Nowe mieszkanie - formalności

1. Data: 2005-02-09 13:25:50

Temat: Nowe mieszkanie - formalności
Od: "IYIS" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Witam!
Zamierzam kupić mieszkanie na rynku
pierwotnym - od developera. Jakie formalności i koszty
mnie czekają po podpisaniu umowy kupna sprzedaży?
Notariusz? Księga wieczysta? Urząd skarbowy?
Wartość mieszkania 180tys.
pozdrawiam i z góry dziękuję
IYIS

2. Data: 2005-02-09 18:53:17

Temat: Re: Nowe mieszkanie - formalności
Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wartość mieszkania 180tys.
> pozdrawiam i z góry dziękuję

Przykladowe wyliczenie oplat za mieszkanko za 169.000,-zł, w tym grunt
19.800,-zł.
Opłaty od takich wartości przy umowie sprzedaży (wszystkie wnosisz u
notariusza):
- taksa notarialna: 1.645,-zł + VAT 361,90
- wniosek do sądu: 150,-zł + VAT 33,-zł
- podatek od czynności cywilnoprawnych: 396,-zł
- opłata sądowa za wpis prawa własności do księgi: 2.010,-zł
- opłata za nową księgę wieczystą: 40,-zł
- wypisy: 7,20 za strone aktu (np. 6 stron) * ilosc egzemplarzy (np. 4) =
172 zl
Razem ok. 4800 zl

Podatek od czynnosci cywilnoprawnych nie wystapi jesli bedziemy musieli
zaplacic
7% VAT od gruntu:(

JR

3. Data: 2005-02-10 14:06:29

Od: "IYIS" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 172 zl
> Razem ok. 4800 zl
>
> Podatek od czynnosci cywilnoprawnych nie wystapi jesli bedziemy musieli

dzięki!!!
Interesuje mnie zwłaszcza podatek od czynności cywilnoprawnych.
W sieci są różne kalkulatory szacujące tę opłatę na znacznie większą :(
http://www.nawigator.biz/kalkulator.html
czy nie jest to przypadkiem 2% ceny mieszkania??
pozdrawiam
IYIS

4. Data: 2005-02-10 15:55:49

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy nie jest to przypadkiem 2% ceny mieszkania??

2% calosci mieszkania placisz gdy kupujesz od osoby fizycznej
Gdy od dewelopera to placisz VAT 7%
W tej chwili juz nie placisz nawet podatku od czynn. cyw.pr. od gruntu (po
1.05.2004) bo placisz 7% VAT:(

JerzyR

5. Data: 2005-02-10 16:06:17

Od: "IYIS" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2% calosci mieszkania placisz gdy kupujesz od osoby fizycznej
> Gdy od dewelopera to placisz VAT 7%
> W tej chwili juz nie placisz nawet podatku od czynn. cyw.pr. od gruntu (po
> 1.05.2004) bo placisz 7% VAT:(

Próbowałem się doszukać tych przepisów ale dla laika
jest to nie do przebrnięcia :(

pozdrawiam
IYIS

6. Data: 2005-02-10 17:19:28

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2005 17:06:17 +0100, IYIS napisał(a):

> Próbowałem się doszukać tych przepisów ale dla laika
> jest to nie do przebrnięcia :(

Zwracam uwagę, że generalną zasadą jest to, iż jeżeli płacisz VAT to
nie ma PCC.
Jak rozumiem, VAT płacisz od gruntu, tak więc 2 % trzeba zapłacić od
wartości mieszkania.
To są niejako dwie różne sprawy. :(

--
spp
spp(na)op.pl

7. Data: 2005-02-10 22:07:17

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rozumiem, VAT płacisz od gruntu, tak więc 2 % trzeba zapłacić od
> wartości mieszkania.
> To są niejako dwie różne sprawy. :(

od 1.05.2004 r. za mieszkanie kupowane od dewelopera placisz 7% VAT i nie
placisz PCC ani od mieszkania ani od gruntu.
Placisz natomiast inne oplaty zwiazane z przeniesieniem wlasnosci i
zalozeniem i wpisem do Ksiegi wieczystej

JerzyR

8. Data: 2005-02-10 22:17:31

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2005 23:07:17 +0100, JerzyR napisał(a):

> [...]
> Placisz natomiast inne oplaty zwiazane z przeniesieniem wlasnosci i
> zalozeniem i wpisem do Ksiegi wieczystej

Wszystko się zgadza jest VAT - nie ma PCC.
Post przedpiścy był tak sformułowany, że 7 % tylko od gruntu, od
mieszkania zaś nie.

--
spp
spp(na)op.pl

9. Data: 2005-02-11 09:07:23

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

IYIS wrote:
> Próbowałem się doszukać tych przepisów ale dla laika
> jest to nie do przebrnięcia :(

Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych.

Tekst ujednolicony tutaj:
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
WDU20000860959&type=3&name=D20000959Lj.pdf

Artykuł 2
Nie podlegają podatkowi:
[...]
4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
dokonania tej czynności jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub
jest z niego zwolniona, z wyjątkiem umów sprzedaży i zamiany zwolnionych z
podatku od towarów i usług, których przedmiotem są nieruchomości lub ich
części albo prawo użytkowania wieczystego,

[SPAM] SPRZEDAM drzwi (warszawa)
czyszczenie kuchenki elektrycznej
Oświetlenie w zmywarce
filtry zmiękczające