Najlepsze odmiany drzew owocowych i winorośli

1. Data: 2006-10-29 11:35:37

Temat: Najlepsze odmiany drzew owocowych i winorośli
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chę posadzić w ogrodzie kilka drzew owocowych,ale muszę spełniać waruki:
-najlepsza mrozoodporność(pólnocno-wschodnie tereny Polski)
-niezbyt duże rozmiary(nie dotyczy winorośli)
-odpornośc na choroby
-smaczne owoce,nadające się również na przetwory
-szybko wocujące(w krótkim czasie po posadzeniu)

Jakie odmiany sa najlepsze?

Myślę o posadzeniu wiśni,czereśni,śliwy,brzoskwini.
wiem,że niektóre z nich mają różowe kwiaty,więc tym samym sa dodatkowo jeszcze
bardziej ozdobne:)

2. Data: 2006-10-30 09:29:58

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Secretgarden" wrote ...
> -najlepsza mrozoodporność(pólnocno-wschodnie tereny Polski)

Raczej zapomnij o brzoskwini, czereśnie co kilka lat będą wymarzać, na
wiśnie jest szansa, śliwki bez problemu. Z winorośli tylko
amerykańskie odmiany, inaczej zamordujesz się kombinacjami
odkryć/zakryć itp.
Antonówka, kosztela i szara reneta z jabłek będą dobre, a nie wymagają
praktycznie opieki.
I smacznego :)

3. Data: 2006-10-30 10:37:49

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Secretgarden" <s...@t...pl> napisał w
wiadomości news:7e15.00000016.45449208@newsgate.onet.pl...
> [...]
> -odpornośc na choroby
> -smaczne owoce,nadające się również na przetwory
> -szybko wocujące(w krótkim czasie po posadzeniu)

Oliwka żółta zwana papierówką. Antonówki, wszystkie odmiany.

DJD

4. Data: 2006-10-30 11:34:05

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:
> [...]
> wiśnie jest szansa, śliwki bez problemu. Z winorośli tylko
> amerykańskie odmiany, inaczej zamordujesz się kombinacjami

Jak bardzo północno-wschodnie tereny Polski. Np w Łomży w ogrodzie
teściów brzoskwinie (odmiana Reliance i jeszcze jakaś) i czereśnie (3
odmiany) bynajmniej nie wymarzają. A wiśnie to zupełnie bezproblemowe są.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2006-11-01 08:03:40

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odkryć/zakryć itp.
> Antonówka, kosztela i szara reneta z jabłek będą dobre, a nie wymagają

Miszkam w Białymstoku,na obrzeżach,na zacisznym miejscu.Jabłonie ma już,4
drzewa,wiśnia rosła już i pięknie owocowała,niestety,rosła zbyt blisko
fundamentów i byla chora,trzeba było ją wyciąć,podobnie śliwa.
U sąsiadki rośnie potężna wiśnia,co roku owocuje,ma ciągle po naszej stronie
odrosty korzeniowe-może te wykorzystać??Ogród kupiliśmy również z
brzoskwinią,ale była właścicielka opuszczając dom zabrała ją ze sobą:)) ale to
już inna bajka:))

6. Data: 2006-11-05 19:51:53

Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Secretgarden <s...@t...pl> napisał(a):

> Chę posadzić w ogrodzie kilka drzew owocowych,ale muszę spełniać waruki:
> -najlepsza mrozoodporność(pólnocno-wschodnie tereny Polski)
> -niezbyt duże rozmiary(nie dotyczy winorośli)
> -odpornośc na choroby

Z grusz polecam Konferencję. Spełnia Twoje wymagania. Odporna na mróz, nie
wymaga opryskiwania. Owoce bardzo smaczne.

7. Data: 2006-11-07 23:27:50

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z grusz polecam Konferencję. Spełnia Twoje wymagania. Odporna na mróz, nie
> wymaga opryskiwania. Owoce bardzo smaczne.

Dziękuję,też wydawało mi się,że byłaby niezła :)
L.

Co to za robale?
Winorośl-kiedy przycinać?
Nasiona