Nalewka na kawie i cytrynie.

1. Data: 2006-01-01 22:26:16

Temat: Nalewka na kawie i cytrynie.
Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta co sie w cytrynę wtyka ziarnka kawy. W oryginale jest klarowna. A mnie ( i
nie tylko mnie) wychodzi mętna. W smaku i zapachu jak oryginał. Tylko nie ta
przejrzystość. Zna ktoś tajemny sposób żeby była klarowna? Tomek

2. Data: 2006-01-02 08:32:59

Temat: Re: Nalewka na kawie i cytrynie.
Od: "czeremcha" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
ta
> przejrzystość. Zna ktoś tajemny sposób żeby była klarowna? Tomek

Spróbuj przecedzić przez kłębek waty umieszczony w lejku.

Ania :-)

3. Data: 2006-01-02 09:00:00

Od: Lunac <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tomek <k...@o...pl> napisał(a):

wychodzi mętna. Tylko nie ta przejrzystość.

> Spróbuj przecedzić przez kłębek waty umieszczony w lejku.

Na przyjrzystość najlepsza recepta to "czas".
Daj jej chwilę, miesiąc, dwa, pół roku.
Możesz eksperymentować z środkami do klarowania, ale to raczej do wina.
Mi nalewka na cytrusach klarowała się pół roku.
Spróbuj nalać do jak najwęższej butelki, to szybciej będziesz mógł
ocenić efekty klarowania.

Pozdrawiam
Lunac

4. Data: 2006-01-02 12:02:09

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a pil ktos z was kawe z cytryna ?
mhm bo to podobny dobry sposob na niezasypianie
duzo bardziej skuteczny niz mocna kawa

5. Data: 2006-01-02 12:38:41

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał:

>a pil ktos z was kawe z cytryna ?
> mhm bo to podobny dobry sposob na niezasypianie
> duzo bardziej skuteczny niz mocna kawa

Raczej na kaca. Podobno ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

6. Data: 2006-01-02 13:40:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:

> a pil ktos z was kawe z cytryna ?
> mhm bo to podobny dobry sposob na niezasypianie
> duzo bardziej skuteczny niz mocna kawa

Pił. Idealnie działa na natychmiastowe wytrzeźwienie, smakuje
raczej mniej idealnie ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2006-01-02 15:21:47

Od: a...@i...org szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 02 Jan 2006 14:40:50 +0100, Krystyna Chiger <k...@p...pl>
wrote:

>Pił. Idealnie działa na natychmiastowe wytrzeźwienie, smakuje
>raczej mniej idealnie ;)

nie wytrzezwienie a obudzenie pacjenta...;-))))

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

8. Data: 2006-01-02 15:41:28

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ta
> przejrzystość. Zna ktoś tajemny sposób żeby była klarowna? Tomek

A mogłabym prosić o przepis?
Pozdrawiam noworocznie.
Barbara.

9. Data: 2006-01-02 17:03:01

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mogłabym prosić o przepis?
> Pozdrawiam noworocznie.
> Barbara.

Bierzesz cytrynę , sporą. Myjesz itp. robisz nacięcia nozem i wpychasz w te
nacięcia ziarnka kawy. Ile wlezie tej kawy ja upycham. Potem zalewam 70% sprytem
w litrowym słoiku od ogórkow. Ale umytym :). Tak na 3/4 słoika. Po tygodniu
zlewam doprawiam wodą do prawie litra i do odstania na minimum 3 miechy. Po
dwoch dniach też jest niezła ale po pół roku to już jest super a po roku to
lekarstwo na wszystkie choroby. Na dodatek dobre w smaku lekarstwo. I ja mam
problem. Taki trunek od zakonnikow był klarowny. A mój nie jest. Cedzenie nic
nie daje. Wiem ze oni nic nie kombinują z zadnymi cudactwami od klarownośći. Coś
skubańcy robią. Tylko nie wiem co. Zmętnienie nie jest duże. Ale mnie
przeszkadza. Tomek

10. Data: 2006-01-02 18:27:56

Od: "Przemodar" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@v...pl> wycedził:
> Taki trunek od zakonnikow był klarowny. A mój nie jest. Cedzenie nic
> nie daje...

Nie wiem przez co cedzisz, ale nawet najbardziej mętne rzeczy można
przefiltrować przez dobrej jakości filtry do kawy. Tańsze, ale równie
skuteczne jest filtrowanie przez watę, ale koniecznie 100% bawełnianą (ta
mieszana jest półśrodkiem).
Sporo nalewek przefiltrowałem tą metodą i żadna nie była mętna, a zdarzało
mi się cedzić chociażby nalewkę farmaceutów, znaną inaczej jako likier
Souvernon. Kto zna, ten wie co to za cholerstwo :-) Jedyne problemy mogą
sprawiać nalewki z mielonym cynamonem - ten to prawdziwa udręka w
filtracji, dlatego lepiej używać cynamonu w kawałkach kory, ale to już
inna historia...

"Powiedziałem i ukoiłem sumienie..."

Pasta jajeczna
mrozona kapusta pekinska...