Nowotwór czy wrzody??????

1. Data: 2004-11-29 08:27:25

Temat: Nowotwór czy wrzody??????
Od: "POlo" <Rolnik@ze_wsi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry!

Od jakiegoś miesiaca zaobserwowałem wyrazne krwawienie z przedodu
pokarmowego (z jego konca). Przyznaje, ze jestem mocno zaniepokojony ta
sytuacja, po ktorej przeanalizowaniu powiazałem kilka faktów: krwawienie
pojawia sie zawsze po mniejszym lub wiekszym spozyciu alkoholu. Pocieszam
sie, ze to moze jakies podraznienie sluzowki, ale coraz bardziej sie
obawiam, ze to raczysko mnie nadgryzło w jelito. Mam dopiero 30 lat i
jeszcze nie pora chyba sie zabierac, kurde! Czy ktos z was mi podpowie co
jest grane, no i co robic?

POlo

2. Data: 2004-11-29 09:58:38

Temat: Re: Nowotwór czy wrzody??????
Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obawiam, ze to raczysko mnie nadgryzło w jelito. Mam dopiero 30 lat i
> jeszcze nie pora chyba sie zabierac, kurde! Czy ktos z was mi podpowie co

Nie panikuj to podstawa - ja też miałam krwawienia i już widziałam raka w
moim jelicie. Skończyło się na rektoskopii (badanie od tyłu) i stwierdzeniu
nadżerek w jelicie - odpowiednie leki plus lekka dieta i siemie lniane do
picia i wszystko jest OK. A z alkoholem - no cóż w nadmiarze zawsze szkodzi.
pozdr
gagatka

3. Data: 2004-11-29 10:04:06

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od jakiegoś miesiaca zaobserwowałem wyrazne krwawienie z przedodu
> pokarmowego (z jego konca). Przyznaje, ze jestem mocno zaniepokojony ta
> sytuacja...
To akurat słusznie. Chociaż Twoja reakcja - wybacz - specjalnie adekwatna
do sytuacji nie jest.

> ...obawiam, ze to raczysko mnie nadgryzło w jelito. Mam dopiero 30 lat i
> jeszcze nie pora chyba sie zabierac, kurde!

W Twoim wieku nowotwór jelita grubego jest mało prawdopodobny (chociaż
wykluczyć bez badania się nie da), natomiast znacznie bardziej
prawdopodobne są inne chorobowe przyczyny; część z nich może wymagać
leczenia. Wiesz, w wypadku wielu chorób medycyna nie jest całkiem
bezsilna... Powinieneś wykonać czynność prostą choć może dolegliwą: iść do
doktora, który zbada Cię, zleci badania dodatkowe i zaordynuje leczenie.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

4. Data: 2004-11-29 10:24:32

Od: "POlo" <Rolnik@ze_wsi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadżerek w jelicie - odpowiednie leki plus lekka dieta i siemie lniane do
> picia i wszystko jest OK. A z alkoholem - no cóż w nadmiarze zawsze

Wielkie dzieki, juz jestem troszku spokojniejszy....mozesz mi powiedziec,
czy rektoskopii dokonuje jakis lekarz specjalista gastrolog w
specjalistycznej klinice, czy bede mogl zrobic to badanie w kazdym szpitalu.
A moze powiesz mi równiez Agatko, czy procedura przygotowawcza przed
badaniem jest podobna jak w kolonoskopii??...zreszta, tak czy owak na pewno
mnie rozdziewicza...hmmm..oby mi sie tylko to nie spodobało? ;)

POlo

5. Data: 2004-11-29 10:36:56

Od: "POlo" <Rolnik@ze_wsi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To akurat słusznie. Chociaż Twoja reakcja - wybacz - specjalnie adekwatna
> do sytuacji nie jest.
Hmm...uwazasz, ze nie jest to powod do tego, zeby sie przestraszyc?

> [...]
> doktora, który zbada Cię, zleci badania dodatkowe i zaordynuje leczenie.

dzieki za powazne podejscie do sprawy, z ta dolegliwą czynnoscia to poniekad
masz racje, bo u lekarza nie byłem od lat, a czasu zawsze za mało.....tak
czy owak ide do lekarza. Mam nadzieje, ze to rzeczywiscie nie nowotwór, ale
powinienem chyba zadbac tez o odpowiednia diete, bo lubie jesc potrawy
smazone i pieczone, wszystko z duza iloscia pieprzu...no i ograniczyc piwo,
to chyba bedzie najgorsze....:(

6. Data: 2004-11-29 13:27:56

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Mnie robił chirurg - bezboleśnie choć na pewno nic związanego z
przyjemnością:(. Procedura podobna - 1 dzień same płyny i lewatywa. Nie było
tak żle! Skierowanie miałam od lekarza rodzinnego.
pozdr
gagatka

7. Data: 2004-11-29 13:30:23

Od: "POlo" <Rolnik@ze_wsi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
> było
> tak żle! Skierowanie miałam od lekarza rodzinnego.

dzieki, własnie sie wybieram do lekarza rodzinnego...ale juz mi sie robi
niedobrze....:(
POl

8. Data: 2004-11-30 19:58:57

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokarmowego (z jego konca). ..............: krwawienie pojawia sie zawsze
po mniejszym lub wiekszym spozyciu alkoholu.

A może to zwykłe hemoroidy? Bywa tak, że po alkoholu daja o sobie znać ,a
bez tego wcale nie dokuczają

pozdrówka

9. Data: 2004-12-01 07:38:21

Od: "POlo" <Rolnik@ze_wsi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> po mniejszym lub wiekszym spozyciu alkoholu.
>

> A może to zwykłe hemoroidy? Bywa tak, że po alkoholu daja o sobie znać ,a
> bez tego wcale nie dokuczaj?

Byc moze, a raczej, mam nadzieje, ze to hemoroidy...co prawda na zewnatrz
nic nie daje sie wyczuc. Ale bylem u lekarza rodzinnego, konsultacja trwała
ok. 2 min. Albo lekarz jest super specjalista i po kilku moich słowach
postawil trafna diagnoze, albo jest rutyniarzem i przyjmuje na co dzien co
najmniej polowe ze swoich pacjentow majacych podobne objawy, albo mnie
najzwyczajniej w swiecie olał. Zobaczymy...przepisal czopki do niczego (zeby
nie mowic, ze do d....)...i kazal zrobic morfologie krwi, ciekawe czy mozna
z niej wyczytac cos na temat uszkodzenia jelita..hmmm....???...poczekam do
nastepnej wizyty:)

POlo

10. Data: 2004-12-21 11:46:04

Od: "POlo" <Rolnik@ze_wsi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadżerek w jelicie - odpowiednie leki plus lekka dieta i siemie lniane do
> picia i wszystko jest OK. A z alkoholem - no cóż w nadmiarze zawsze

Byłem u lekarza rodzinnego, przepisal mi Posterisan H, wziałem juz całe
opakowanie i mimo tego, iz na poczatku jakby objawy ustapiły, to teraz znowu
to powraca :( Nie wiem co dalej robic....

POl

Przychodnia/lekarz we Wrocku
Tomografia - na czym to polega
alkohol i pramolan