Napowietrzacz - znów problem

51. Data: 2006-01-15 01:20:21

Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:

> Jakoś nie mogłem znaleść, przjrzałem 79 stron z "jezioro" tu adres drugiej
> strony
> http://www.google.pl/search?q=jezioro&hl=pl&lr=&clie
nt=firefox-a&rls=org.mozilla:pl-PL:official_s&start=
10&sa=N

> Nawet gdyby tak było, w co wątpię, bo inaczej po prostu podał byś link do tej
> strony

Prosze bardzo:
http://www.geozeta.pl/artykuly,Ameryka%20Po%C5%82udn
iowa,151
Pierwszy wynik na drugiej stronie. A i P sa duze :-)

Ale faktycznie zwiazek z tematyka grupy niewielki
(chociaz jakis jest, bo z Googli pewnie kazdy korzysta).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

52. Data: 2006-01-15 03:03:14

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ale faktycznie zwiazek z tematyka grupy niewielki
> (chociaz jakis jest, bo z Googli pewnie kazdy korzysta).

Michał, chyba coś jest nie tak. Na poczatku rozmowy, w poście od Jerzego było
pytanie o adres strony > Wytłumacz mi Pawle dlaczego w adresie strony piszesz
mikrojezioro a w logo masz Mikro Jezioro?<
a nie o nazwę pliku.Adres strony to jedynie ta część:
http://www.geozeta.pl/bo_tu_jest_miejsce_na_nazwe_pl
iku_z_ta_stona. a tu tzw
rozszeenie np.html, css, lub gif, itp.

Michał trochę zamotałeś, a ja nie załapałem o co Ci chodzi. W nazwach plików
duże litery są czytane, lecz zalecane jest aby ich nie używać. Natomiast polskie
czcionki nie mogą być używane. Dobre kreatory html-u, automatycznie w czasie
zapisywania zrobionej strony, zmieniają wielkość liter na małe. A tu taka
ciekawostka i skrajny przykład z polskimi czcionkami w nazwie pliku *gif. Tak
wygląda w kodzie strony, ścieżka do pliku o nazwie:
Małgoś ĆIEŻYŃŚKA.jpg
po przejściu przez Windowsowy edytor html-u, w tym przypadku Front Page i
wklejeniu na stronę:
Ma&#322;go&#347;%20&#262;I&#377;I&#323;&#346;K&#321;
A%202006.jpg .
Prawidłowo powinna wyglądać tak: malgos_ciezynska.jpg. Wyobraż sobie jakiej
wikości były by pliki stron tak zapsywane na serwerach i o ile to zwięsza czas
poszukiwania pliku, przy otwieraniu strony np. z albumem foto, nie mówiąc już o
zrozumieniu tego zapisu.

Pozdrawiam kończąco,
Paweł Woynowsk

Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan