Jukka

1. Data: 2001-04-26 09:01:31

Temat: Jukka
Od: "Adaś Jezierski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Mam takie pytanie. Dwa lata temu dostałem jukkę. W zeszłym roku zakwitła mi
pięknie. Po obcięciu kwiatka od korzenia roślinki wyrosło kilka nowych.
Pytanie: Czy źle zrobiłem, że nie usunąłem starej (tej która zakwitła), czy
powiniennem oddzielić nowe odrosty rozsadzając je (kiedy ewentualnie można
to robić) i czy ta "stara" jeżeli została jeszcze będzie kwitnąć?
Pozdrawiam. Adam

2. Data: 2001-04-26 11:00:51

Temat: Re: Jukka
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adaś Jezierski" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
> powiniennem oddzielić nowe odrosty rozsadzając je (kiedy ewentualnie można
> to robić) i czy ta "stara" jeżeli została jeszcze będzie kwitnąć?

Cześć!
Po zakwitnięciu jukka zamiera, wydając wcześniej parę młodych. Ja nie usuwam
starej, bo :
-rośliny te mają potężne korzenie i nie jest to łatwe, nawet przy podziale
trzeba posługiwać się łopatą i siekierą
-stara zdrewniała po pewnym czasie sama się rozpadnie
-młode szybko podrosną tworząc kępę i starej nie będzie widać
trzeba tylko obciąć sekatorem uschnięty pęd kwiatostanowy.
Pozdrawiam
Majka

3. Data: 2001-04-26 11:52:35

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "Adaś Jezierski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> mi

Przepraszam, że się ignorancko wtršcam.
To jukka kwitnie????????
Moje pierwsza żona trzyma w mieszkaniu taki zielony wiecheć na kołku ponad
metrowym już z 5 lat. Ona mówi, że to jukka. Jednak to to nigdy nie kwitło. Ile
lat trzeba czekać na cwiety? A ładne one sš?
Pozdrawiam :-)))))))
Janusz

4. Data: 2001-04-26 11:55:48

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:

> [...]
> metrowym już z 5 lat. Ona mówi, że to jukka. Jednak to to nigdy nie kwitło. Ile
> lat trzeba czekać na cwiety? A ładne one sš?
Oni pisali chyba o juce karolińskiej - takim wiechciu, tyle że
ogrodowym. Kwitnie toto już na drugi-trzeci rok po posadzeniu,
kwiaty białe, troche podobne do konwalii, tyle że z 5 razy większe.
Krzysztof

5. Data: 2001-04-26 11:58:57

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogrodowy gatunek - juka karolińska. Ładna, niewymagająca, nieprawdopodobnie
> okazały kwiat.
Mamy te same myśli, z tym że ja będę zawsze pierwszy jak sobie zegara
w komputrze nie przestawisz. U Ciebie już piątek!
Krzysztof

6. Data: 2001-04-26 14:21:15

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):>

> Ogrodowy gatunek - juka karolińska. Ładna, niewymagajšca, nieprawdopodobnie
> okazały kwiat. Nawet winoroślarz mógłby sobie posadzić:-)

Pewnie, że mógłby! I jeżeli miejscowi włościanie sprzedadzš mi ojcowiznę to
dlaczego nie?
Jednakże rozumiem, że ten zbiornik kurzu w domu nie zakwitnie???????
Pozdrawiam :-)
janusz

7. Data: 2001-04-27 09:23:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiniennem oddzielić nowe odrosty rozsadzając je (kiedy ewentualnie można
> to robić) i czy ta "stara" jeżeli została jeszcze będzie kwitnąć?

Robię to tak:
Wycinam po przekwitnięciu stary pęd wraz z łodygą kwiatową. Na ogół tylko
piła ręczna daje temu radę.
Nowe roślinki zostawiam.
Z tego starego kawałka i tak nie ma już pożytku, zasycha stopniowo i szpeci.
Co do oddzielania nowych odrostów: można to robić praktycznie o każdej porze
roku, choć może najlepiej po przekwitnięciu. Sugerowałabym jednak
zostawienie razem dużej grupy - rozrasta się intensywniej i otrzymuje się po
paru latach kwitnących kilka pędów - naturalnie każdy z oddzielnej rośliny,
ale i tak są blisko siebie, więc wrażenie jest miłe.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-04-27 11:54:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2001-04-30 08:08:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie, że mógłby! I jeżeli miejscowi włościanie sprzedadzą mi ojcowiznę
> dlaczego nie?
> Jednakże rozumiem, że ten zbiornik kurzu w domu nie zakwitnie???????

Raczej nie - musiałbyś mieć dracenę, pokrój podobny, a kurzu zbiera też
dużo:-)))

Pozdrawiam, Baisa.

Bambus
Re: Dalie