Natrectwa?

1. Data: 2003-10-02 08:36:18

Temat: Natrectwa?
Od: "Marcin" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czym spowodowane jest to ze ktos wykonuje rozne czynnosci z przesadna
dokladnoscia a czasem nawet powtarza je nawet kilka razy jakby nie wierzac
sam sobie ze zrobil cos wystarczajaco dokladnie.
Wyobrazcie sobie kogos kto (np mechanik) ma cos wykonac i robic to duzo
dokladniej niz potrzeba i np ustawia cos kilka razy, mierzy i sprawdza
wielokrotnie.
Czym to jest spowodowane ze ktos ma poczucie ze cos musi byc idealne nawet
gdy sytuacja tego nie wymaga.
Nie odnosi sie to do wszystkich sytuacji zyciowych ale glownie do czynnosci
tworczych.
Czy to natretstwa czy moze cos innego?

Pozdr.

Marcin

1. Data: 2003-10-02 08:43:28

Temat: Re: Natrectwa?
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <o...@p...onet.pl>

> [...]
> idealne nawet gdy sytuacja tego nie wymaga.
> Nie odnosi sie to do wszystkich sytuacji zyciowych ale glownie do

Pedanteria, skrupulatność, rzeczowość - to cechy wrodzone.
Świadczą one o wysokiej zdolności osobniczej do analizy
i rzetelności a więc odpowiedzialności za podejmowane działania.

Cechy te mogą być uciążliwe dla otoczenia jeśli przenoszą się
na obszary działań człowieka wymagające fantazji. :-)

\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 09:03:58

Od: "Marcin" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Cechy te mogą być uciążliwe dla otoczenia jeśli przenoszą się
> na obszary działań człowieka wymagające fantazji. :-)

Z ta analiza to by sie zgadzalo.
Pojdzmy jednak dalej, kolejny przyklad.
Mam kupic ksiazke i na tyle istotny jest dla mnie jej stan ze nawet
najmniejsze zalamanie, zagiecie, moze rysa na okladce moze spowodowac ze jej
nie kupie tylko bede szukal innej takiej ktora weglug mnie jest ok.
Nie tyle ze jest to meczace dla otoczenia ale ja zastanawiam sie na ile to
nienormalne zachowanie.

Pozdr.

Marcin

1. Data: 2003-10-02 09:14:36

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> weglug mnie jest ok.
> Nie tyle ze jest to meczace dla otoczenia ale ja zastanawiam sie

Dopuki nie robisz krzywdy sobie ani innym - to wszystko co robisz
jest normalne. Jeśli zagięta okładka książki miała by Cię razić
i wywoływać frustracje - to niby dlaczego miałbyś jej nie wymienić
na nie zagiętą?? A gdybyś chciał odsprzedać książkę -
nie sądzisz, że nie zagięta miałaby wyższą cenę?? ;)
\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 09:19:09

Od: "Marcin" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na nie zagiętą?? A gdybyś chciał odsprzedać książkę -
> nie sądzisz, że nie zagięta miałaby wyższą cenę?? ;)

Tak, ale czy to normalne ze zagieta okladna ksiazki moze wywolac frustracje?
Moze troche na sile doszukuje sie nienormalnosci :)

Marcin

1. Data: 2003-10-02 09:26:59

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> Tak, ale czy to normalne ze zagieta okladna ksiazki moze
> wywolac frustracje?
> Moze troche na sile doszukuje sie nienormalnosci :)
>
> Marcin

Jest to statystycznie nietypowe a więc nieprzeciętne.
Z normalnością nie ma nic wspólnego.
Ja również gdy kupuję samochód oglądam, czy nie jest
porysowany. Czy jestem nienormalny? :o)
\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 09:34:07

Od: "Marcin" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to statystycznie nietypowe a więc nieprzeciętne.
> Z normalnością nie ma nic wspólnego.
> Ja również gdy kupuję samochód oglądam, czy nie jest
> [...]

Wlasnie, ja przywiazuje taka wage do zakupu ksiazki jak Ty samochodu.
Moze masz racje ze to tylko nietypowe ale nie kazdy bo to tak okreslil.

Pozdr.

Marcin

1. Data: 2003-10-02 09:41:15

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Wlasnie, ja przywiazuje taka wage do zakupu ksiazki jak Ty
> samochodu. Moze masz racje ze to tylko nietypowe ale nie kazdy

Ty potrafisz uzasadnić dlaczego chcesz mieć książkę z nie
pozaginanymi okładkami. Twoje zamiłowanie do perfekcji
jest zrozumiałe.
Osoby którym jest to obojętne nie potrafią wyjaśnić
dlaczego jest im to obojętne.
Człowieka myślącego rozpoznaje się po wyjaśnieniach. :)

PS. mógłbyś jako perfekcjonista wyjaśnić, dlaczego nie
umieszczasz adresata w nagłówku posta odpowiedzi?
\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 10:15:20

Od: "Marcin" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PS. mógłbyś jako perfekcjonista wyjaśnić, dlaczego nie
> umieszczasz adresata w nagłówku posta odpowiedzi?

Zawsze na newsach wycinam wszystko oprocz wypowiedzi na ktora odpowiadam,
korespondencja jest wtedy bardziej czytelna, przejzysta a do tego mniejsza.
Czy dobrze ze wycinam tez adresata nie wiem, nigdy sie nad tym nie
zastanawialem.

Marcin

1. Data: 2003-10-02 10:25:23

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin:
> Czy dobrze ze wycinam tez adresata nie wiem, nigdy sie
> nad tym nie zastanawialem.

Moze juz czas na taka refleksje? ;)))

Czarek

tlumacz z jez. angielskiego psycholog
Zdolność
Dzisiaj mija termin tańszych zgłoszeń...
zwielokrotniona schizofrenia?
[sprzedam] "Genetyka zachowania"