Niezidentyfikowany Obiekt Roślinny

1. Data: 2007-12-05 19:17:55

Temat: Niezidentyfikowany Obiekt Roślinny
Od: "Lapageria" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 lata temu zanabyłem roślinę doniczkową równie piękną, co łatwą w
pielęgnacji.
oświetlenie: każde
podlewanie: znosi suszę niczym sukulent
temperatura: przeżyła -2 na balkonie
zdrowotność: zero szkodników i chorób
cięcie: wprost uwielbia, zagęszcza się jak bukszpan
rozmnażanie: banalnie łatwe - sadzonki w szklance z wodą
kwitnienie: obfite - póżne lato,jesień

Tyle o niej wiem, a nie wiem:
gatunek: No name
odmiana 'Nie wiem co mam'

Pokrój, kwiaty i liście do obejrzenia na stronach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2a237315eaf7ab3
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7acfd10fd60cec1
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/626f1075d3a51b7d
.html

Licząc na pomoc w identyfikacji
gorąco pozdrawiam
Lapageria

2. Data: 2007-12-05 20:19:24

Temat: Re: Niezidentyfikowany Obiekt Roślinny
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lapageria" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pokrój, kwiaty i liście do obejrzenia na stronach:
> [...]

Jakas odmiana z rodzaju Plectranthus.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2007-12-05 20:25:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Jakas odmiana z rodzaju Plectranthus.

Podobny do gatunku Plectranthus zuluensis a takze do odmiany 'Mona
Lavender'.
Znalazlem tez takie zdjecie:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/
b/b9/Plectranthus.jpg/800px-Plectranthus.jpg

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2007-12-05 20:47:31

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lapageria pisze:
> [...]
> gatunek: No name
> odmiana 'Nie wiem co mam'
>
> Pokrój, kwiaty i liście do obejrzenia na stronach:

Mogę z całą pewnością stwierdzić że ta oto roslina ma więcej rozumu niż ja.

5. Data: 2007-12-06 19:17:54

Od: "Lapageria" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Podobny do gatunku Plectranthus zuluensis a takze do odmiany 'Mona
> Lavender'.

Wielkie dzięki! Trafiony, zatopiony!
Ani chybi Plectranthus. Szukałem w zdecydowanie bardziej egzotycznych
rejonach.
Komary wpadną w panikę gdy się dowiedzą.
Przejrzałem setki zdjęć, a i tak nie dopasowałem gatunku ani odmiany.
Najbliżej to P.saccatus, P.australis.
Przy okazji wydało się, że Plectranthus, to rodzaj bogaty w gatunki i
odmiany. Wziąwszy pod uwagę łatwość uprawy zdziwienie bierze, że tak mało
rozpowszechniony.
Bo np. Czesi to mają nawet bonzaje
(http://www.adenium.cz/foto/kytky/2004/obrazky_04/Pl
ectranthus_ernstii.jpg).

Wielu wspaniałych roślin od Św. Mikołaja
życzy Lapageria.

6. Data: 2007-12-06 21:46:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Przy okazji wydało się, że Plectranthus, to rodzaj bogaty w gatunki i
> odmiany. Wziąwszy pod uwagę łatwość uprawy zdziwienie bierze, że tak mało
> rozpowszechniony.

Ladne rosliny, ladny kolor kwiatow. Przez to, ze tak liczny to rodzaj, nie
podjalem sie rozpoznania dokladnego gatunku i odmiany a jedynie wskazalem na
mozliwe rozwiazania.
Jak spotkam taki jak Twoj, kupie zapewne.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2007-12-08 11:22:55

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lapageria <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Pokrój, kwiaty i liście do obejrzenia na stronach:

cudo!!! Odkupię chętnie lub, jeśli ktoś ma, poproszę o wskazanie źródełka
internetowego...

Hania

8. Data: 2007-12-08 11:23:47

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania <v...@g...pl> napisał(a):

> cudo!!! Odkupię chętnie lub, jeśli ktoś ma, poproszę o wskazanie źródełka
> internetowego...

znaczy: sadzonkę, albo kilka zanabędę :)

Hania

9. Data: 2007-12-10 08:48:18

Od: "Lapageria" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> znaczy: sadzonkę, albo kilka zanabędę :)

Na wiosnę mogę przygotować parę sadzonek.
Proszę się przypomnieć np. w marcu.

Lapageria

10. Data: 2007-12-10 08:56:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na wiosnę mogę przygotować parę sadzonek.
> Proszę się przypomnieć np. w marcu.
>
> Lapageria

Czy masz sadzonki Laparegii? Nie udało mi się wyhodować z nasion,
a bardzo mi się podobasz.
Pozdrawiam.Mirzan

WITAM WSZYSTKICH
ZYDKI
Hedera
Naszym Drogim Barbarom, Basiom i Basieńkom :-)
Bazylia święta?