopni. grzanie z dolu.
moja teoria jest taka - termoobieg podwyzsza temperature i wysusza. zapieka
wierzchnia warstwe ciasta na beton, ciasto nie ma jak rosnac i sie robi w
srodku piekny zakalec. podwyzszanie temperatury jeszcze pogarsza sprawe.

pzdr
marta co nie piecze bo sie odchudza :(

łosoś i co z nim dalej
Placki z młodych ziemniaków