Myszy w ogrodzie

1. Data: 2008-03-13 18:20:39

Temat: Myszy w ogrodzie
Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam dużą działkę-1ha i częśc przeznaczyłam m.in. na ogródek warzywny.
Dzisiaj w trakcie huraganu posadziłam pierwsze dwa rządki cebulki dymki
białej.
Zasiałm też wątpliwośc czy myszy wystepujące na działce w ilości masowej nie
zeżreją owoców mojej pracy???
Jak wyprosic myszy, ew.zniechęcic?

Drugie pytanie dotyczy cięcia drzewek owocowych sadzonych w ubiegłym roku
jesienią.
Czy się tnie,a jeśli tak to jak???

Pozdrawiam
Monika

2. Data: 2008-03-13 19:43:09

Temat: Re: Myszy w ogrodzie
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> białej.
> Zasiałm też wątpliwośc czy myszy wystepujące na działce w ilości masowej

Myszki lubią smakołyki.

> Jak wyprosic myszy, ew.zniechęcic?

Na spodeczkach ziarno im wystawiać. Lubią pszenicę.

> Drugie pytanie dotyczy cięcia drzewek owocowych sadzonych w ubiegłym roku
> jesienią.
> Czy się tnie,a jeśli tak to jak???

Oj, to temat rzeka , więc zostawiam go ekszpertom
bawiącym tutaj całymi dniami.

3. Data: 2008-03-14 04:48:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> Drugie pytanie dotyczy cięcia drzewek owocowych sadzonych w ubiegłym roku
> jesienią.
> Czy się tnie,a jeśli tak to jak???

Dopiero co posadzilas, a juz chcesz je ciac? Pozwol im porosnac troche.
Odloz ciecie do przyszlego roku.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2008-03-14 08:38:11

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Mar 2008, Monika wrote:

> [...]
> białej.
> Zasiałm też wątpliwośc czy myszy wystepujące na działce w ilości masowej nie

Jesli sa to nornice to trudno bedzie je wyprosic uprzejmym gestem.
Kupujesz odpowiednia trucizne i wsypujesz w kazdy norniczy otwor.
Jesli trafisz na dobry moment, czyli brak pozywienia w srodowisku to
trucizna zostanie zjedzona i odniesie skutek.

> Drugie pytanie dotyczy cięcia drzewek owocowych sadzonych w ubiegłym roku
> [...]

Oczywiscie trzeba przyciac aby wyrownac ilosc galązek do mozliwosci
korzeni, ktore zostaly uszkodzone w czasie wykopywania ze szkolki.
Jak przyciac? Jest to dosc proste ale musisz zakupic jakas ksiazke aby sie
zorientowac co chcesz osiagnoac.

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2008-03-14 09:10:30

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> Dopiero co posadzilas, a juz chcesz je ciac? Pozwol im porosnac
> troche. Odloz ciecie do przyszlego roku.
:)
Mylisz sie, przy sadzeniu trzeba drzewka solidnie przyciac
aby przywrocic jak najbardziej rownowagę
miedzy uszkodzona czescia podziemna a cześcia nadziemna.
Uszkodzone przy przesadzaniu korzenie nie sa bowiem w stanie wykarmic
nieprzycietej gory
:)
z pozdrowierniami i usmiechami
smal

6. Data: 2008-03-14 13:42:39

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> :)
> Mylisz sie, przy sadzeniu trzeba drzewka solidnie przyciac
> aby przywrocic jak najbardziej rownowagę
> miedzy uszkodzona czescia podziemna a cześcia nadziemna.

Przy sadzeniu. Może wtedy one były przycięte? To było jesienią.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2008-03-14 17:32:59

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika pisze:
> [...]
> białej.
> Zasiałm też wątpliwośc czy myszy wystepujące na działce w ilości masowej nie

Myszy cebuli nie ruszą, to pewne. No prawie pewne.

> Jak wyprosic myszy, ew.zniechęcic? [...]

A to już wiedza specjalistyczna, za którą pobiera się słone opłaty.

pozdr. Jerzy

8. Data: 2008-03-14 17:52:54

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:

> [...]
> miedzy uszkodzona czescia podziemna a cześcia nadziemna.
> Uszkodzone przy przesadzaniu korzenie nie sa bowiem w stanie wykarmic

Przycinało się w nasadzeniach towarowych, gdy nie stosowano nawadniania
kropelkowego. Jeżeli można drzewko podlewać,
to po co co ciąć ?
Poza tym panuje tu przekonanie, że jak się sadzi drzewko jesienią, to
każe się mu rosnąć. Więc ma rosnąć i już :-)

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2008-03-14 18:17:24

Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki,
reasumując-skoro korzonki uszkodzone przy sadzeniu jesienią mają nie
wykarmic góry-ciąc.
Jak znajdę źródło jak-to przytnę,jak nie to nie ;-)
Trucizny w dziury sypac nie będę bo mnie nie stac na wagon preparatu-dziur
jest cała masa.
Poszukam fachowca.

Pozdrawiam
Monika

10. Data: 2008-03-14 18:37:27

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> Trucizny w dziury sypac nie będę bo mnie nie stac na wagon preparatu-dziur
> jest cała masa.
> Poszukam fachowca.

Wyprowadzi grając na flecie :-)

Pozdrowienia,