Najpierw Popielec

1. Data: 2003-03-01 18:04:07

Temat: Najpierw Popielec
Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U Was już Wielkanoc, a ja chciałabym przypomnieć, że najpierw jest
Popielec. Co jecie tego dnia? Ja pamiętam, że moja babcia jadała w Popielec
i w Wielki Piątek jakąś zupę, której już dokładnie nie pamiętam, ale wiem,
że była to zakwaszona woda, w niej pływała drobno posiekana cebula. Woda
była czymś zabielona, ale nie wiem czym, bo przecież śmietany tego dnia nie
używano. Do tego ziemniaki. Jakie potrawy są jadane w Waszych domach?

1. Data: 2003-03-01 21:30:25

Temat: Re: Najpierw Popielec
Od: "Olka (Ti`Ana)" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Mar 2003 19:04:07 +0100, Waćpanna lub Waćpan ewaTe, w wiadomości
<b3qsoa$a27$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> była czymś zabielona, ale nie wiem czym, bo przecież śmietany tego dnia nie
> używano. Do tego ziemniaki. Jakie potrawy są jadane w Waszych domach?

żadnych, większość domowników nie je nic tego dnia
--
Pozdrawiam, Olka (Ti`Ana)
PPW! a poza tym wariatka kuchenna

1. Data: 2003-03-02 00:52:09

Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewaTe wrote:
> [...]
> i w Wielki Piątek jakąś zupę, której już dokładnie nie pamiętam, ale wiem,
> że była to zakwaszona woda, w niej pływała drobno posiekana cebula.

Ta zupa to postny zur pewnie.

> ...Jakie potrawy są jadane w Waszych domach?

U mnie babcia robila w tym dniu sledzie w oleju z ziemniakami w
mundurkach.
Bardzo mi to smakowalo, a szczegolnie te ziemniaki.
Sprobuje, jak moja rodzinka na taki obiadek zareaguje :)
Ewa

1. Data: 2003-03-02 07:45:12

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

ewaTe <t...@w...pl> wrote:

> U Was już Wielkanoc, a ja chcia"abym przypomnieć, że najpierw jest
> Popielec.

Przed nami Wielki Post i cale bogactwo polskich potraw postnych.

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-02 12:32:26

Od: "LBK" <l...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewaTe" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
> używano. Do tego ziemniaki. Jakie potrawy są jadane w Waszych domach?
>
> Na śniadanko kanpki z jajkiem i serkiem, na obiad moze byc zapiekanka
warzywna lub penne szpinakowe a na kolacje twarozek z cebulka. Kto
powiedzial, ze w post trzeba glodowac?

Izi

1. Data: 2003-03-02 16:36:10

Od: "kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Kto powiedzial, ze w post trzeba glodowac?

Heh, ale popielec to nie jest taki normalny post
suchy, razowy chleb i czarna (zbożowa) kawa, a na obiad śledź z
beczki, tylko lekko wymoczony, ziemniaki w mundurkach i sałatka z
cebuli na oleju

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2003-03-02 17:09:19

Temat: Odp: Najpierw Popielec
Od: "monia" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kamas.hw <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b3tc6g$2ub$...@n...onet.pl...
> . Kto powiedzial, ze w post trzeba glodowac?
> >
> Heh, ale popielec to nie jest taki normalny post
Tak, u nas w Popielec też prawie się nie je. Na obiad tylko śledż
i ziemniaki w mundurkch. Monika

1. Data: 2003-03-03 09:01:28

Od: "Mariola" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monia <m...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b3tf2g$kcl$...@n...news.tpi.pl...

> Tak, u nas w Popielec też prawie się nie je. Na obiad tylko
śledż
> i ziemniaki w mundurkch. Monika

A ja jem co chcę. Nie uznaję żadnych postów. Ogólnie nie jem mięsa i nie jem
dużo, więc taki post to dla mnie nic nowego.

1. Data: 2003-03-03 16:51:43

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak , ale ten post wiąże sie z religią i jest przez to obłozony
szczególnymi warunkami. Oczywiscie że nie są zmuszone go zachwywac osoby
innych wyznań niz katolickie i niewierzący.

--
Kasia (Rzeszów)

1. Data: 2003-03-03 20:23:24

Od: w...@b...pl (Elżbieta) szukaj wiadomości tego autora

monia <m...@p...com> wrote:

> Tak, u nas w Popielec też prawie się nie je. Na obiad
> tylko śledż i ziemniaki w mundurkch

Popsuł nam się piec elektryczny, jakieś zwarcie i stale wywala
bezpieczniki. Zanim będzie naprawiony to chyba jeszcze potrwa, a jeść
trzeba. W domu pozostała jeszcze sprawna mikrofalówka (LG). Trchę
zainteresował mnie wątek popielcowy i ziemniaki w mundurkach. Poradźcie
jak je zrobić w kuchence. Kuchenka jest z grilem, ale gril i mikrofale
działają oddzielnie.

Elżbieta

lukier
Witam Was!!!