Niebo (P) troszke inne jak w archiwum

1. Data: 2002-07-17 11:21:01

Temat: Niebo (P) troszke inne jak w archiwum
Od: "Ania" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czytałam ostatnio archiwum i nie znalazłam przepisu na ciasto Niebo takie
jak ja robie , wie pozwolę sobie podać inną wersię tego ciasta.
Niebo
Ciasto: ****30 dag mąki, 20 dag masła lub margaryny, pół szklanki cukru
pudru, 3 żółtka, łyżeczka proszku do pieczenia.

Tłuszcz posiekać z mąką i cukrem , dodać zółtka i zagnieść cisto. Podzielić
je na dwie części i upiec dwa placki.

Masa:****75 dag jabłek, 60 dag cukru kryształu, 2 łyżeczki soku
cytrynowego, galaretka cytrynowa. ( ja osobiście daję już jabłka zesmażone
ze słoika których u mnie pod dostatkiem)

Jabłka obrać i zetrzeć na tartce o dużych oczkach. Włożyć do rondla i dusić
Gdy będę miękkie dodać sok z cytryny i cukier , gdy cukier już się rozpuści
wsypać suchą galaretkę . Mieszać aby się rozpuściła i jabłka nie
przywarły.Ciepłą masę rozsmarować na jednym placku a drugim przykryć.

Masa II****25 dag orzechów włoskich, szklanka gorącego mleka, 10 dag
rodzynków ,25 dag masła, 20 dag cukru pudru.

Orzechy zemleć i zalać gorącym mlekiem. Zostawić do ostygnięcia. Najlepiej
jak orzechy w mleku postoją do 2 godzinek. Utrzeć masło najpierw z cukrem a
następnie z orzechami , na końcu dodać rodzynki.Masą posmarować placek i
wstawić do lodówki.

Całośc polać polewą czekoladową . Można udekorować połówkami orzechów.

Pozdrawiam Ania z fasolką.