NIECH MNIE KTOŚ OŚWIECI!!!

1. Data: 2002-06-21 07:45:32

Temat: NIECH MNIE KTOŚ OŚWIECI!!!
Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już od dłuższego czasu mam ogromną chęć zrobić konfitury z płatków róży,
problem jednak w tym, że nie mam pojęcia skąd wziąć 250g płatków róży cukrowej.
Czy można gdzieś je kupić, czy mam komuś zdewastować ogródek(sama nie
posiadam)? Przepisy mam, ale skąd wziąć płatki?
A może ktoś z was robił już takie konfitury i podzieli się wrażeniami?
Będę wdzięczna za każdą wskazówkę, pozdrawiam smacznie!!!

1. Data: 2002-06-21 07:53:02

Temat: Re: NIECH MNIE KTOŚ OŚWIECI!!!
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A może ktoś z was robił już takie konfitury i podzieli się wrażeniami?
> Będę wdzięczna za każdą wskazówkę, pozdrawiam smacznie!!!

Moja babcia ma kilka krzaków takiej rozy (to musi byc specjalna odmiana) i
co rok robi platki ucierane z cukrem (w makutrze). A rogaliki z roza,
pyyyychota :). Samych platkow raczej nie kupisz, za to gotowa konfiture (do
herbaty-pychota) lub ucierane z cukrem (do wypiekow) mozna dostac w sklepie.
No albo sobie takie krzaki posadzic w ogrodku ;)

Magda

1. Data: 2002-06-21 08:30:12

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

slonko na[pisala:

> [...]
> herbaty-pychota) lub ucierane z cukrem (do wypiekow) mozna dostac w sklepie.
> No albo sobie takie krzaki posadzic w ogrodku ;)

Nie wystarczy posadzić - jeszcze trzeba się napracować -
to ucieranie to ciężka praca, a z miski płatków wychodzi mały
słoiczek konfitury, a własciwie nie wiem czego, bo tego się
nie smaży :-)

Krycha

1. Data: 2002-06-21 08:30:23

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@w...pl>
> [...]
> Czy można gdzieś je kupić, czy mam komuś zdewastować ogródek(sama nie
> posiadam)? Przepisy mam, ale skąd wziąć płatki?

Kraść może lepiej nie, na targu też pewnie nie kupisz.
Chodząc po ogródkach działkowych, dzielnicach
z domkami jednorodzinnymi, wsiach często
można zauważyć ogłoszenia na bramach: sprzedam płatki.
To jest już jakieś rozwiązanie:-)
Asia Słocka

1. Data: 2002-06-21 09:04:22

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to ucieranie to ciężka praca, a z miski płatków wychodzi mały
> słoiczek konfitury, a własciwie nie wiem czego, bo tego się

A wlasnie, ze sie zmazy. Bo konfitura a platki ucierane z cukrem to 2 rozne
rzeczy. Konfitura jest bardziej lejaca, ma tak jakby wiecej soku i dodaje
jej sie do herbaty np. (wtedy widac, jak te plateczki sie rozwijaja i cudnie
wyglada, tak tez smakuje). A uciera sie do ciast i innych wypiekow.

Pozdr.

zadziorna Magda ;)

1. Data: 2002-06-21 09:24:14

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

slonko napisala:

> [...]
> jej sie do herbaty np. (wtedy widac, jak te plateczki sie rozwijaja i cudnie
> wyglada, tak tez smakuje). A uciera sie do ciast i innych wypiekow.

:-)) No to ja znam tylko to ucierane, a kofiturę z róży, to z owocków
(i tu stanęło przede mną widmo drylowanych porzeczek - wyjmowanie
tego czegoś ze środka owoców róży też jest mocno pracowite).
Takiej lejącej się z płatków nigdy nie spotkałam :-(

Krycha

1. Data: 2002-06-21 09:30:08

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takiej lejącej się z płatków nigdy nie spotkałam :-(
>
> Krycha

Ojej! To koniecznie musisz spotkac. U nas (Wrocław) jest sprzedawana na
Rynku w Feniksie. Tylko cena powalajaca - malutki sloiczek kosztuje okolo 10
zl. Ale na kilka herbatek ze znajomymi wystarcza.

Magda

1. Data: 2002-06-21 10:41:43

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> :-)) No to ja znam tylko to ucierane, a kofiturę z róży, to z
owocków

Nie - wszystko jest z płatków - z owocków robi się wino!!!

> (i tu stanęło przede mną widmo drylowanych porzeczek - wyjmowanie
> tego czegoś ze środka owoców róży też jest mocno pracowite).
> Takiej lejącej się z płatków nigdy nie spotkałam :-(

Takiej 'lejącej się' też nie spotkałem - zazwyczaj były gęstrze od
dżemu zbliżone do powideł
(o ile nie nazywacie powidłami tego g... które sprzedają w sklepach)

pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-06-21 10:47:36

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

slonko napisala:

> Ojej! To koniecznie musisz spotkac. U nas (Wrocław) jest sprzedawana na
> Rynku w Feniksie. Tylko cena powalajaca - malutki sloiczek kosztuje okolo 10
> zl. Ale na kilka herbatek ze znajomymi wystarcza.

10 zł nie majątek :-) Widział ktoś taką konfiturę w Warszawie?

Krycha

1. Data: 2002-06-21 10:48:41

Temat: Re: NIECH MNIE KTO? O?WIECI!!!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Jun 2002 12:47:36 +0200, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

>10 z? nie maj?tek :-) Widzia? kto? tak? konfitur? w Warszawie?
>
>Krycha

najlepiej zapytac KamilePe..ona ma jakies niezwykle zrodlo

Krysia
K.T. - starannie opakowana

kawowa bita smietana??
Zmywarka z grzałką czy przep.podgrzewaczem?
Przeprosiny za badziewne przepisy
babka ucierana -jak dlugo piec?
grochówka wojskowa