Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan

1. Data: 2006-01-03 10:54:21

Temat: Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam w Nowym Roku!

Wstęp :
Planuje zrobic sobie wokol dzialki budowlanej ogrodzenie
ze zwyklej siatki, a nastepnie wzdluz niego posadzic szpalerem tuje.
Poniewaz bedzie tego kilkaset metrów, wiec nie chce kupowac
gotowych drzewek, poniewaz bym zbankrutowal ;-)
Mam troche czasu, bo planuje to zrobic najwczesniej za rok lub dwa.

I teraz pytania i prosby o rady:
Aby nie wyszlo drogo: czy mozna kupic np. nasiona,
rozsadzic je w doniczkach i dopiero jak sie z nich zrobia
sadzonki na kilkanascie cm przesadzic do ziemi?
Jesli tak, to prosze o jakies rady jak to zrobic, jak pielegnowac...

Gdzie mozna poczytac jakie sa rodzaje (gatunki) tui, poniewaz z 2 stron
chce posadzic takie geste, zeby nie bylo widac ogrodu, natomiast
z pozostalych dwoch takie "cienkie" aby ladnie wygladaly.
Jak potem pielegnowac te tuje, pasowaloby mi z tych gestych
zrobic cos w rodzaju zywoplotu, aby mozna je bylo przycinac
tak gdzies na wysokosci ponad 2 metry.

Za wszystkie rady, wskazowki, ewentualne linki bede bardzo
wdzieczny - jestem laikiem w takich sprawach...

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

2. Data: 2006-01-03 13:45:51

Temat: Re: Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> ze zwyklej siatki, a nastepnie wzdluz niego posadzic szpalerem tuje.

Tuje...czy to zawsze musza byc tuje....?
blah

Elfir

3. Data: 2006-01-03 13:49:26

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> wrote in
message news:dpduu0$6nm$1@news.onet.pl...

> Tuje...czy to zawsze musza byc tuje....?

Prosze wobec tego o inne propozycje - nie mam na razie nic,
wiec wszystko jest jeszcze mozliwe ;-)
Wracajac do glownych pytan - czy ktos cos wie i powie ??

4. Data: 2006-01-03 14:08:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dpdvfb$nab$1@nemesis.news.tpi.pl RTJ
<r...@p...com> napisał(a):

> Wracajac do glownych pytan - czy ktos cos wie i powie ??

Hejka. Może lepiej zadać to pytanie ekspertowi? Jerzy Woźniak Ci pomoże
na pewno http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=309 albo Przemek
384
Pozdrawiam posiłkowo Ja...cki

5. Data: 2006-01-03 14:27:17

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"RTJ" <r...@p...com> wrote in news:dpdvfb$nab$1
@nemesis.news.tpi.pl:

> Prosze wobec tego o inne propozycje - nie mam na razie nic,
> wiec wszystko jest jeszcze mozliwe ;-)
> Wracajac do glownych pytan - czy ktos cos wie i powie ??

A musisz mieć wieczniezielone?
W takim razie może jałowce? Cisy? Modrzewie?
Ale ja bym Ci doradzała żywopłot z liœciastych - grabowy albo bukowy. Jest
gęsty, łatwy w pielęgnacji, zmienia kolory w czasie sezonu, liœcie długo po
zaschnięciu trzymajš się na krzewach więc zimš też daje osłonę.
A jak chcesz być oryginalny to zrób mieszany z różnych krzewów, od
berberysów po lilaki, z tym, że taki jest doœć szeroki i raczej się go nie
tnie, przynajmniej cięciem formujšcym geometrycznie.
Thuje sš po prostu thujowe.. taka jest prawda :-)
Pozdrowienia - Ewa

6. Data: 2006-01-03 14:50:28

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Jan 2006 14:27:17 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> [...]
> gęsty, łatwy w pielęgnacji, zmienia kolory w czasie sezonu, liœcie długo po
> zaschnięciu trzymajš się na krzewach więc zimš też daje osłonę.

I zapomniałaś dodać że jest zdecydowanie tańszy - w sensie sadzonek.

Marta

7. Data: 2006-01-03 15:10:58

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczęsniak wrote:

> A musisz mieć wieczniezielone?
> W takim razie może jałowce? Cisy? Modrzewie?

Modrzewie nie sa tak wiecznie zielone :-)

> Ale ja bym Ci doradzała żywopłot z lisciastych - grabowy albo bukowy. Jest
> gęsty, łatwy w pielęgnacji, zmienia kolory w czasie sezonu, liscie długo po
> zaschnięciu trzymaja się na krzewach więc zimš też daje osłonę.

Tyle, ze trzeba go strasznie ciac, bo wyrosna duze drzewa.
Wielkie buki...

> A jak chcesz być oryginalny to zrób mieszany z różnych krzewów, od
> berberysów po lilaki, z tym, że taki jest dosć szeroki i raczej się go nie
> tnie, przynajmniej cięciem formujacym geometrycznie.

I to jest najlepsze wyjscie. Ogniki sa wspaniale, forsycje tez.

> Thuje sa po prostu thujowe.. taka jest prawda :-)

Niekoniecznie. Las tujowy wyglada zupelnie przyzwoicie.

Pozdrowienia,
Michal

PS. Ewo, cos u Ciebie z kodowaniem nie wychodzi. Literki ś oraz ą
wygladaja nie tak jak trzeba.

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-01-03 15:36:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2006-01-03 15:46:49

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> I zapomniałaś dodać że jest zdecydowanie tańszy - w sensie sadzonek.

No wlasnie w sensie sadzonek bylo pytanie - jak tuje (thuje ;-) )
sobie rozsadzic - czy da sie z nasion, aby bylo tanio ??
Czasu troche mam, wiec moge sobie sadzonki sam stworzyc (o ile
to jest mozliwe)

10. Data: 2006-01-03 16:07:41

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzonki na kilkanascie cm przesadzic do ziemi?
> Jesli tak, to prosze o jakies rady jak to zrobic, jak pielegnowac...

Sadzonki z tui możesz zrobić w skrzynce z piaskiem, może być z małym
dodatkiem torfu.Gałązki odrywaj od grubszej gałęzi z piętką, wyrównaj
nożykiem do tapet,możesz opudrować ukorzeniaczem.Możesz posadzić w skrzynce
ok 50 szt,niektóre wypadną.Ukorzenienie nastąpi w ciągo paru miesięcy.
Możesz też nazbierać nasion i wysiać do skrzynek.
Żywopłot posadź blisko siatki, tak aby przerósł na drugą stronę.Bedzie
nie do pokonania.
Pozdrawiam.Mirzan

sztobry derenia
Zaproszenie do strony o ogródku.