O fortunie

31. Data: 2009-11-19 22:16:11

Temat: Re: O fortunie
Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 07:09, "J." <j...@y...co.uk> wrote:

> A jak jest naprawdę? Czy człowiek jest wolny, czy jest poddanym
> królestwa przeznaczenia? Czy fortuna istnieje, czy jest tylko wygodną
> formą zazdrości wobec sukcesów innych, takie złożyczenie? Może pewnego
> dnia poznamy odpowiedź.

Jakoś tak nie mogę w te "przeznaczenia" uwierzyć. Fakt, że jednym w
życiu łatwiej, innym nie - jak dla mnie to raczej kwestia przypadku.
Fortuny natomiast upadają raczej z niedbalstwa, zbytniej pewności
siebie, pychy. Mając już w życiu "coś" można 'rządzić' albo 'RZĄDZIĆ'.
Nie jest też tak, że każdy biedny stanie się bogaty. Niestety. Choć
niektórych mobilizuje to właśnie do działania i czasem się udaje.

> Jacek Wolski
> praktykafilozofa(.)wordpress(.)com

A, to przepraszam... Ja myślałem, że na 'psychologię' piszę, a nie na
'filozofię'...

Pozdrawiam,
darr_d1