Napowietrzanie trawy

1. Data: 2001-04-26 10:07:23

Temat: Napowietrzanie trawy
Od: "Mario" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ogrodowych grupowiczów

Mam pytanie: czy ktoś może widział w sklepie urządzenie do napowietrzania
trawnika? - pomijając wszelkiego typu buty z kolcami.
Profesjonalne w formie walca z rurkami.
Ile kosztuje?

Mario

2. Data: 2001-04-26 10:51:16

Temat: Re: Napowietrzanie trawy
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Mario napisał(a):

> Mam pytanie: czy ktoś może widział w sklepie urzšdzenie do napowietrzania
> trawnika? - pomijajšc wszelkiego typu buty z kolcami.
> Profesjonalne w formie walca z rurkami.
> Ile kosztuje?

Dzisiaj widzialem w sklepie coś do napowietrzania trawnika co wyglšda na
trzonku jak grabie z sierpowatymi zębami. Nie obraca się to, ciaga się to
podobno za sobš, a ono nacina darnię. 32zlp.
Pozdrawiam :-)))
Janusz
PS
A winorośli napowietrzać nie trzeba! :-))))))

3. Data: 2001-04-26 11:16:42

Od: "Mario" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Obawiam się, że to areator do wertykulacji trawy (akurat na to pora).
Ja szukam urządzenia do napowietrzania - walec z np. prętów z z rurkami
dokoła fi8 o dł. 10. Ciągniesz za sobą i robisz cienkie długie otwory w
ziemi. Można robić to w lipcu.

(0N)
Mario

4. Data: 2001-04-26 11:40:31

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam wał w Praktikerze, metalowy za 190 zł. Za dwa tygodnie mają być do
nich obręcze z kolcami. Nakłada się na wał obręcze i można napowietrzać.
Moim zdaniem korzystne rozwiązanie, dwa w jednym. Nie wim ile kosztują
obręcze.

--
Edyta Szajnóg

5. Data: 2001-04-26 12:24:13

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Janusz Czapski

> [...]
> trzonku jak grabie z sierpowatymi zębami. Nie obraca się
> to, ciaga się to
> podobno za sobš, a ono nacina darnię. 32zlp.

Niestety, żdo tego trzeba chyba uzyć konia albo wołu, bo samemu się
nie uciągnie. No i w moim złamał się ząb (po pierwszych kilku
metrach). Lepsze chyba spalinowe (elektrycznych nie widziałam/nie
zwróciłam uwagi)

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

6. Data: 2001-04-26 12:41:31

Temat: Odp: Napowietrzanie trawy
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy w Polsce nie widzialem tego urzadzenia. Niektore firmy, np Fispo,
robia nakladki na swoje walce do trawy: sa to obrecze z przyspawanymi
gwozdziami, ktore robia dziury w trawie, ale nie wycinaja ziemi, tak jak
powinien to robic prawdziwy aerator. Z kolei aeratory mechaniczne dzialaja
na zasadzie takiej: na bebnie zawieszone sa zakrzywione, sprezyste kolce,
ktore troche nakluwaja, a troche rozdzieraja darn.
Prawdziwego aeratora nie widzialem w naszych sklepach.
pik

7. Data: 2001-04-26 13:16:36

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Klient - rzeczoznawcyap - info napisał(a):

> Niestety, żdo tego trzeba chyba uzyć konia albo wołu, bo samemu się
> nie ucišgnie. No i w moim złamał się zšb (po pierwszych kilku
> metrach).

Tak też mi to wyglšdało dlatego nie nabyłem.
Mech to też ładna zieleń :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2001-04-26 13:40:43

Od: "Mario" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za podzielenie się swoją wiedzą.
Chyba zacznę niestety robić sam profi urządzenie do napowietrzania.

Mario

9. Data: 2001-04-26 20:47:43

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sakryfikacja (wertykulacja) - silne "grabienie", które rozrywa trawę. Stosuje
się wczesną jesienią do usuwania grubej warstwy z rozkładających się obumarłych
liści traw.

Areacja (napowietrzanie) korzeni traw. Powierzchniowa: dziury w darni na
głębokości do 2.5 cm, wiosna-lato. Głębinowa (dziury 5-8 cm): jesienią, nawet
raz na trzy lata, na glebach "gęstych".

10. Data: 2001-04-27 01:52:04

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> głębokości do 2.5 cm, wiosna-lato. Głębinowa (dziury 5-8 cm): jesienią, nawet

A czy do tego wszystkiego nie wystarczy pare kretow :-)

Pozdrowienia,
Michal

Jukka
Bambus