kawowa bita smietana??

1. Data: 2002-06-21 07:11:25

Temat: kawowa bita smietana??
Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadlam wczoraj kupny bo kupny, ale bardzo smaczny torcik z czekoladowym
biszkoptem, przelozony bita smietana o smaku kawowym. Zgaduje, jak to sie
robi, niech ktos mnie poprawi, jesli sie myle:

Smietana kremowka.
dwie lyzeczki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w małej ilości wody.
zelatyna

Kawe, jak przestygnie, wymieszac ze smietana i zelatyna rozpuszczona w
odrobinie wody i wszystko razem ubic.

Czy sie myle? A jesli tak, to czy zelatyna jest w ogole konieczna do tego i
czy kawe powinno sie dodawac przed ubiciem smietany czy w trakcie ubijania
po troche? Czy ktos robil kiedys cos takiego?

Pozdrawiam
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-21 07:30:27

Temat: Re: kawowa bita smietana??
Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mapet(ka) wrote:

> Smietana kremowka.
> dwie lyzeczki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w małej ilości wody.
> zelatyna

Dałabym kawę rozpuszczoną w małej ilości... śmietany :-).

> Kawe, jak przestygnie,

A po co dodawać do gorącej wody? Przecież na zimno też się rozpuści.

> A jesli tak, to czy zelatyna jest w ogole konieczna do tego

Jeśli ciacho będzie stało dłużej niż kilka godzin ;-) - dodałabym jakiś
utrwalacz: żelatynę albo śmietanfix. Czasami z braku obu ;-) dodaję
odrobinę "śnieżki".

> czy kawe powinno sie dodawac przed ubiciem smietany czy w trakcie ubijania
> po troche?

Ja dodaję pod koniec ubijania. Ale zanim śmietana robi się sztywna, by
masło nie wyszło.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: z...@p...onet.pl

1. Data: 2002-06-21 08:11:32

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

O dzieki, dobra duszo. Zapytam sie jeszcze:

> Dałabym kawę rozpuszczoną w małej ilości... śmietany :-).

Takiej zwyklej smietany? Rozpusci sie? Czy w malej ilosci tej kremowki?
Aha, te zelatyne tez pod koniec ubijania?

Mapetka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-21 08:15:52

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smietana kremowka.
> dwie lyzeczki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w małej ilości wody.
> zelatyna

A ja bym dodała te dwie łyżeczki kawy do śmietanki, zamieszałabym i
ubiła.... mam wrażenie że się powinna rozpuścić, szczególnie taka która nie
jest w granulkach tylko w proszku... zresztą z granulek też można zrobić
proszek :))

pozdrawiam, Aga

1. Data: 2002-06-21 08:26:46

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mapet(ka) wrote:

> Takiej zwyklej smietany? Rozpusci sie? Czy w malej ilosci tej kremowki?

Do kremówki. Spróbuj. Na pewno się rozpuści :-).

> Aha, te zelatyne tez pod koniec ubijania?

Tak. Bałabym się, że jak dodam na początku te "specyfiki", to śmietana
tak ładnie się nie ubije.

1. Data: 2002-06-21 08:35:46

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mapet(ka) wrote:

> Smietana kremowka.
> dwie lyzeczki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w małej ilości wody.
> zelatyna

A cukier? Dodałabym trochę cukru pudru. No chyba, że biszkopt będzie
dość słodki, to nie trzeba :-).

1. Data: 2002-06-21 09:20:37

Od: "kasia dostal" <w...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zelatyna
>
> Kawe, jak przestygnie, wymieszac ze smietana i zelatyna rozpuszczona w

ja robie torcik kawowy

smietane 30% i w 1/4 szklanki chlodnej wody rozpuszczam kawe typu capuccino
o smaku waniliowym lub smietankowy tak aby ten roztwor by gesty o w trakcie
ubijania smietany dodaje ta gesta rozrobiona bez grudek kawe do smietany -
czasem dodaje FIX - ale sporadycznie - raczej wszytko sie trzyma i ma
odpowiednia gestosc bez dodatkow
potem nasaczam biszkopcik - mocno alkoholem :)))
acha czasem do tej kawowej bitej smitany wkrawam bakalie i czekolade!
smacznego kasia

1. Data: 2002-06-21 09:25:26

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia dostal wrote:

> ja robie torcik kawowy
>
> [ciach]

Wygląda zachęcająco :-). Chyba wypróbuję jak mama do mnie przyjedzie :-)))).
Tylko ten alkohol... Jak ja dziecku wytłumaczę, że nie może tego zjeść...

1. Data: 2002-06-21 10:14:25

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ubijania smietany dodaje ta gesta rozrobiona bez grudek kawe do smietany -
> czasem dodaje FIX - ale sporadycznie - raczej wszytko sie trzyma i ma

TAK!!!!!!!!
Bo torcik nazywal sie Capuccino!!!!!!!!!!!!!!!
O dzieki, nie wiedzialam, jak z tym capuccino. I w ogole wszystkim za
wskazowki dziekuje. O cukrze nie pisalam, no bo mi sie wydal oczywisty :)
Problemem byly inne skladniki :)

--
"Primum non stresere..."

Zmywarka z grzałką czy przep.podgrzewaczem?
Przeprosiny za badziewne przepisy
babka ucierana -jak dlugo piec?
grochówka wojskowa
Wady ciasta --- Please ----