"Na razie działa przypadek" :-((

1. Data: 2000-11-22 10:17:47

Temat: "Na razie działa przypadek" :-((
Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W dzisiejszej (22.11) Gazecie Wyborczej na
stronach 16-17 ukazał się reportaż pt "Po co to Pani"
red. Joanny Żarnoch-Chudzińskiej o rodzinie zastępczej
dziecka chorego na rdzeniowy zanik mięśni.

Na stronie 18 tej GW zamieszczona została rozmowa
red Jolanty Koral z V-ce Minister Pracy i Polityki Soc.
Joanną Staręgą-Piasek. Rozmowa dotyczy reportażu.

Pani Minister w rozmowie stwierdza że dotychczas
ruszyło 20 % Centrów Pomocy Rodzinie!
Urzędy Wojewódzkie mają tworzyć banki danych !
Uważa że stworzenie systemu informacji o chorych
dzieciach powinno należeć do kas chorych!
Nikt nie prowadzi zbiorczych danych o rodzinach
zastępczych nieuleczalnie chorych dzieci!

Należy wnioskować że inne determinanty polityki
społecznej kraju są w takim samym stanie.

Moim skromnym zdaniem stan rzeczy
opisywany przez Panią Minister był sygnalizowany
na tej grupie co najmniej od dwóch lat ( tyle czytam
tą grupę), o problemach z CPR-ami mówiono od
chwili ich powołania.
Przeraża bezwład nawet tak wysokich urzędów.

Sytuacja przedstawiała by się inaczej gdyby
zainteresowane urzędy bardziej wykorzystywały
nowoczesne narzędzia pracy i komunikacji.
W takim wypadku naturalnym było by
wykorzystanie Waszej wiedzy i doświadczeń.
Wystarczyło zacząć od czytania pl.soc.inwalidzi.

Może za słabo było to sygnalizowane ?

Marian L
http://www.lama.org.pl

2. Data: 2000-11-22 11:23:35

Temat: Re: "Na razie działa przypadek" :-((
Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L wrote:

> [...]
> red Jolanty Koral z V-ce Minister Pracy i Polityki Soc.
> Joanną Staręgą-Piasek. Rozmowa dotyczy reportażu.

Właśnie przeczytałem

> Pani Minister w rozmowie stwierdza że dotychczas
> ruszyło 20 % Centrów Pomocy Rodzinie!

niestety - i jeszcze broni się, że reforma jst już półtora roku - ktoś
tutaj lekko nagina rzeczywistość

> Urzędy Wojewódzkie mają tworzyć banki danych !
> Uważa że stworzenie systemu informacji o chorych
> dzieciach powinno należeć do kas chorych!

I jeszcze słusznie stwierdziła, że takie rozwiązanie pomoże obniżyć koszty
leczenia.
A ja dodam, że jeszcze rehabilitacji takiego dziecka, a w przyszłości
dorosłego człowieka. Pomoże poprzez inne instutucje i psychologów (mówię już
ogólnie do wszystkich dzieci - z porażeniem mózgowym, Haine-Medina i inne
wypadki). Ta pomoc powinna doprowadzić do usamodzielnienia się.

Jest jeszcze drugi aspekt - Kasy Chorych, centra Pomocy, PFRON mogą lepiej
przewidzieć i rozdysponować środki pieniężne przeznaczone na te cele.

> [...]
> tą grupę), o problemach z CPR-ami mówiono od
> chwili ich powołania.
> Przeraża bezwład nawet tak wysokich urzędów.

Albo brak dokończenia reformy - dopięcia wszystkich szczegółów.

> [...]
> W takim wypadku naturalnym było by
> wykorzystanie Waszej wiedzy i doświadczeń.
> Wystarczyło zacząć od czytania pl.soc.inwalidzi.

O - widzisz - ale pl.soc.inwalidzi to nie Wyborcza, czy Trybuna ;-)

Jacek K

3. Data: 2000-11-22 17:05:05

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny "Jacek Kruszniewski (IT)" napisał w wiadomości
odpowiadając na moją informację

> niestety - i jeszcze broni się, że reforma jst już półtora roku - ktoś
> tutaj lekko nagina rzeczywistość

Dodam - urzędników do obsługi ON przybyło w sposób
lawinowy właśnie w wyniku reformy. Oby nie sprawdziło
się prawo że te zespoły ludzkie pracują już tylko na swoje
potrzeby zamiast na potrzeby ON.

> Jest jeszcze drugi aspekt - Kasy Chorych, centra Pomocy, PFRON mogą
lepiej
> przewidzieć i rozdysponować środki pieniężne przeznaczone na te cele.

Wydaje mnie się że tutaj brakuje właśnie zdecydowanego
jednego dysponenta wszystkich sił i środków. Dziesiątki
podległości, uzależnień, powiązań pwodują że
najważniejszy cel zabezpieczenie ON schodzi na dalszy
plan. Stąd wszyscy działają tak jak by mieli powiązane
drutem kolczastym nie tylko ręce i nogi :-((.
Naturalnie patrząc na to z boku.

> Albo brak dokończenia reformy - dopięcia wszystkich szczegółów.

To jest proces, to chyba wiadome było od początku
niestety nie zadbano o maksymalnie możliwe
zabezpieczenie potrzeby tych których ta reforma
najbardziej dotyczy i bije.

> O - widzisz - ale pl.soc.inwalidzi to nie Wyborcza, czy Trybuna ;-)

Myślę że rządzący potraktowali ON przedmiotowo.
Dziennikarze to IV najważniejsza i najskuteczniejsza
teraz w naszych warunkach władza - dobrze że zajmują
się kłopotami najbardziej wrażliwych na błędy systemu.
Wierzę jednak że kiedyś będzie normalnie i sygnalizowanie
problemu na pl.soc.inwalidzi będzie równoznaczne z
jego rozwiązaniem :-)))

Marian L
http://www.lama.org.pl

4. Data: 2000-11-23 08:03:52

Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L wrote:

> [...]
> lawinowy właśnie w wyniku reformy. Oby nie sprawdziło
> się prawo że te zespoły ludzkie pracują już tylko na swoje

Bo jest takie przysłowie: "Gdzie kucharek sześć nie ma co zjeść" :-(

> [...]
> plan. Stąd wszyscy działają tak jak by mieli powiązane
> drutem kolczastym nie tylko ręce i nogi :-((.

To znaczy - że przepisy i system zabezpieczeń zbyt bardzo opóźnia
i przeszkadza podejmowaniu decyzji w sprawie ON, i z tym poprzez zmianę
odpowiednich przepisów, zazwyczaj są to rozporządzenia w gestii ministra
baz całej ścieżki sejm-senat-prezydent, tak aby dezyzje byly podejmowane
szybciej, nie mniej jednak nadal muszą one być nadal odpowiedzialne
i kontrolowane.

> To jest proces, to chyba wiadome było od początku
> niestety nie zadbano o maksymalnie możliwe
> zabezpieczenie potrzeby tych których ta reforma
> najbardziej dotyczy i bije.

Albo po prostu ktoś nie przygotował procesu przekształceń tak, aby
nie było zbyt dużych zawirowań.

> [...]
> Wierzę jednak że kiedyś będzie normalnie i sygnalizowanie
> problemu na pl.soc.inwalidzi będzie równoznaczne z

Marianie - czy nie przeceniasz grupy. Popatrz, że ostatnio oprócz kłótni
i naszych dysput nic się nie dzieje, nikt nie jest zainteresowany
podejmowaniem jakiejkolwiek dyskusji o sprawach ON :-(
Smutny to obraz grupy, która nam ON powinna w jakiś sposób służyć, ale
do tego trzeba aby więcej osób przynajmniej zaistnieć na grupie jako
osoba, która czymkolwiek była zainteresowana. A tak jak pięciu, sześciu
regularnie pisuje.
To kto tym będzie zainteresowany tym co się tutaj dzieje, pisze,
jakie sprawy się tutaj podejmuje, jaknie będzie odpowiednio
licznej reprezentacji ON z wszystkich grup upośledzeń.

Z podrowieniami

Jacek K

5. Data: 2000-11-23 11:40:18

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> [...]

podejmowane
> szybciej, nie mniej jednak nadal muszą one być nadal odpowiedzialne

Zgadza się tylko pamiętaj że kontrola nie jest dla samej
kontroli tylko dla doskonalenia systemów decyzyjnych
i wykonawczych.

> Albo po prostu ktoś nie przygotował procesu przekształceń tak, aby
> nie było zbyt dużych zawirowań.

Wiesz wszystkiego nie da się przewidzieć :-((.
Jednak nie trzeba być jasnowidzem by wiedzieć
że jeżeli reformuje się wszystko to spieprzy się
większość :-((.

> [...]
> jakie sprawy się tutaj podejmuje, jaknie będzie odpowiednio
> licznej reprezentacji ON z wszystkich grup upośledzeń.

Panie Jacku nie bądź Pan maksymalista ;-))
Usenet jest zbyt nowym zjawiskiem by
od razu wszystko było tutaj doskonałe.
Moim zdaniem grupa pl.soc.inwalidzi
wyróżnia się zdecydowanie na + w
porównaniu z innymi gdzie naprawdę
strach wypowiadać się.

Uważam że ON doceniają internet nawet
jak nie mają, nie stać ich na dostęp, do
tego ustrojstwa - należy robić wszystko
by jak najszybciej to narzędzie było dostępne
jako narzędzie, środek pomocniczy w
samorealizacji wszystkich ON.

Tragedią na dziś jest brak wiedzy o internecie, lub złe
wykorzystywanie internetu przez "obsługujących" ON.
Przecież nie wezmę dzieciaków ze szkoły dla
niesłyszących, czy już za miesiąc :-)))) ze szkoły
specjalnej, by uczyły urzędników posługiwania sie
e-pocztą!!!
Tu trzeba w jakiś sposób spowodować by choć na
centralnych szczeblach decyzyjnych decydenci
wiedzieli o co biega z tym internetem i się rumienili
czytając takie wypowiedzi jak choć by ta.
(Ostatnia uwaga nie dotyczy MEN).

Z wyrazami należnego szacunku
Marian
http://www.lama.org.pl

6. Data: 2000-11-23 13:06:39

Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L wrote:

> Witam

> Zgadza się tylko pamiętaj że kontrola nie jest dla samej
> kontroli tylko dla doskonalenia systemów decyzyjnych
> i wykonawczych.

Oraz dla sprawdzania poprawności decyzji i ludzi, którzy te decyzje podejmują.
Niestety ludziom trzeba patrzyć na ręce.
Jak to twierdził Lenin: "ufaj i kontroluj" :-).

> Wiesz wszystkiego nie da się przewidzieć :-((.
> Jednak nie trzeba być jasnowidzem by wiedzieć
> że jeżeli reformuje się wszystko to spieprzy się
> większość :-((.

Można reformować wszystko i nie spieprzyć, tylko trzeba to zrobić
ludźmi o odpowiednich kwalifikacjach i politycznie.
Te reformy były zbyt z sobą powiązane aby nie robić ich razem.
Ale to nie ta grupa :-)

Z pozdrowieniami

Jacek K

7. Data: 2000-11-23 13:29:26

Temat: Re: Stan grupy było "Na razie działa przypadek") :-((
Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Marian L wrote:

> Panie Jacku nie bądź Pan maksymalista ;-))
> Usenet jest zbyt nowym zjawiskiem by
> od razu wszystko było tutaj doskonałe.

OK - ale nikt się tutaj na grupie już nie chce odzywać. To fatalnie
świadczy o tych co tutaj istnieją. Albo nie mają swojego zdania, albo się
kogoś (czegoś) boją, że jak cokolwiek napiszą to coś im się stanie.

> Moim zdaniem grupa pl.soc.inwalidzi
> wyróżnia się zdecydowanie na + w
> porównaniu z innymi gdzie naprawdę
> strach wypowiadać się.

W tej chwili jest w stanie uśpienia :-). Może to sen zimowy :-). Bo ja
jestem od wiosny to nie wiem jakie tu zwyczaje panują zimą :-)

> [...]
> jak nie mają, nie stać ich na dostęp, do
> tego ustrojstwa - należy robić wszystko
> by jak najszybciej to narzędzie było dostępne

Dobrze ja się z tym zgadzam - ale dlaczego Ci co mają dostęp do
insternetu mają dostęp nie wykorzystują tego do wymiany poglądów na
sprawy ich dotyczące choćby na grupie?

> [...]
> centralnych szczeblach decyzyjnych decydenci
> wiedzieli o co biega z tym internetem i się rumienili
> czytając takie wypowiedzi jak choć by ta.

Urzędnicy jeszcze nie rozumieją jakim wielkim i tanim medium jest
internet. Że internet może być znakomitym miejscem do wygłaszania
swoich twierdzeń i opinii (np. na takiej grupie). Wydatek jest to
tylko parę impulsów, a zasięg międzynarodowy.

Nasza grupa powinna być trybuną ON, gdzie powinny się przewijać tematy
dotczące naszych spraw i skąd możnaby wiedzieć co nas ON gryzie.

Ale niestety - rzuciłeś temat -odpowiedziałem tylko ja - a reszta.
Przecież gdybyś chciał przeznaczyć to tylko dla mnie to posłałbyś to
mi na priva. Może ktoś mi odpowie dlaczego nikt się nie włacza
do dyskusji.

Ludzie obudźmy się. Sprawa ta nie tylko doyczny chorych dzieci ale
także nas ON.
Jest na grupie kilka osób z diećmi będącymi ON, czy te osoby też nie
mają nic do powiedzenia.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

8. Data: 2000-11-23 13:40:34

Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
wiadomości news:3A1D1BB6.6A85214F@proinfo.pl...
> Witam
>
> Marian L wrote:
ciach

> Ludzie obudźmy się. Sprawa ta nie tylko doyczny chorych dzieci ale
> także nas ON.
> Jest na grupie kilka osób z diećmi będącymi ON, czy te osoby też nie
> mają nic do powiedzenia.

Tak właśnie obudźmy się to jeszcze nie pora na sen zimowy:))
3mka Apik
a...@c...pl

9. Data: 2000-11-23 14:01:42

Od: "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Apik wrote:

> Użytkownik "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
>
> Tak właśnie obudźmy się to jeszcze nie pora na sen zimowy:))

To maże jeszcze jeden, dwa ciekawe tematy. Tak aby nie zasnąć na grupie :-)

Z pozdrowieniami

Jacek K

10. Data: 2000-11-23 14:13:16

Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
wiadomości news:3A1D2346.3DA9BF4B@proinfo.pl...
> Witam

> To maże jeszcze jeden, dwa ciekawe tematy. Tak aby nie zasnąć na grupie

Jakieś propozycje??

3mka Apik
a...@c...pl

sztuka