Najnowoczesniejszy system w Europie :-o

21. Data: 2001-05-08 10:17:57

Temat: Re: Najnowoczesniejszy system w Europie :-o
Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> napisał w wiadomości
news:9d79do$ub6$1@ufik.idn.org.pl...

> Użytkownik "Leszek M." <l...@w...com.pl> napisał w wiadomości

> Witaj Leszku,
>
> widze, ze teraz jestes w domenie wapro.com.pl.

WAPRO Systemy Informatyczne, nie mylić z WAPARKIEM

/.../
> Tam akurat nie widzialem koperty. Zreszta dojezdzajac do zapchanego
> parkingu szuka sie wolnego miejsca a nie zajetej juz koperty. A jak ktos
> kiepski w chodzeniu, to bardzo chce jak najblizej zaparkowac.

Ja też uważam że to bzdura, podaję Ci tylko, jaki jest wg mojego stanu
wiedzy stan prawny.

/.../
> To juz nie dla mnie - kopia mojej pisaniny poszla do WAPRO. Zreszta nie
> byloby tematu do naszej dyskusji. Trudno - w ostatecznosci zaplace, ale
> tanio skory nie sprzedam.

Jak Cię znam, to tak właśnie będzie. I dobrze.

/.../
> To dotyczy takze warunkow zimowych (slisko), upalu (serducho,
> nadcisnienie), deszczu i innych kataklizmow.
> Generalnie jest to utrudnianie zycia czlowiekowi ciezko niesprawnemu
> fizycznie. Ciekawe co by powiedzial na to rzecznik praw obywatelskich.

No więc - idźmy za ciosem i wystosujmy może pisemko do tegoż i do rzecznika
ON, a może jeszcze do władz Warszawy (to dla nas) lub szerzej do jakiegos
ministerstwa ???

/.../
/.../
> Ale to nie koniec.
> Na stronie http://www.wapark.com.pl/regulamin_sppn.htm WAPARK publikuje
> swoj regulamin. Jesli sie ma juz ten ich identyfikator N i parkuje na
> wyznaczonej dla ON kopercie to sie nie placi. Ale jesli koperta jest
> zajeta i przyjdzie inwalidzie parkowac tam gdzie jest akurat wolne
> miejsce bez koperty to niech gania do automatu. CZYSTY IDIOTYZM! (albo
> bezgraniczna pazernosc lub zwyczajna dyskryminacja)

/.../

Jest jeszcze głębszy aspekt całej sprawy. Otóż tereny którymi administruje
WAPARK są terenami publicznymi. Nie pamiętam w tej chwili paragrafu, ale są
przepisy w randze co najmniej rozporządzenia, a pewnie i ustawy, które dają
PRAWO WSZYSTKIM ON PARKOWAĆ BEZPŁATNIE NA KOPERTACH. W tym kontekście
konieczność wyrabiania dodatkowych identyfikatorów jest zwykłym
naciągactwem - kłopoty ze złożeniem dokumentów i 20 PLN (wcale dla
niektórych nie tak mało). A co ma zrobić, jak zauważyłeś - ON - który
przyjeżdża okazyjnie do W-wy??? Najpierw ma załatwiać identyfikator, na
który pewnie jeszcze się czeka z tydzień, a potem dopiero parkować na
kopertach ???

Leszek M.

22. Data: 2001-05-08 10:51:17

Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

To jestem w stanie zrozumiec

> [...]

dają
> PRAWO WSZYSTKIM ON PARKOWAĆ BEZPŁATNIE NA KOPERTACH.

A to jest punkt do zaczepienia. Z regulaminu wynika, ze uprawnbienia dotycza
tylko
uprawnionych "warszawiakow" - i to mieszkancow (?) strefy
Inni - tych uprawnien nie maja
Rozumiem - jesli nie ma "koperty". Ale jesli jest - prawo do korzystania z
niej
powinni miec wszyscy, nie tylko "lokalni"

> W tym kontekście
> konieczność wyrabiania dodatkowych identyfikatorów jest zwykłym
> naciągactwem - kłopoty ze złożeniem dokumentów i 20 PLN (wcale dla
> niektórych nie tak mało).

Pkt 13 regulaminu:
---
Za wydanie "Identyfikatora N" nie pobiera się opłaty.
--

> [...]
> przyjeżdża okazyjnie do W-wy??? Najpierw ma załatwiać identyfikator, na
> który pewnie jeszcze się czeka z tydzień, a potem dopiero parkować na

Nie da sie pewnie zalatwic - jesli nie mieszka sie w Warszawie
Tyle ze o tym nie ma nic w regulaminie

--
Maciej Jakubowski
m...@b...krakow.pl

23. Data: 2001-05-08 12:06:21

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jakubowski" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niej
> powinni miec wszyscy, nie tylko "lokalni"

I maja prawo wszyscy, nie mozna tego ograniczac jedynie do kopert,
szczegolnie kiedy sa zajete.

> Nie da sie pewnie zalatwic - jesli nie mieszka sie w Warszawie
> Tyle ze o tym nie ma nic w regulaminie
Tylko po co zalatwiac, mam identyfikator wydany zgodnie z prawem i
zaden przepis prawa miejscowego nie moze zabronic mi parkowania
bez oplat.

pozdrawiam
RT

24. Data: 2001-05-08 16:13:38

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Pozwolisz że wtrącę kilka zdań, bo zdaje się że albo nie możesz, albo nie
chcesz pewnych rzeczy zrozumieć. Otóż zaczęliście mówić o dwóch różnych
identyfikatorach.
Jeden - to wymieniony w ogólnych przepisach identyfikator ON (np. stosowna
legitymacja i nalepka na samochodzie) - i ten rzeczywiście obowiązuje w
całym kraju z mocy ustawy. I wszystko byłoby OK, gdyby nagle pewne idioty
nie wpadły na genialny pomysł, żeby w strefie przez siebie administrowanej
wprowadzić niezależnie od tego własne identyfikatory, oczywiście tak różne,
jak różne są firmy zarządzające parkingami.
I teraz - problem polega na tym, iż owe idioty głoszą ponadto, że tylko ich
identyfikatory (a nie te ustawowe) uprawniają do bezpłatnego parkowania na
kopertach (mówimy o "publicznych" a nie np. o przypisanych do konkretnego ON
pod jego blokiem), co moim zdaniem jest sprzeczne z przepisami wyższymi
rangą i zwyczajnie nie ma racji bytu, jak również sensu (co ma zrobić
chociażby ON przyjezdny).
Na dodatek robią ludziom wodę z mózgu, i - przynajmniej w Warszawie -
pobierają opłaty przy wydawaniu tychże identyfikatorów (niby słuszne, ale -
skoro one jak wykazuję nic nie wnoszą....).

To tyle jeśli chodzi o sprawę identyfikatorów.

Teraz - jeśli chodzi o prawo ON do płatnego/bezpłatnego parkowania na
miejscach innych.
Jednym z mierników poziomu cywilizacji i kultury w społeczeństwie jest
stosunek ludzi do osób słabych, chorych itp., czyli także ON. Nie chodzi
bynajmniej o to, żeby zapewnić im luksusy lub postawić ich ponad prawem, ale
żeby zwyczajnie zrozumieć, że w pewnych sytuacjach jest im znacznie ciężej -
i zwyczajnie w tych sytuacjach pomóc. Nie dawać forów - zrekompensować to co
zabrał im los, aby mogli żyć w miarę normalnie.

ON na poczcie teoretycznie mógłby stać w kolejce, ba - często ma więcej
czasu niż "zdrowy" - ale jego stan zdrowia (np. chory kręgosłup) nie pozwala
na to, aby tam spędził więcej niż np. pół godziny, dlatego jest obsługiwany
poza kolejnością. W przeciwnym razie mogło by się okazać, że w ogóle nie ma
dostępu do tych usług, bo zawsze kolejka jest za długa.

Dalej: w każdym autobusie jest z reguły jedno-dwa miejsca przeznaczone dla
ON, wszelako chyba uznasz za logiczne, że jak się pojawi trzecia tego typu
osoba, to powinno się jej ustąpić "normalne" miejsce i nie ma w tym niczego
nadzwyczajnego. ON wcale nie zapłacił więcej (a często mniej) za bilet i
teoretycznie jego oczekiwania co do miejsca siedzącego są stawianiem się
ponad prawem - ale czy to nie jest słuszne przez oczywistość ???

I dalej: zdrowy człowiek może w celu załatwienia swojej sprawy pójść
piechotą, pojechać rowerem, autobusem, tramwajem. Zaparkować w wielu różnych
miejscach - i stamtąd dojść gdzie trzeba. ON często nie ma wyboru - on MUSI
jechać swoim autem i parkować tam a nie gdzie indziej. W tym kontekście,
ponieważ nie można wszędzie postawić kopert, ulgi czy zaniechanie pobierania
opłat jest zwykłym wyrównaniem szans, podobnym jak przepuszczenie bez
kolejki.

Oczywiście - takie rzeczy kosztują. Ale po pierwsze, czy tak dużo; po
drugie - czy w imię choćby zasad współżycia społecznego nie powinna ponosić
tych kosztów; i wreszcie po trzecie - prawie na pewno ich sensowne
ponoszenie w dłuższej perspektywie zwyczajnie się opłaca (aktywizacja
zawodowe = + podatki - renty)

Leszek M.

25. Data: 2001-05-08 16:29:55

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Jakubowski" <m...@b...krakow.pl> schrieb im Newsbeitrag

Witam.

> Litosci - identyfikatory (legitymacje inwalidzkie) - sa w calej Polsce
> jednakowe.
> Idzie o to, ze obowiazuja albo na kopertach albo w sprawie "omijania"
> zakazu wjazdu (wjechalismy na Swiety Krzyz w Gorach Swietokrzyskich,....
> za szlaban ze straznikiem, i pod dworek w Czarnolesie - na teren Muzeum)
> Tu- "przepustka" byl samochod z identyfikatorem - i wozek.
> W czasie wystawy impresjonistow w Warszawie stalismy na podjezdzie
> i nikt nie protestowal (choc jest zakaz) (koperty sa za lancuchami)

Wybaczcie ale trochę się pogubiłem.

Czy w Polsce dokumentem uprawniającym do parkowania na
"miejscu parkowania dla ON" (chyba koperta) uprawnia
identyfikator, czyli LEGITYMACJA INWALIDZKA?

A poza granicami Polski co Was będzie uprawniało
do skorzystania z parkingu dla ON???

> Jesli jestem sprawny - to nieraz musze albo gonic naprawde daleko,
> albo tez placic. (nawet jesli po 4 minutach szukania padam - bo moja
> "sprawnosc" to tylko brak papierka)
> Nie mozna zarezerwowac dla wybranej grupy ludzi (a wlasciwie
> to nawet nie ludzi - a samochodow) wiekszych praw.

Tu się nie mogę zgodzić.
Te prawa nabywają ludzie - nie samochody.
To człowiek nabywa prawo do zaparkowania swego pojazdu
lub pojazdu którym przyjechał lub też został przywieziony.

> Nietrudno sobie wyobrazic, jak na wszystkich miejscach parkingowych
> stoja same samochody ze "znaczkami" - a "normalni" kierowcy nie maja
> miejsca

To jest mniej prawdopodobne jak trafienie "szóski" w Totka - o nich się
słyszy a o tym pierwszym, nie.

> Jest
> Ale jesli sie przyniesie ten "znaczek" to gosc nie ma nic do gadania
> No, chyba ze _zamiast_ zaplacic te 2.50 pisze sie skarge

Maćku, "znaczek" (emblemat kierowcy ON) ma oznakowywać
samochód osoby niepełnosprawnej i nie służy do noszenia go gdziekolwiek
czy do zanoszenia go do kogokolwiek.

> Niepelnosprawni maja DODATKOWE prawa w postaci kopert, oznaczonych
> miejsc, i mozliwosci omijania niektorych zakazow (i np kolejek w urzedach)
> Ale to nie moze oznaczac, ze stoja ponad prawem.

Jeżeli ktoś ma trudności w chodzeniu czy też porusza się za pomocą
wózka inwalidzkiego (manualny, elektrychny) to nie można wymagać
od niego tego co przekracza jego możliwości fizyczne lub zmusza
taką osobę do wysiłku powodującego dolegliwości bólowe
mogące spowodować szwank na zdrowiu.
Takie zachowania ludzi czy też sytuacji stworzonych przez ludzi,
karane są surowo przez prwo. To ludzie tworzą sytuacje z jaką
spotkał się K.Markiewicz i z jakimi spotykają się inni ON
w swojej codzienności.
W Polsce jest ok. 6,5 miliona ON dla których stworzone są Prawa
Osób Niepełnosprawnych (chyba Karta Praw ON).

Cała dykusja na temat parkowania, płacenia czy też nie płacenia
za nie przez ON, jest efektem bałaganu i ignorowania właśnie
prawa i porządku.

Jak można pobierać opłaty od osób niepełnosprawnych (ON ruchu)
za parkowanie ich pojazdów jedną ręką a drugą pukać do drzwi UE??????

Państwa UE tę sprawę mają uregulowaną po ludzku.

ON RUCHU ( niebieski emblemat z białą sylwetką ON na wózku) -
- NIE PLACA ZA PARKOWANIE na parkingach wszelkiego rodzaju.

Skandalem natomiast jest domaganie się w/w opłaty w sytuacji, która
spotkała K.Markiewicza przed salonem ERA GSM - firmy świadczącej
usługi telekomunikacyjne. Krzysztof napisał m.in:

> Zaparkowalem sobie w piatek 4.05 o 14:15 na wolnym miejscu postojowym
> pod salonem ERA GSM przy ul. Zlotej 70 w Warszawie mozliwie blisko drzwi
> zeby bylo mi latwiej doczolgac sie o kulach w ten upalny dzien i
> zalatwic pare formalnosci.

Jak więc ON w Polsce załatwiać mają FORMALNOSCI??????
O sprawy NIE FORMALNE - to już nie pytam.

pozdr. - Józek

26. Data: 2001-05-08 17:42:22

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> chcesz pewnych rzeczy zrozumieć. Otóż zaczęliście mówić o dwóch

O! - to jest konstruktywny dyskutant.
Przedstawiles to logicznie i jasno.
Dokladnie o to samo mi chodzi.

Krzysztof Markiewicz

27. Data: 2001-05-08 18:10:22

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JC" <J...@t...de> napisał w wiadomości
> Wybaczcie ale trochę się pogubiłem.
>
> Czy w Polsce dokumentem uprawniającym do parkowania na
> "miejscu parkowania dla ON" (chyba koperta) uprawnia
> identyfikator, czyli LEGITYMACJA INWALIDZKA?

Sprawa wyglada tak, kazda osoba niepelnosprawna majaca trudnosci
z poruszaniem sie ma prawo wystapic do obecnie starosty o wydanie specjalnej
legitymacji, ktorej posiadacz (jako kierowca lub pasazer) jest zwolniony
z przestrzegania niektorych znakow drogowych, a takze ma prawo do
korzystania z kopert oznaczonych specjalna tabliczka (P-94 o ile pamietam).
Ta legitymacja jest wazna na terenie calego kraju. Jednakze w wielu
duzych miastach powstaly platne strefy parkowania nalezace do
samorzadow, niestety nie zrozumiale dla mnie wiele regulaminow
tych stref powolalo swoje identyfikatory dla ON. I czasami mozna
spotkac sie z przypadkami, ze straznicy i parkingowi nie uznaja legitymacji
wydanej przez panstwo i kaza placic. Moim zdaniem bezprawnie.

> A poza granicami Polski co Was będzie uprawniało
> do skorzystania z parkingu dla ON???

Tam mysla i jesli zobacza naklejke, to odstapia od oplat. To w Polsce mamy
takich matolow ;)))

> Tu się nie mogę zgodzić.
> Te prawa nabywają ludzie - nie samochody.
> To człowiek nabywa prawo do zaparkowania swego pojazdu
> lub pojazdu którym przyjechał lub też został przywieziony.

Masz calkowita racje.

> To jest mniej prawdopodobne jak trafienie "szóski" w Totka - o nich się
> słyszy a o tym pierwszym, nie.

Wyczerpanie miejsc "kopertowych" w zadnym razie nie ograniczaja praw
ON z legitymacja.

> Maćku, "znaczek" (emblemat kierowcy ON) ma oznakowywać
> samochód osoby niepełnosprawnej i nie służy do noszenia go gdziekolwiek
> czy do zanoszenia go do kogokolwiek.

Oznakowanie naklejka nie jest obowiazkowe, nie znaczek daje Ci
takie prawo, ale niebieska legitymacja:)

> [...]
> od niego tego co przekracza jego możliwości fizyczne lub zmusza
> taką osobę do wysiłku powodującego dolegliwości bólowe

Maciej chyba nie do konca ma swiadomosc jaki jest stan prawny, to
nie jest stanie ponad prawem, ale ON musza miec prawo do dojechania
i zaparkowania bez oplat np do urzedow.
> [...]
> karane są surowo przez prwo. To ludzie tworzą sytuacje z jaką
> spotkał się K.Markiewicz i z jakimi spotykają się inni ON

Niestety, nawet najlepsze prawo musi byc stosowane przez madrych
ludzi.
> W Polsce jest ok. 6,5 miliona ON dla których stworzone są Prawa
> Osób Niepełnosprawnych (chyba Karta Praw ON).

Karta Praw nie jest prawem, to tylko niezobowiazujace wytyczne Sejmu.
Ale z ta liczba ON to nie przesadzajmy:)

> Cała dykusja na temat parkowania, płacenia czy też nie płacenia
> za nie przez ON, jest efektem bałaganu i ignorowania właśnie
> prawa i porządku.

To zalezy chyba od miasta, bo w Olsztynie i Poznaniu respektuja bez
zmruzenia legitymacje.

> Jak można pobierać opłaty od osób niepełnosprawnych (ON ruchu)
> za parkowanie ich pojazdów jedną ręką a drugą pukać do drzwi UE??????

Wiesz slusznie to Leszek nazwal: szaraczki-gnojki, ktore nie mysla
i wierza jedynie w bezprawny regulamin:)

> Państwa UE tę sprawę mają uregulowaną po ludzku.

My tez, ale praktyka czasami temu zaprzecza:)

> ON RUCHU ( niebieski emblemat z białą sylwetką ON na wózku) -
> - NIE PLACA ZA PARKOWANIE na parkingach wszelkiego rodzaju.

Na wiekszosci terytorium Polski przestrzega sie tego prawa.

> Skandalem natomiast jest domaganie się w/w opłaty w sytuacji, która
> spotkała K.Markiewicza przed salonem ERA GSM - firmy świadczącej
> usługi telekomunikacyjne. Krzysztof napisał m.in:

Nie mieli prawa sie domagac, trzeba sie troche poklocic:)
> Jak więc ON w Polsce załatwiać mają FORMALNOSCI??????
Normalnie, tylko potem trzeba miec swiadomosc swoich praw.

pozdrawiam
Radek

28. Data: 2001-05-08 18:18:21

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> napisał w
wiadomości

> WAPRO Systemy Informatyczne, nie mylić z WAPARKIEM

Winien poranny pospiech. Przepraszam :-)

> /.../
>
> Jak Cię znam, to tak właśnie będzie. I dobrze.

Dodam jeszcze, ze sympatyczna (mloda - sadzac po glosie) Pani w rozmowie
telefonicznej opowiedziala mi szczegolowo, ze najlepszym biurem obslugi
do zalatwiania identyfikatora przez ON jest to przy Placu Grzybowskim
(bez schodow). Ale reklamacje niestety zalatwia sie *tylko* w biurze
przy Nowym Swiecie (nie ma gdzie zaparkowac) na trzecim pietrze (!).
Zasugerowala, ze w mojej sytuacji najprosciej bedzie wyslac reklamacje
listem poleconym.
No tak. Poczte mam w sasiedniej kamienicy (przez podworko) ale tam nie
chodze, bo schody na I pietro sa wysokie i waskie. List kosztuje,
telefony kosztuja - szybko przekroczy to wartosc kary w wysokosci 24zl.
Dobrze kombinowal ten kontroler - skoro ma prowizje od tej sumy... :>>
> [...]
rzecznika
> ON, a może jeszcze do władz Warszawy (to dla nas) lub szerzej do

..

Najwyrazniej trzeba tak zrobic. Wlasnie dostalem dlugiego maila od
kobiety niesprawnej, ktora miala niezle perypetie w analogicznej
sprawie. Jej Pan KOntroler mial nr 36. Mam wiec material na strone. Zeby
tylko czasu starczylo.

K.Markiewicz

29. Data: 2001-05-08 19:49:05

Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> Tylko po co zalatwiac, mam identyfikator wydany zgodnie z prawem i
> zaden przepis prawa miejscowego nie moze zabronic mi parkowania
> [...]

A czy istnieje przepis przwny pozwalajacy na parkownie bez oplat
rangi ustawy - wszedzie - nie tylko na kopertach?
Nie slyszalem

30. Data: 2001-05-08 19:49:05

Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> Pozwolisz że wtrącę kilka zdań, bo zdaje się że albo nie możesz, albo nie
> chcesz pewnych rzeczy zrozumieć. Otóż zaczęliście mówić o dwóch różnych
> identyfikatorach.

Wiem

> [...]
> pod jego blokiem), co moim zdaniem jest sprzeczne z przepisami wyższymi
> rangą i zwyczajnie nie ma racji bytu, jak również sensu (co ma zrobić

Takich identyfikatorow (lokalnych dla ON) albo nie powinnno w ogole byc
(dla "publicznych" kopert) albo powinny obowiazywac i poza kopertami
(oczywiscie tylko dla "lokalnych" ON)

> [...]

ma
> dostępu do tych usług, bo zawsze kolejka jest za długa.

Sa przepisy dajace dodatkowe uprawnienia (dla I grupy)
- i dodatkowo - naturalna zyczliwosc wobec slabszych
(niestety nie wszyscy to tak widza)

> [...]
> teoretycznie jego oczekiwania co do miejsca siedzącego są stawianiem się
> ponad prawem - ale czy to nie jest słuszne przez oczywistość ???

Jasne. Ustepuje sie tez np starszym, kobietom, zwlaszcza w ciazy itp
Tyle - ze to tylko przejaw "ucywilizowania" a nie przepisy

> [...]
pobierania
> opłat jest zwykłym wyrównaniem szans, podobnym jak przepuszczenie bez

Tak, zle nie mozna tego zadac - bo to wymuszanie nowej ustawy

A tak swoja droga - i tak na kopertach stoi wiele samochodow bez znakow
albo ze znakami albo ze sprawnymi kierowcami

Ja akurat jak jechalem sam to stawalem "normalnie" - ale to zdaje sie
rzadkosc :-((

--
Maciej Jakubowski
m...@b...krakow.pl
ICQ UIN Petroniusz: 969959; Chata Petroniusza: 25151739
SMS: +...@s...magikon.com.pl

Nie czytaj. Stulejka robiona specjalnie!!!!
nowy
stronka tej grupy?
Koncert dla dzieci
Ustroń 2001 - wieści