Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?

31. Data: 2005-09-28 14:08:10

Temat: Re: Niekonwencjonalne metody okrywania roślin na zimę?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

GreyOwl wrote:

> Chyba z korzeniami, bo nic się nie pojawiło na wiosnę i dwie musieli
> wykopać

I to mogl byc blad. Budleje potrafia sie dosc pozno pojawic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

32. Data: 2005-09-28 19:32:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

andrzej wrote:
> Zgadzam się w 100% z moim poprzednikiem.Wełna nasiąknie,a po
> zamarznieciu utworzy się jedna wielka bryła lodu.Konwencjonalne
> metody są mimo wszystko niezawodne. pozdrawiam.
:)
czasami konwecjonalnymi se nie da
a z woda
ktora zamieni sie w lod to nie masz do konca racji
bo lod to tez termoizolacja
:)
ktos mi wspominal
ze w stanach podczas mroznych i bezsnieznych zim
stosuje sie jako ochrone przed mrozem
spryskanie bambusow woda z opryskiwaczy
:)
wytworzona na wskutek tego warstewka lodu
stanowi dobra ochrone przeciw duzym mrozom
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

33. Data: 2005-09-28 20:14:08

Od: GreyOwl <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to mogl byc blad. Budleje potrafia sie dosc pozno pojawic.

O, dziękuję, to cenna informacja.
Pozdrawiam!
Ania

34. Data: 2005-09-28 20:17:00

Od: GreyOwl <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> :)
> czasami konwecjonalnymi se nie da
> a z woda
> ktora zamieni sie w lod to nie masz do konca racji
> bo lod to tez termoizolacja

No tak, ale poprzedni rozmówcy chyba mają rację - taka bryła lodu
izoluje też od dostępu powietrza. Może łodygom bambusów to nie szkodzi,
ale korzeniom?

Pozdrawiam!
Ania

35. Data: 2005-09-28 20:29:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

GreyOwl wrote:

> No tak, ale poprzedni rozmówcy chyba mają rację - taka bryła lodu
> izoluje też od dostępu powietrza. Może łodygom bambusów to nie
> szkodzi, ale korzeniom?
:)))
w naszej strefie klimatycznej
dla ktorej okrywa lodowa powyzej 90 dni
nie jest czyms szczegolnym
:)
nie czytalem tego watku
i nie wiem co kto tam pisal...
ale jesli czegos zima pod zmarznieta na lod ziemia brakuje
to bardziej wody niz powietrza
:)

36. Data: 2005-09-28 21:05:14

Od: GreyOwl <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> :)))
> w naszej strefie klimatycznej
> dla ktorej okrywa lodowa powyzej 90 dni
> nie jest czyms szczegolnym
> :)

Coś mi chyba umknęło? 90 dni okrywy lodowej...?
Bambus syberyjski????

> nie czytalem tego watku
> i nie wiem co kto tam pisal...
> ale jesli czegos zima pod zmarznieta na lod ziemia brakuje
> [...]

No a Wańkowicz pisał o tym, jak wiosną, gdy wschodziło zboże, przyszła
odwilż, a zaraz potem silny mróz i na polu "dokonywało się morderstwo"?

Pozdrawiam!
Ania

37. Data: 2005-09-28 21:56:51

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

GreyOwl wrote:

> Coś mi chyba umknęło? 90 dni okrywy lodowej...?
> Bambus syberyjski????
:)
wiesz
sluzej bywajcy na grupie wiedza
ze nie wymagam od Kobiet zbyt wiele
min zdolnosci logicznego myslenia
:)
ale bez pewnego minimum na grupach tematycznych jednak obowiazuje
:)
zanim wrzuce Ciebie do KF
bo szkoda czasu na czytanie tego co piszesz
ten ostatni raz odpisze jeszcze Tobie
:)
jakkowiek taka Fargesia nitida
znosi spadki temperatur do nawet ponizej 30 stopni w minusie
to nie jest ona roslina naszej strefy
:)
a Leersii oryzoides jedynemu rodzimemu przedstawicielowi bambusow
nasze zimy nie sa straszne
:)

:)
ja o zupie a Ty o dupie
mowa jest o zimie i okrywaniu na zime
:)
a z Wankowiczem tez namieszalas
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

38. Data: 2005-09-28 22:31:27

Od: GreyOwl <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]
> :)
> zanim wrzuce Ciebie do KF
> bo szkoda czasu na czytanie tego co piszesz

Dzięki, jestem zaszczycona!
Wiesz, ja z Mazowsza i od kilkunastu lat nie widziałam tu "okrywy
lodowej" dłużej, niż przez jakie 30 dni. Zimę zaczynającą się w grudniu,
a kończącą w marcu pamiętam z wczesnej młodości - jakkolwiek
TEORETYCZNIE rzeczywiście tak powinna trwać - ale nie trwa, zwłaszcza w
mieście. A poza tym nie mam pretensji do jakiegokolwiek znawstwa w
dziedzinie ogrodnictwa, nawet do podstawowej wiedzy, bo zupełnym
przypadkiem dostałam kawałek ziemi, a że nie lubię marnotrawstwa, to
próbuję coś z tym zrobić pożytecznego - i po to zajrzałam na grupę, żeby
się dowiedzieć.

> [...]
> to nie jest ona roslina naszej strefy
> :)
> a Leersii oryzoides jedynemu rodzimemu przedstawicielowi bambusow

Dzięki, zapamiętam.

> :)
> ja o zupie a Ty o dupie
> mowa jest o zimie i okrywaniu na zime,

Nie, mowa była o zachowaniu się roślin pod bryłą lodu.

> :)
> a z Wankowiczem tez namieszalas

Bo to nie ja obserwowałam zamarzanie kiełków, tylko on, a nie jest moim
zwyczajem przywłaszczanie cudzych doświadczeń...

> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Nawzajem!
Ania

39. Data: 2005-09-28 22:49:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

GreyOwl wrote:
> [...]
> grudniu, a kończącą w marcu pamiętam z wczesnej młodości - jakkolwiek
> TEORETYCZNIE rzeczywiście tak powinna trwać - ale nie trwa, zwłaszcza
:)
zyjac w miescie w ucywilizowanym swiecie
nie mialas zbyt wielkiego kontaktu z przyroda
i nie mialas potrzeby odliczania jak dlugo "swiatem rzadzi zima"
a nie dalej jak dwa lata temu zadarzyla sie taka zima
:)

> Nie, mowa była o zachowaniu się roślin pod bryłą lodu.
:))))
przeczytaj temat watku
?

> Bo to nie ja obserwowałam zamarzanie kiełków, tylko on, a nie jest
> moim zwyczajem przywłaszczanie cudzych doświadczeń...
:))))
namieszalas kolejnosc zdarzen
"jest wyznaczona godzina na wszelkie sprawy pod niebem
jest czas siewu .."
jest czas wschodzenia
i jest zbierania teo co zasiano
:)

40. Data: 2005-09-28 22:58:23

Od: GreyOwl <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> [...]
> i nie mialas potrzeby odliczania jak dlugo "swiatem rzadzi zima"
> a nie dalej jak dwa lata temu zadarzyla sie taka zima

Ano, nie miałam - tak się złożyło, że nie miałam wyboru i musiałam żyć w
mieście. Dwa lata temu pamiętam, były bardzo silne mrozy, poniżej -30 na
przełomie roku, ale - przynajmniej u nas - nie trwały aż do marca.

> :))))
> przeczytaj temat watku
> ?

Wątku - owszem, ale Ty właczyłeś się w rozważania na temat tego, jak
rośliny znoszą okrycie z lodu, pisałeś, że powietrze mają, ale może być
brak im wody, czy nie tak?

> :))))
> namieszalas kolejnosc zdarzen
> "jest wyznaczona godzina na wszelkie sprawy pod niebem
> [...]

Właśnie. Powiedzmy, że umnie jest teraz czas siewu....wiedzy. Czy będą
jakieś zbiory to się dopiero okaże, i ani ja, ani Ty tego na razie nie
wiemy. Jeśli jednak będą, to zaproszę Cię na winobranie, a Ty mi
powiesz, jakiej odmiany jest moja winorośl...

> z pozdrowieniami i usmiechami
> smal

Odwzajemniam!
Ania