Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan

następny post »
From: "RTJ" <r...@p...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
Date: Tue, 3 Jan 2006 11:54:21 +0100

Witam w Nowym Roku!

Wstęp :
Planuje zrobic sobie wokol dzialki budowlanej ogrodzenie
ze zwyklej siatki, a nastepnie wzdluz niego posadzic szpalerem tuje.
Poniewaz bedzie tego kilkaset metrów, wiec nie chce kupowac
gotowych drzewek, poniewaz bym zbankrutowal ;-)
Mam troche czasu, bo planuje to zrobic najwczesniej za rok lub dwa.

I teraz pytania i prosby o rady:
Aby nie wyszlo drogo: czy mozna kupic np. nasiona,
rozsadzic je w doniczkach i dopiero jak sie z nich zrobia
sadzonki na kilkanascie cm przesadzic do ziemi?
Jesli tak, to prosze o jakies rady jak to zrobic, jak pielegnowac...

Gdzie mozna poczytac jakie sa rodzaje (gatunki) tui, poniewaz z 2 stron
chce posadzic takie geste, zeby nie bylo widac ogrodu, natomiast
z pozostalych dwoch takie "cienkie" aby ladnie wygladaly.
Jak potem pielegnowac te tuje, pasowaloby mi z tych gestych
zrobic cos w rodzaju zywoplotu, aby mozna je bylo przycinac
tak gdzies na wysokosci ponad 2 metry.

Za wszystkie rady, wskazowki, ewentualne linki bede bardzo
wdzieczny - jestem laikiem w takich sprawach...

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii