Nalesniki....

1. Data: 2003-06-30 08:01:28

Temat: Nalesniki....
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Na moim ulubionym targowisku pod hala Ba kupilem kilka dni temu make
zytnia oraz gryczna i zaraz z wyprobowalem nalesniki z nich. Zytnie
mnie nie zachwycily, ale zrobie jeszcze jedna przymiarke. Natomiast z
z gryczanej maki...., z gryczanej maki nalesniki wyszly fantastyczne!
Szkoda tylko, ze moje dwie piekniejsze polowy nie znosza ani kaszy
gryczanej ani maki gryczanej ;--(.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-06-30 10:37:42

Temat: Re: Nalesniki....
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:9aqvfvsfrlvvggiru9nm6ger4auak9oqe0@4ax.com...
> Witam,
>
> Na moim ulubionym targowisku pod hala Ba kupilem kilka dni temu make
> zytnia oraz gryczna i zaraz z wyprobowalem nalesniki z nich. Zytnie
> mnie nie zachwycily,

A robiles je na piwie? (zywiec!!!!) - idealnie podkresla i uzupelnia smak
maki zytniej razowej - ja je uwielbiam - zwykle przy nich to dla mnie
mymlowaty kluch bez charakteru. Sa doskonale do "rosolu" (robie warzywny na
cieciorce) zamiast makaronu - upieczone trzeba ciasno zrolowac i po jakims
czasie pociac w ok centymetrowe plasterki - takie slimaczki ukladamy na
talerzu i zalewamy zupa. PYCHA!!! Te slimaczki swietnie tez sprawdzaja sie w
salatkach ulozone na wierzchu zamiast pieczywa.
Z gryczanej nie robilam - ale skoro mówisz ze smaczne, to spróbuje jak tylko
kupie make gryczana.
A z czym je jadles, te gryczane? Z jakims sosem/farszem z grzybków?

Sowa

1. Data: 2003-06-30 10:49:07

Od: "Goska z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,

Natomiast z
> z gryczanej maki...., z gryczanej maki nalesniki wyszly fantastyczne!

Czy z gryczanej maki robi sie tak jak zwykle?
Pozdr. - Goska (Lublin)

1. Data: 2003-06-30 10:49:40

Temat: Re: Nalesniki..../zupa
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sa doskonale do "rosolu" (robie warzywny na
> cieciorce)

Czy mozna wiecej szczegolow prosic w temacie tej zupy?

z gory dzieki
Basia

1. Data: 2003-06-30 13:35:26

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Sa doskonale do "rosolu" (robie warzywny na
>
> Czy mozna wiecej szczegolow prosic w temacie tej zupy?

Ależ proszę:

Bulion warzywny ze "ślimaczkami" żytnimi.

Bulion:
- 1/2 góra 2/3 szklanki cieciorki wypłukać i zalać wieczorem, najpóźniej
rano wrzątkiem niech namoknie.
- 2 marchewki, duża pietrucha, duża cebula, jeden cały średni seler., 1
średni por, groszek zielony świeży (garść), natka pietruszki, liście selera,
przyprawy (ziele angielskie, liść laurowy, (lub kolendra zamiast 2
pierwszych - ja ich nie mieszam ze sobą), pieprz ziarnisty czarny, sól, sos
sojowy, trochę soku z cytryny, ząbek czosnku - kto lubi kostka warzywna)
- oliwa z oliwek o delikatnym smaku

Cieciorkę gotować w wodzie w której się moczyła
Warzywa pokroić w słupki (na zapałkę)
Jak cieciorka jest taka prawie dobra ,dodać zioła i warzywa(cebulę można
wcześniej podsmażyć), oliwę
Gdy zupa się ugotuje - dodać posiekaną natkę pietruszki i listki selera,
przyprawy (sól, sos sojowy, cytrynę, kostkę) i zestawić z gotowania.
Raczej nie warto robić tej zupy na bulionie mięsnym - smak mięsa zagłuszy
delikatną cieciorkę - wyjdzie zwykły rosół.

Naleśniki pokroić i dodać do zupy przy nakładaniu (na talerze ew. do wazy z
zupą do zjedzenia natychmiast) - nie wkładać ich do gara, bo się rozmoczą i
przy ew odgrzewaniu zozmamłają.

Naleśniki robi się tak: - 1/3 mąki zastąpić mąką żytnią razową, dać 2 jaja,
piwo (żywiec), gałkę muszkatołową, sól, pieprz, ew trochę wody (zmiksować-
odstawić na 1/2 godz. niech mąka "puści klej") - są delikatniejsze od
normalnych, bo mąka razowa tak nie wiąże jak pszenna biała. Trzeba
delikatnie, najwyżej zmienić trochę proporcje, lub dać jeszcze jajo - raczej
nie przekładać za pomocą łopatki a podrzucać.

Sowa

1. Data: 2003-07-02 19:33:19

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisal(a):

>A robiles je na piwie? (zywiec!!!!)

Nie.... Tradycyjnie, czyli z mlekiem. Piwo dajemy zamiast mleka czy
jak?

>Z gryczanej nie robilam - ale skoro mówisz ze smaczne, to spróbuje jak tylko
>kupie make gryczana.
>A z czym je jadles, te gryczane? Z jakims sosem/farszem z grzybków?

Wiesz, ja mam taki odpal na gryczane rzeczy, ze moge jesl bez niczego
;--), ale teraz jadlem z a la arabskim sosem jogurtowym.

1. Data: 2003-07-02 21:11:19

Od: "Magdalena W." <m.wajda@_NOSPAM_chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości

> Wiesz, ja mam taki odpal na gryczane rzeczy, ze moge jesl bez niczego
> ;--), ale teraz jadlem z a la arabskim sosem jogurtowym.
Z maki gryczanej to bliny lepsze, znajde przepis i jutro wklepie w wolnej
chwili

Pozdrawiam
Magda

Puchatek [chwale]
Mięsko curry [P]
[ot] FAQ i dyskusje Tracy, Walkie! (dosc dlugie)
Zapiekanka z parowek
O chodzeniu do restauracji, na które człeka nie stać