Nowa trawa, a istniejący perz

1. Data: 2003-04-30 19:25:27

Temat: Nowa trawa, a istniejący perz
Od: "Krzysztof J." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz zamierzam posiać trawę na działce (po wybudowaniu domu), na
której od dawna były nieużytki w postaci głównie perzu, szczawiu i innej
dzikiej trawy. W tej chwili działka jest zglebogryzowana i walczę z
usuwaniem perzu (głównie jego poprzerastanych korzeni). Nie jestem w stanie
ręcznie usunąć całego perzu, bo jest to niemożliwe, a chciałbym na działce
posiać trawę. Czy aby posiać trawę działka musi być dokładnie "odperzona" ?
Jeśli tak to jak to skutecznie zrobić ? Jaką trawę posiać na działce, aby
była odporna na deptanie i najlepiej nadawała się na działkę budowlaną po
wybudowaniu domu ? Ziemia na działce nie jest najlepsza, VI klasa.
Krzysztof J.

2. Data: 2003-04-30 20:05:09

Temat: Re: Nowa trawa, a istniejący perz
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof J. napisał(a):

> [...]
> najlepiej nadawała się na działkę budowlaną po wybudowaniu domu ?
> Ziemia na działce nie jest najlepsza, VI klasa. Krzysztof J.

Nie ma co walczyć z trawą w trawie. Warto więc siać trawę a jak trawnik
będzie pielęgnowany to perz się powolutku sam wycofa.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

3. Data: 2003-04-30 23:21:18

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma co walczyć z trawą w trawie.  Warto więc siać trawę a jak trawnik
> będzie pielęgnowany to perz się powolutku sam wycofa.
>
> --
>
> Pozdrawiam ciepło, Dziadek

Tu Dziadek przesadził:))To raczej trawa(siana) się wycofa:(
Perz bezwzględnie trzeba usunąć.Najlepiej chemicznie.

Pozdrawiam Anastazy

4. Data: 2003-05-01 09:06:17

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał(a):

> Tu Dziadek przesadził:))To raczej trawa(siana) się wycofa:(
> Perz bezwzględnie trzeba usunąć.Najlepiej chemicznie.
>
> Pozdrawiam Anastazy

No gdyby posiać na zaperzonej działce szlachetną trawkę i dalej już nic nie
robić to perz zwycięży na pewno, ale nawożona działka i często koszona to co
innego, ale nie będę się w tym temacie zaperzał.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

5. Data: 2003-05-01 09:07:51

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robić to perz zwycięży na pewno, ale nawożona działka i często koszona to co
> innego, ale nie będę się w tym temacie zaperzał.

Zamiast tyle gadać,niech się Dziadek szykuje:)))

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-05-01 10:18:19

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał(a):

> Zamiast tyle gadać,niech się Dziadek szykuje:)))
>
> Pozdrawia boletus

Dziadek zwarty i gotowy już od baaardzo dawna

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

7. Data: 2003-05-02 06:58:32

Od: "Krzysztof J." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
co
> innego, ale nie będę się w tym temacie zaperzał.

Działkę odperzyłem mechanicznie. Wywiozłem perz z korzeniami, chociaż na
pewno trochę zostało. Jaki nawóz zastosować do trawy, przed / po posianiu.
Krzysztof J.

8. Data: 2003-05-02 07:19:47

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof J. napisał(a):

> Działkę odperzyłem mechanicznie. Wywiozłem perz z korzeniami, chociaż
> na pewno trochę zostało. Jaki nawóz zastosować do trawy, przed / po
> posianiu. Krzysztof J.

Najlepiej wieloskładnikowy o większym udziałe potasu i fosforu w stosunku do
azotu. Chodzi o to by w pierwszej fazie rośliny się ukorzeniły a nie rosły w
masę liściową. Potem można zasilać w razie potrzeby nawozami azotowymi nie
zapominając jednak o fosforowo-potasowych po którymś z pokosów.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

9. Data: 2003-05-02 08:17:06

Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu Dziadek przesadził:))To raczej trawa(siana) się wycofa:(
> Perz bezwzględnie trzeba usunąć.Najlepiej chemicznie.
>
> Pozdrawiam Anastazy

Witam

A ja przerabialem wlasnie taki sam problem rok temu. Perz
faktycznie sam sie po koszeniu wycofal. W tym roku co prawda
probowal, ale bardzo skromniutko i po koszeniu odpuscil.

Pozdrawiam

Piotr

Przędziory
swierki po sadzeniu