Nie za wcześnie na odnawianie trawnika?

1. Data: 2017-03-01 21:31:15

Temat: Nie za wcześnie na odnawianie trawnika?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Na wertykulację, dosiewkę, nawożenie trawnika - nie za wcześnie? U mnie
już temperatury powyżej 10st. w dzień. W nocy na pewno zdarzają się
przymrozki, no ale te się mogą zdarzać jeszcze do maja.
Kiedy się za trawnik najlepiej zabrać?

Ewa

2. Data: 2017-03-02 10:20:45

Temat: Re: Nie za wcześnie na odnawianie trawnika?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.03.2017 o 21:31, FEniks pisze:
> [...]
> mnie już temperatury powyżej 10st. w dzień. W nocy na pewno zdarzają
> się przymrozki, no ale te się mogą zdarzać jeszcze do maja.

Znalazłam:

Kiedy po zimie rozpocząć pielęgnację trawnika?

Moment rozpoczęciawiosennej pielęgnacji trawnika
<http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/reakt
ywacja-trawnika,91_1939.html>po
zimie zależy od pogody. Do pracy można przystąpić, gdy nie grożą już
nocne przymrozki poniżej -5oC, nie ma opadów śniegu oraz gleba nie jest
przemarznięta.

W południowo-zachodniej Polsce, gdzie wegetacja roślin rusza
najwcześniej, zabiegi pielęgnacyjne rozpoczyna się zwykle około 25
marca, a na Suwalszczyźnie i w regionach górskich, gdzie zima trzyma
najdłużej - dopiero w drugiej połowie kwietnia.

http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/pieleg
nacja-trawnika-po-zimie-koszenie-i-wertykulacja,91_1
0425.html

Ewa

3. Data: 2017-03-02 11:13:46

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> po zimie zależy od pogody. Do pracy można przystąpić, gdy nie grożą już
> nocne przymrozki poniżej -5oC, nie ma opadów śniegu oraz gleba nie jest

Bardzo mi się w tym linku spodował termin "reaktywacja" użyty w odniesieniu
do trawnika.

> [...]
> dopiero w drugiej połowie kwietnia.
>
> http://muratordom.pl/ogrod/trawnik-i-zywoplot/pieleg
nacja-trawnika-po-zimie-koszenie-i-wertykulacja,91_1

No to trochę czasu jeszcze mamy. Pozostaje jednak pytanie, jak przez te
kilka tygodni ukierunkować niepokój twórczy?

Jarek

--
Tak więc na Nowy Rok ogrodnik wpada do ogrodu, any uprawiać glebę. Zabiera się
do niej łopatą; po dłuższym wysiłku udaje mu się złamac łopate o ziemię twardą

4. Data: 2017-03-02 15:04:39

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.03.2017 10:20, FEniks pisze:

> Znalazłam:

Jak już sama sobie odpowiadasz, to powinnaś również odpowiedzieć sobie w temacie
z partykułą. Żeby było sprawiedliwie.

5. Data: 2017-03-02 16:08:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi się w tym linku spodował termin "reaktywacja" użyty w odniesieniu
> do trawnika.

Nazewnictwo zależy od tego, w jakim kto matriksie żyje.

> No to trochę czasu jeszcze mamy.

U mnie już niewiele.

> Pozostaje jednak pytanie, jak przez te
> kilka tygodni ukierunkować niepokój twórczy?

Najlepiej w kuchni.

Ewa

6. Data: 2017-03-02 16:09:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.03.2017 o 15:04, collie pisze:

> Jak już sama sobie odpowiadasz

Niecierpliwość zmusiła mnie do samodzielnych poszukiwań.

> , to powinnaś również odpowiedzieć sobie w temacie
> z partykułą. Żeby było sprawiedliwie.

Niby pasterski, a jak gończy.

Ewa

7. Data: 2017-03-02 17:24:42

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.03.2017 16:09, FEniks pisze:

> Niecierpliwość zmusiła mnie do samodzielnych poszukiwań.

Fajnie, że już sama się zaspokoiłaś. Znaczy - swoją ciekawość,
zawartą w tytule bez partykuły. A wracając do pytania - patrz
na szpaki. Gdy zmieniają szatę, znaczy, iż czas na pole nam
wyjść. Wszak szpak ptak wiosenny, jak pisał Siergiej Mstisławski.

> Niby pasterski, a jak gończy.

Dobrze, że nie jak posokowiec.

8. Data: 2017-03-02 20:06:37

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> Dobrze, że nie jak posokowiec.

Hejka. Albo nie jak płochacz i aporter.
Pozdrawiam kynologicznie Ja...cki

9. Data: 2017-03-02 21:58:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Albo nie jak płochacz i aporter.
> Pozdrawiam kynologicznie Ja...cki

Zetknąłem się z systematyką, w której występują tylko dwie grupy:
gryzun i szczekun. Obie zdają się mieć zastosowanie w ogrodnictwie.

--
Jarek

10. Data: 2017-03-02 23:46:46

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zetknąłem się z systematyką, w której występują tylko dwie grupy:
> gryzun i szczekun. Obie zdają się mieć zastosowanie w ogrodnictwie.

Tyś się pewnie z tą systematyką zetknął w rodzinnych stronach, gdzie
taki szczekun ma od lat zastosowanie na gumnie. Jako żywy alarm.
Przykuty półtorametrowym łańcem do budy.

Czy nie za wcześnie na odnowę trawnika?
Krasnokwiat Katarzyny
zupa z komosy
Zima