Nagość w rodzine .

41. Data: 2004-09-20 11:01:30

Temat: Re: Nagość w rodzine .
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Sep 2004 13:43:53 +0200 I had a dream that Margola Sularczyk
<margola@won_spamie.ruczaj.pl> wrote:
> Ależ nie czujcie się tak uderzeni w stół :) Miałam na mysli skłonności
> autentycznie ekshibicjonistyczne. Podobno tak naprawdę każdy je ma ;)

Ekshibicjonizmem byłoby to wtedy, jakby specjalnie odsłaniali firanki i
defilowali przed oknami, żeby inni ich widzieli.

42. Data: 2004-09-20 11:03:45

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Ekshibicjonizmem byłoby to wtedy, jakby specjalnie odsłaniali firanki i
> defilowali przed oknami, żeby inni ich widzieli.

Pewnie tak.

Margola

43. Data: 2004-09-20 11:08:05

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Sep 2004 20:42:17 +0200 I had a dream that naguski <n...@h...com>
wrote:
> leczyć ale tutaj popadasz w skrajność ( wiele starszych osób jest
> naturystami ) .

Sądząc po widoku plaż naturystycznych, to głównie starsi są naturystami
:)

> Niedawno czytaliśmy w książce o wychowaniu dzieci że ich stosunek do nagości
> zależy wyłącznie od stosunku do nagości jego rodziców. Jeśli rodzice są
> przesadnie wstydliwi to zapewne dziecko też będzie bardzo wstydliwe, jeśli
> rodzice mają luźne podejście do tego tematu to dziecko będzie miało podobne
> podejście .
> I to właśnie na ten temat chcieliśmy podyskutować :)

Moim zdaniem dokładnie tak jest.

> Jak Wy rodzice z doświadczeniem wychowujecie własne dzieci i co sądzicie
> takim wychowaniu jakie my mamy zmiar wprowadzić w życie ( dziecko w drodze,
> 5 miesiąc ciąży ) ?

A to ja jeszcze nie wychowuję, ale niestety widzę, co robią inni :(
Polecam lekturę: http://info.onet.pl/981875,11,item.html oraz komentarzy
pod spodem.

Jeśli "niektórzy rodzice są przekonani", że to, że ich nagi syn ujrzał
nagiego mężczyznę, albo ich córka nagą kobietę, "miało niekorzystny
wpływ na ich pociechy", to tacy rodzice wyrządzają wielkie szkody w
psychice swoich dzieci i wpędzają je w kompleksy, z którymi to dziecko
być może sobie do końca życia nie poradzi :(

Niestety zaściankowość Polaków jest straszna :(

44. Data: 2004-09-20 11:12:35

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Sep 2004 19:20:57 +0200 I had a dream that naguski <n...@h...com>
wrote:
> Zapewniam Cię że my ani nasi znajomi naturyści nie przyprawiają ideologii do
> plażowania bez majtek :)
> Choć niewątpliwie są tacy dla których naturyzm to rodzaj filozofii życiowej
> czyli coś więcej niż tylko nagie plażowanie czy wogóle nagość w miejscach
> takich jak sauna , basen czy własne mieszkanie .

Oj bo po prostu naturyści naturystom nie równi. Dla niektórych
naturyzmem jest samo opalanie się nago, a dla innych to np. przebywanie
na kempingach naturystycznych, gdzie jest zakaz chodzenia w strojach.
Dla mnie np. gra w siatkówkę/koszykówkę na golasa jest śmieszna, a
grillowanie nago niebezpieczne, choć widziałem takich ludzi :)

45. Data: 2004-09-20 14:00:22

Od: "Griniu" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "naguski" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> Gości nie przyjmujemy nago chyba że są to nasi przyjaciele naturyści więc
> wtedy nie ma problemu.

Skoro odwiedzają Was nadzy goście, to może zdarzało się, że uprawialiście
czasem seks grupowy?
Griszczuk

46. Data: 2004-09-20 14:15:33

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

47. Data: 2004-09-20 14:18:43

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potop w łazience.
> Potem dzieci same z siebie zaczynają sie wstydzić zarówno swojej nagości,

No i poszedł tamten post ku memu zdziwieniu, pusty. Przepraszam.

Tak, ważne jest, by uważnie obserwować dziecko, słuchać go, rozmawiać - i
wyłapać odpowiednie chwile do zmiany zachowań, tak aby wszyscy nadal żyli w
zgodzie z własnymi i cudzymi potrzebami. Liczę na to, że będę umiała, ale
też nie czekam, aż mi to spadnie z nieba. Ta wiedza znaczy.

Margola

48. Data: 2004-09-20 14:22:14

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

49. Data: 2004-09-20 14:40:00

Temat: Re: Odp: Nagość w rodzine .
Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "naguski" :

> Z tego co wiemy to nawet u dzieci naturystów w okresie doiżewanie
> przejściowo pojawia się wstyd z powodu nagości.

No i wtedy koniecznie trzeba to uszanować.
Podobnie jak każde inne uczucie młodego człowieka.

Pozdrowienia.

Basia

50. Data: 2004-09-20 14:40:08

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie mam nic do powiedzenia w bieżącym temacie, zatem podzielę się
z Tobą Basia Z., spowodowaną tym faktem frustracją:

> A w ogóle gdyby tak chodził cały czas po mieszkaniu nie mogłabym sie
> powstrzymać aby go nie łapać i nie ciągnąć ;-)

:-))). Podoba mi się.
Niestety u mnie w domu i tak już dużo ptaków.

puchaty

kary cielesne - wyniki badan
nie przejmuj si
pytanie do kobiet , ale nie tylko:)