O awokado - wyczerpująco.

1. Data: 2011-12-12 19:39:47

Temat: O awokado - wyczerpująco.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://surawka.republika.pl/MZZ11.htm
Historia, uprawa, właściwości odżywcze i zdrowotne.
--
XL

2. Data: 2011-12-12 20:22:59

Temat: Re: O awokado - wyczerpująco.
Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-12 20:39, XL pisze:
> http://surawka.republika.pl/MZZ11.htm
> Historia, uprawa, właściwości odżywcze i zdrowotne.

No i super. Dzięki za link. Zwróć uwagę na jedno zdanie:

"Awokado jest bardzo wrażliwe na utlenianie, ma tendencję do
brązowienia, a powodem jest tlen atmosferyczny"

Spotkałaś się kiedyś ze świeżym, nie uszkodzonym z zewnątrz awokado,
które po przekrojeniu byłoby brązowe w środku? Skoro rzekomo wewnątrz
znajduje się tlen atmosferyczny, to siłą rzeczy owoc powinien brązowieć
od samego początku swojego istnienia, głównie od środka.

I to by chyba było na tyle.
Oprócz tego, że narobiłam sobie takiego smaka, że jutro idę kupić
przynajmniej kilka sztuk :)

N.

3. Data: 2011-12-12 20:30:57

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> [...]
>
> I to by chyba było na tyle.
> Oprócz tego, że narobiłam sobie takiego smaka, że jutro idę kupić

A ja mam ochotę na guacamole w mojej ulubionej meksykańskiej knajpce ;)

--

Paulinka

4. Data: 2011-12-12 20:40:39

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-12 21:30, Paulinka pisze:

> A ja mam ochotę na guacamole w mojej ulubionej meksykańskiej knajpce ;)

Ja najbardziej lubię najprostszy i chyba najbardziej znany przysmak.
Drobniuteńko posiekana cebula, skropiona sokiem z cytryny, do tego
szczypta soli i pieprzu, wszystko to wymieszane, załadowane do połówki
awokado (po wyjęciu pestki) i jedzone łyżeczką :) Ew. wcześniej można
wyjąć miąższ, podziabać, wymieszać z cebulą i ponownie włożyć do
skorupki po awokado.

N.

5. Data: 2011-12-12 20:43:53

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> [...]
> awokado (po wyjęciu pestki) i jedzone łyżeczką :) Ew. wcześniej można
> wyjąć miąższ, podziabać, wymieszać z cebulą i ponownie włożyć do

Ja to awokado mogę jeść jak gruszkę, obieram i po prostu jem.

--

Paulinka

6. Data: 2011-12-12 20:44:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 21:22:59 +0100, Nixe napisał(a):

> [...]
> znajduje się tlen atmosferyczny, to siłą rzeczy owoc powinien brązowieć
> od samego początku swojego istnienia, głównie od środka.

Owoc brazowieje po przekrojeniu/zgnieceniu, czyli wtedy, kiedy uszkadzane
są ściany komórkowe, wydobywają się substancje komórkowe i utleniają się.
Nieuszkodzone komórki NIE brązowieją.

--
XL

7. Data: 2011-12-12 20:47:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 21:40:39 +0100, Nixe napisał(a):

> Drobniuteńko posiekana cebula, skropiona sokiem z cytryny, do tego
> szczypta soli i pieprzu, wszystko to wymieszane, załadowane do połówki
> awokado (po wyjęciu pestki) i jedzone łyżeczką :)

A ja po prostu pokrojone na chleb z masłem i lekko posolone.
Albo w "innym" caprese - ułożone na przemian z pomidorami i mozarellą,
polane winegretem i posypane zielonym pieprzem, do tego czosnkowa grzanka i
białe wino.
--
XL

8. Data: 2011-12-12 20:49:41

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-12 21:43, Paulinka pisze:

> Ja to awokado mogę jeść jak gruszkę, obieram i po prostu jem.

Dla mnie w ten sposób jednak trochę za mdłe.
Musi być coś na złamanie smaku.
Jak mi się nie chce bawić z cebulą, to po prostu kroję na plastry,
skrapiam sokiem cytrynowym, solę i wchłaniam.

N.

9. Data: 2011-12-12 21:01:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 21:49:41 +0100, Nixe napisał(a):

> Dla mnie w ten sposób jednak trochę za mdłe.
> Musi być coś na złamanie smaku.
> Jak mi się nie chce bawić z cebulą, to po prostu kroję na plastry,
> skrapiam sokiem cytrynowym, solę i wchłaniam.

Deser:
"1 avocado na 2-3 osoby.
Większe avocado lekko miękkie (ma poddawać naciskowi palców) przekroić
wzdłuż,
wybrać pestkę i delikatnie(aby nie uszkodzić skórki) wybrac
miąższ,przełożyć go
do miseczki.Do tej miseczki dodać 4 łyżki cukru i sok z 1 większej
cytryny.Zmiksować na ładką masę.Masę przełożyć do "łódeczek" skorupek
(jeżeli
na dwie osoby -na więcej osób do maleńkich miseczek),zawinąć w folię
aluminiową
i włożyć do zamrażalnika.Można podawać tylko schłodzone lub zamrożone.
Proste a przepyszne."
http://forum.gazeta.pl/forum/w,77,31459534,,Szybki_p
rzepis_na_wedlinke.html?v=2

--
XL

10. Data: 2011-12-12 21:06:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-12 21:49, Nixe pisze:

> Dla mnie w ten sposób jednak trochę za mdłe.
> Musi być coś na złamanie smaku.
> Jak mi się nie chce bawić z cebulą, to po prostu kroję na plastry,
> skrapiam sokiem cytrynowym, solę i wchłaniam.

A ja uwielbiam dojrzałe awokado rozgniecione widelcem, skropione sokiem
z cytryny i wymieszane z odrobiną mielonego twarożku (np. "mojego
ulubionego"), do tego obowiązkowo czosnek (może być nawet granulowany),
sól i pieprz, ew. świeże zioła np. rzeżuchę. I jeść taką pastę z
ugotowanymi jajkami, najlepiej przepiórczymi. :)

Ewa

Wędzone żwiartki z kurczaka
awokado - omszałe pestki
Nadzienie do ruskich