Najnowoczesniejszy system w Europie :-o

1. Data: 2001-05-04 23:51:19

Temat: Najnowoczesniejszy system w Europie :-o
Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaparkowalem sobie w piatek 4.05 o 14:15 na wolnym miejscu postojowym
pod salonem ERA GSM przy ul. Zlotej 70 w Warszawie mozliwie blisko drzwi
zeby bylo mi latwiej doczolgac sie o kulach w ten upalny dzien i
zalatwic pare formalnosci.

(I tak zreszta w srodku pomimo lupania w kregoslupie wybralem na 30
minut pozycje stojaca bo ryzykowne jest siadanie na krzeslach, ktore
slizgaja sie na gladkiej posadzce, a kanapy i fotele byly zbyt niskie
zeby z nich samodzielnie wstac, a blaty kontuarkow zrobione byly ze
szkla, wiec powstajacy z krzesla prawie 100-kilowy inwalida opierajac
sie o taki piekny blat moglby narobic niemalych szkod w umeblowaniu
wytwornego przeciez salonu).

"Idac" do drzwi wejsciwych jak zwykle osobiscie zignorowalem nowoczesne
pancerne urzadzenie do pobierania oplat parkingowych stojace jeszcze
dalej o jakies 20-30m.

Po 30 min. zalatwiania spraw znalazlem wetkniete za prawa wycieraczke
wytwornie oprawione w celofan nowoczesne WEZWANIE NR 340105041416 (a
jakze - slicznie wymalowane na drukarce zapewne podrecznej i bardzo
HighTech) wzywajace do stawienia sie w jednym z biur obslugi klienta w
celu zaplacenia powiekszonej oplaty za parkowanie zgodnie z
Rozporzadzeniem ...

PAN KONTROLER NR 34 dodrukowal na drukarce, ze pojazd odnotowano po raz
1.
I to mnie *recydywiste* naprawde dobilo, bo zylem w przekonaniu (ba -
wierzylem) ze kierowcy inwalidzi sa zwolnieni z tych nowoczesnych oplat.
Zapewne ten osobnik widzial na wlasne oczy jak pelznalem do drzwi salonu
ERA GSM, ale chyba z powodu upalu nie przyszlo mu do glowy (?!) ze
mozna delikwenta pouczyc o tym, ze kulawi zdechlacy tez juz musza placic
za postoj. Zapewne pomyslal nowoczesnie: niech placa i czuja sie
prawdziwymi obywatelami!

Rozgladalem sie pilnie - nie mialem jednak nowoczesnego wykrywacza
niewidocznych kontrolerow. Nie mozna wiec bylo pogadac jak Polak z
Polakiem. No to moze zadzwonic (duzo latwiej niz sie czolgac) i
wyjasnic sprawe. A tu niespodzianka: w pouczeniu wypisanym maczkiem
(ciekawe co na to okularnicy) napisane jest, ze trzeba do biura obslugi
klienta osobiscie. A juz absolutnie zadnego sladu nr telefonu (nie ma
co - nowoczesnosc cala geba).

Zdalem sie wiec na Internet - no i prosze: na haslo "WaPark" zglosila
sie informacja (zob.: http://www.wapark.com.pl) o najnowoczesniejszym
systemie parkingowym w Europie prowadzonym przez Warszawskie
Przedsiębiorstwo Kontroli Parkingu Ulicznego.

* Radze wszystkim ON zapoznac sie z tym co tam pieknie i nowoczesnie
napisano. NOWOSC palce lizac !*
*
*

A naprawde wlosy sie prostuja.
Tak wiec czlowiek niepelnosprawny chociaz zaparkuje niemal pod
drzwiami instytucji to zeby nie pojsc z torbami MUSI wykonac dodatkowy
spacer do nowoczesnego pancernego automatu, ktory moze stac akurat
kilkadziesiat metrow dalej - i nie wazne czy slisko czy upal - MUSI do
niego dopelznac. Jesli ma drobne to pol biedy, bo jesli nie to za kare
jeszcze sobie "pobiega" zeby rozmienic. A w nagrode Pan kontroler
jeszcze mu wstawi kartke, no bo przeciez na pewno minie iles tam minut
nieprzepisowego parkowania bez oplaty. A potem dodatkowa sciezka
zdrowia - osobiscie do biura obslugi klienta.
Mamy wiec nowa koncepcje w polskiej szkole rehabilitacji - przetrwaja
najsilniejsi i najzasobniejsi. Hieny parkingowe im w tym niewatpliwie
pomoga.

Czy zmuszanie ON do dodatkowego wysilku fizycznego jest naruszeniem
praw obywatelskich ON czy nie?

A utrudnianie im zycia - to dobrze czy zle? I dla kogo?

Czy w ogole korzystanie z samochodu przez ON w duzym miescie ma jeszcze
sens?

Cos tam (zob http://www.wapark.com.pl) autorzy niebrzydkiej zreszta
strony wspominaja o zwolnieniu z oplat jesli korzysta sie z miejsca
oznakowanego dla ON - trele morele!!!. Kto z naszych sokolow drogowych
przestrzega takich znakow?! Czy biurkowi konstruktorzy nowego lepszego
ladu pamietaja o zaplanowaniu wystarczajacej ilosci kopert dla ON przed
kazda potrzebna obywatelowi niepelnosprawnemu instytucja? Swoja droga
maja tu piekny mechanizm do poprawy wynikow finansowych - ilez jeszcze
tlustych mandatow mozna zainkasowac od naszej asfaltowej kawalerii za
nieuprawnione parkowanie na kopertach dla inwalidow. Oplaca sie wiec
tworzyc te koperty czy nie?
(Z drugiej strony temat wydaje sie byc rozwojowy. Rozwoj motoryzacji to
wiecej ofiar wypadkow, a wiec wiecej kopert do parkowania dla
inwalidow ----> w granicy same koperty dla inwalidow. Z czegos to trzeba
utrzymac - wiec niech placa!)

Na koniec dodam, ze moj samochod byl oznakowany sliczna nowoczesna
nalepka samoprzylepna z przodu i z tylu, wiecej - zeby nie bylo lipy
zostawiam za szyba otrzymana iles lat temu (ale juz po komunie)
legitymacje kierowcy inwalidy - Z PIECZATKA, nowoczesnie zalaminowana. A
poza tym i tak widac przez szybe to cale nowoczesne choc toporne
ustrojstwo *umozliwajace* mi jezdzenie (chyba juz tylko dookola
trzepaka). Czy trzeba wiecej?

Na koncu szpaleru zaparkowanych samochodow minalem jeszcze zabiedzonego
Trabanta ze znaczkiem inwalidzkim. Nie bylem wiec jedyna ofiara,
pardon - pionierem. Pan kontroler tez mu zostawil za wycieraczka
pieknie wydrukowane WEZWANIE w celofanie.
Nalezaloby wiec Pana kontrolera uhonorowac medalem "W sluzbie
integracji" z podwiazka - wszak strzyze wszystkich rowno i dba o rozwoj
ich kondycji fizycznej.

Aha - biura obslugi klientow WaPark maja jednak telefony. Oto jeden z
nich podany przez biuro numerow (913): 826-44-43 - niestety w piatek 4
maja o godz. 14:50 nie odpowiadal. Teraz dzieki Internetowi (a wszyscy
inwalidzi maja przeciez do niego dostep - co nie?) poznalem wiecej
numerow telefonicznych, a nawet nowoczesny adres elektroniczny
w...@w...com.pl

Czy ktos z szanownych ON zetknal sie juz z najnowoczesniejszym systemem
wspolczesnej Europy?

Czy moze do jakiejs organizacji inwalidzkiej przypadkiem dotarla
pisemna informacja o wprowadzonym nowoczesnym systemie i koniecznosci
wyrobienia sobie nowoczesnej legitymacji czy kartki "na postoj"?

Czy wlasciciele dotychczasowych "legitymacji kierowcy inwalidy" wydanych
przeciez przez urzedy panstwowe byli moze zawiadomieni osobiscie o
zmianie zasad - przeciez po cos te cholerne rejestry uprawnionych ON
(bazy danych) robiono?

Uprzejmie prosze o spontaniczne nadsylanie odpowiedzi na adres
k...@i...org.pl - *bardzo* mi sie to przyda do wystapienia na
miedzynarodowej konferencji TRANSED2001 nt. "Poruszanie sie i transport
osob niepelnosprawnych" (http://transed2001.idn.org.pl)

Krzysztof Markiewicz
www.idn.org.pl

P.S.
WEZWANIE zawiera POUCZENIE o tym, ze "nieuregulowana oplata bedzie
dochodzona na podst,. artykulu ...". Niestety przy zadnym z 8 adresow
biur obslugi klienta NIE POUCZONO, ktore z nich jest bez barier i czy ma
w poblizu nowoczesne miejsce parkingowe dla kierowcy inwalidy. Nie ma
tez na nim nowoczesnego adresu http://www.wapark.com.pl Panu
kontrolerowi koniecznie trzeba zmienic drukarke na nowoczesniejsza.

Do wiadomosci:
pl.soc.inwalidzi,
u...@i...org.pl;
w...@w...com.pl

2. Data: 2001-05-05 22:09:57

Temat: Re: Najnowoczesniejszy system w Europie :-o
Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pod salonem ERA GSM przy ul. Zlotej 70 w Warszawie mozliwie blisko drzwi
> zeby bylo mi latwiej doczolgac sie o kulach w ten upalny dzien i

Hej
Niestety ja też byłem w podobnym miejscu z tą drobną różnicą iż podszedł do
mnie ochroniarz i zażądał odpowiedniej opłaty (oczywiście dostałem stosowny
kwit po dokonaniu w/w opłaty).
Na moje iż inwalidzi są zwolnieni z opłat za parkowanie itp, usłyszałem że
jak mi się nie podoba to mogę sobie zaparkować gdzie indziej. Na pewno bym
uczynił to co mi ów ochroniarz doradził gdyby była możliwość zaparkowania w
promieniu 300 m od miejsca do którego chciałem się dostać a mianowicie do
"słynnej" na Podkarpaciu EUROPY II
"Kłaniając" się w pas właścicielom owego budynku i oczywiście parkingu przy
nim i"podziękowaniem" o dbałość i pełną integrację z klientami każdej maści
i rodzaju kończę optymistyczny post.

Apik
a...@c...pl

3. Data: 2001-05-06 11:28:02

Temat: strona wezla
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Krzysztofie :-)

Wiesz, mam problem poniewaz nie moge skasowac starej strony stowarzyszenia
wezel z lodzi. Podaje haslo, wchodze, i nic. Mam uaktualnienie i nie chce
wgrywac go na stara strone.

pozdr.
Arek

4. Data: 2001-05-06 13:34:39

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

Cześć Krzysztofie:-)

Ostatni, podobny kryminał raczyłeś nam opisać gdy
porowadziłeś gdzieś na mazurach szkolenie komputerowe.
Ty to masz pecha;-)

> [...]
> mozna delikwenta pouczyc o tym, ze kulawi zdechlacy tez juz musza placic
> za postoj. Zapewne pomyslal nowoczesnie: niech placa i czuja sie

Byłem na ryneczku w Starym Sączu przed paroma laty.
Kasiarz parkingowy, gdy zaparkowałem, wyrósł przed maską mego samochodu
i kukając raz na mnie raz na tablice rejestracyjną, puścił swój długopis w
ruch
wypełniając nim świstek za parkowanie.
Przy przedniej szybie, 2 m od oczu kasiarza leżała mieniąc się na niebiesko
plakiety z białym wizerunkiem "połamańca" na wózku.
Jak już se wypełnił swój świstek to powiedział mi - "Dzień dobry".
Jakież było jego zdziwienie gdy "poszedł" swym wzrokiem w kierunku
wskazanym przez mój palec - gdzie leżał emblemat ON.
" I co ja teraz zrobię z drukiem ścisłego zarachowania" - zapytał?
Wzruszyłem tylko ramionami i powiedziałem:
- A to już pana problem, ja swoich mam dość.

/.../

> [...]
> k...@i...org.pl - *bardzo* mi sie to przyda do wystapienia na
> miedzynarodowej konferencji TRANSED2001 nt. "Poruszanie sie i transport

No to masz przebojowy temat swego wystąpienia.

> P.S.
> WEZWANIE zawiera POUCZENIE o tym, ze "nieuregulowana oplata bedzie
> dochodzona na podst,. artykulu ...".

No i dlaczego tego nie olałeś?
Ja bym tak zrobił aby te dochodzenie ruszyło.

A wogóle to Alfred Hitchcock ma w Tobie konkurencję.
Twoje opowiadania budzą grozę;-)

pozdr. - Józek

5. Data: 2001-05-06 17:37:38

Temat: Re: strona wezla
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Brawo, juz drugi raz cos takiego zrobilem :-)
Zamiast na priva, wysylam na grupe ;-)
Dobrze ze nie napisalem hasla do strony :-) ) )

przepraszam za smiecenie
Arek

6. Data: 2001-05-06 17:43:42

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

- bylem na stronie tej firmy i znalazlem to co ponizej :

A wiec Krzysztofie mozesz ich ze spokojnym sumieniem olac :-)
- nie musisz sie starac o ich legitymacje, pamietaj o nadrzednosci prawa.

czyli wazniejsza ustawa, od uchwaly :-)

pozdrawiam
Arek

REGULAMIN
WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"

Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
20.12.1999 r.

IDENTYFIKATOR "N" przysługuje osobie niepełnosprawnej lub wskazanemu przez
tę osobę opiekunowi.

IDENTYFIKATOR "N" uprawnia do bezpłatnego parkowania w SPPN na specjalnie
wyznaczonych miejscach dla niepełnosprawnych - oznakowanych znakami
poziomymi ("koperta") oraz znakami pionowymi (z napisem "miejsce dla
inwalidy").

IDENTYFIKATORY wydawane są na wniosek osoby niepełnosprawnej (lub jej
opiekuna) w Biurach Obsługi Klienta "WAPARK".

Przy składaniu wniosku należy przedstawić do wglądu:
Dowód osobisty składającego wniosek,
Dowód rejestracyjny pojazdu na który wystawiony będzie identyfikator,
Jeden z poniższych dokumentów:
orzeczenie komisji lekarskiej o zaliczeniu do I, II lub III grupy
inwalidów,
orzeczenie komisji lekarskiej o znacznym, umiarkowanym i lekkim stopniu
niepełnosprawności,
orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy, o
niezdolności do soamodzielnej egzystencji, o częsciowej niezdolności do
pracy,
legitymacji inwalidy,
legitymacji osoby niepełnosprawnej,
W przypadku składania wniosku przez opiekuna oświadczenie osoby
niepełnosprawnej wskazujące opiekuna powinno być złożone w obecności
pracownika Biura Obsługi Klienta "WAPARK" lub poświadczone zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku osób małoletnich lub
ubezwłasnowolnionych należy przedstawić dokumenty poświadczające prawa
rodziców / opiekunów.

IDENTYFIKATOR "N" otrzymuje osoba niepełnosprawna lub jej opiekun na jeden
przez nią wskazany pojazd.

W przypadku konieczności wymiany IDENTYFIKATORA, osoba niepełnosprawna lub
jej opiekun zobowiązani są zwrócić poprzednio otrzymany IDENTYFIKATOR oraz
uiścić opłatę manipulacyjną za powtórne wydanie IDENTYFIKATORA w wysokości
20 zł.

W przypadku zagubienia lub kradzieży IDENTYFIKATORA - duplikat może być
wydany tylko na ten sam pojazd (jak w oryginalnym IDENTYFIKATORZE). Przy
wydaniu duplikatu pobierana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł.

IDENTYFIKATOR "N" ważny jest przez okres, na jaki zostało wydane orzeczenie
o stopniu niepełnosprawności.

IDENTYFIKATOR traci ważność z chwilą zbycia samochodu lub zmiany danych, na
podstawie których został wydany lub wydania przepisów ustalających
uprawnienia osób niepełnosprawnych kierujących pojazdami i przewożących
osoby niepełnosprawne oraz wzory dokumentów jakimi powinny legitymować się
takie osoby.

7. Data: 2001-05-07 06:13:30

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Pchiiii ale jestescie ugodowi, :-) ja sie zawsze kluce. Kiedys jeden
zagrozil mi ze mi numery spisze, a ja mu karte chcialem porzyczyc :-) zeby
mial na czym pisac, naprawde!!

pozdr.
Arek

8. Data: 2001-05-07 06:16:33

Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

Wlasciwie to jedno pytanie - czy istnieje PODSTAWA PRAWNA
do zwolnienia z oplat samochodu z identyfikatorem na KAZDYM
miejscu parkingowym

Jesli byly miejsca oznaczone - NIGDY nie mialem problemow - nawet bylem
przez obsluge (np parkingu) kierowany na to oznaczone miejsce (i nie
placilem)

Na miejscach nieoznaczonych (wlacznie z zakazanymi przepisami) bylo roznie
- lacznie z zabraniem juz wypisanego mandatu (nie mialem identyfikatora,
tylko
osobe z 2 kulami ze soba)

--
Maciej Jakubowski
m...@b...krakow.pl

9. Data: 2001-05-07 09:38:43

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> Zaparkowalem sobie w piatek 4.05 o 14:15 na wolnym miejscu postojowym
> pod salonem ERA GSM przy ul. Zlotej 70 w

Tuż po wprowadzeniu opłat byłem na takim spotkaniu w Mazowieckim Centrum
Zdrowia Publicznego, gdzie omawiano sprawę ON a płatne parkowanie. Wnioski
były oczywiste - jest absurdem, żeby ON płacił za parkowanie. Po pierwsze:
"zdrowy" człowiek ma wybór - płaci za parkowanie albo jedzie autobusem; ON -
często takiego wyboru nie ma - on MUSI jechać samochodem. Po drugie - on
często MUSI zaparkować w takim a nie innym miejscu, żeby być w stanie dojść
do takiego czy innego miejsca. Ograniczenie bezpłatnego parkowania do kopert
jest oczywistą bzdurą - gdyż nie jest możliwe ustawienie ich we wszystkich
potrzebnych miejscach, zatem ON zamiast stanąć tam gdzie potrzebuje, staje
tam gdzie MOŻE. Oczywiście koperty są potrzebne w strategicznych miejscach,
ale ich namnożenie nie ma większego sensu - w skrajnym przypadku mogą stać
puste koperty i być brak miejsc do parkowania dla "zdrowych", co również
jest bez sensu.
Jeśli do tego dodać kłopoty "techniczne" związane z samą obsługą parkomatu,
to mamy pełny obraz sytuacji.
Jest to o tyle głupie, że jeżdżących ON jest pewnie rzędu 1% społeczeństwa,
może mniej - więc finansowo to są żadne koszty - po prostu wszyscy mają to
gdzieś.

Niestety - tamta dyskusja zakończyła się chwalebnymi wnioskami i obietnicą
załatwienia sprawy przez radnych W-wy - i na tym zdaje się koniec.

Z tego co mi wiadomo stan obecny jest taki, że na kopercie możesz parkować
bezpłatnie - i mogą Cię za przeproszeniem w tyłek pocałować, niezależnie od
tego czy masz ten ich identyfikator, czy nie - byle był znaczek na
samochodzie i jakikolwiek dokument potwierdzający niepełnosprawność (i tu
ciekawostka - jakąkolwiek niepełnosprawność, bo ustawa - niezły kwiatek -
nie precyzuje jaka uprawnia a jaka nie). Natomiast poza kopertami niestety
zdaje się oficjalnie trzeba bulić :-(

Na pocieszenie powiem Ci, że znam człowieka który takie mandaty wkładane za
wycieraczkę zwyczajnie "olewa" - chociażby dlatego, że nie kwitowałeś
odbioru - i zawsze możesz powiedzieć że o niczym nie wiesz, ktoś zabrał,
wiatr wywiał itp.
Ja w każdym razie bym miał to w nosie.

Ciekawą kwestią jaka mi przyszła w tej chwili do głowy (może dotyczyć także
konkretnie Twojej osoby), to jest sytuacja, gdy ON nie jest w stanie ze
względu na swoje schorzenie obsłużyć parkomatu. Załóżmy że poruszam się o
kulach, potrzebuję obu rąk, albo dobrego uchwytu - parkometry nie są do tego
przystosowane - i zwyczajnie nie jestem w stanie go obsłużyć (tzn. wrzucić
pieniędzy i pobrać biletu)!!! Można wszak sobie wyobrazić taką sytuację.
Ciekawe co na to odpowiedni decydenci - mogli by mieć niezłą zagwozdkę - a
wielu z nas - doskonałe tłumaczenie ;-).

Pozdrowienia

Leszek M.

10. Data: 2001-05-07 09:43:00

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Apik" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
przy
> nim i"podziękowaniem" o dbałość i pełną integrację z klientami każdej

Gwoli ścisłości - obawiam sie że ON są zwolnieni na parkingach instytucji
państwowych itp., a co do pozostałych to niestety nie - być może jest jakiś
przepis dotyczący firm prowadzących działalność o charakterze powszechnym.
Tak czy inaczej - na twoim miejscu - zaparkował bym tam i natychmiast
zażądał rozmowy co najmniej z szefem ochrony, a może i z szefem tego
interesu - po prostu dla zasady. Z doświadczenia wiem - że samo takie
żądanie powoduje z reguły gwałtowną zmianę tonu u takiego gnoja-szaraczka i
jest coś w rodzaju "no dobra, jak pan jesteś taki nerwowy, to już wyjątkowo
se stań...". Przy czym ja czasami i tak nie odpuszczam - żeby następcy mieli
łatwiej ;-)

Leszek M.

Nie czytaj. Stulejka robiona specjalnie!!!!
nowy
stronka tej grupy?
Koncert dla dzieci
Ustroń 2001 - wieści