"Nie będziesz cudzołożył."

From: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: "Nie będziesz cudzołożył."
Date: Sat, 25 Feb 2017 16:42:02 +0100

VI. "Nie będziesz cudzołożył." (Wj 20,14)

Pytanie do rachunku sumienia:

Czy akceptuję własną seksualność?
Czy odnoszę się do niej z szacunkiem?
Czy dążę do integracji mojej płciowości, tj. do równowagi między
wszystkimi sferami mojej osoby?
Czy potrafię panować nad sobą?
Czy żyję w czystości?
Czy dbam o rozwój fizyczny i intelektualny?
Czy rozwijam zainteresowania, hobby?
Czy grzeszę przeciw czystości, masturbując się, uprawiając nierząd,
prostytucję, oglądając pornografię?
Czy szukam przyczyn moich problemów seksualnych? Czy szukam pomocy u
kompetentnych osób (np. u spowiednika, pedagoga, rodzica)?
Czy z szacunkiem odnoszę się do osób płci przeciwnej?
Czy potrafię prawdziwie kochać?