O homeopatii w Focusie

11. Data: 2001-08-20 12:47:28

Temat: Re: O homeopatii w Focusie
Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mico <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lqvk3$q4m$...@n...tpi.pl...
> Siła homeopatii to energia substancji o nierzadko letalnym działaniu
> przenosząca się do finalnej postaci farmaceutycznej poprzez wielogodzinne
> ręczne wytwarzanie każdej potencji, której wielkość determinuje moc
> działania i skutki terapeutyczne. Rewelacja-zasada similia symilibus
> curantur polega na wyzwoleniu sił witalnych organizmu za pomocą trucizn.
> Homeopatia naprawdę działa o czym wielokrotnie przekonałem stosując ją u
> pacjentów.

To moze bylo by niezbyt etyczne ale ciekaw jestem czy przestalo by
dzialac gdyby w opakowaniu z peletkami bylo wykonywane _niezgodnie_
z zasadami homeopati (bez dlugiego ujednolicania potencji).

Wojtek G.

PS. A mozna wiedziec jakie przykladowe choroby leczyles z dobrym skutkiem ?

12. Data: 2001-08-20 12:53:18

Od: "Grapefruit" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

O składzie większości ziół posiadamy sporą wiedzę lecz nie sposób się nie
zgodzić, istnieją takie w których nie znamy substancji która by odpowiadała
za ich dziłanie lecznicze - informacja na ulotce świadczy bardziej o
rzetelności producenta środka farmakologicznego niż o nim samym. Trudno
generalizować i wydawać jednolitą opinię o środkach homeopatycznych i
ziołach - zapewne znajdzie się grupa osób, która będzie zawdzięczać sporo
tym środkom - szkoda tylko że nauka nadal nie potrafi wyjaśnić mechanizmów
jakie działąją w ludzkim ciele poddanemu tym środkom. Ja jednak jestem
sceptykiem i nie ufam temu co niewyjaśnione i nie pewne. A tam gdzie sporo
niepewności jest wiele miejsca na wszelkie naciąganie i oszustwa. Wydaje mi
się że firmy produkujące środki homeopatyczne są nastawione na zysk za
wszelką cenę. Czy zawsze to są lekarstwa zawierające w swym składzie
substancje toksyczne mające wyzwolić siły witalne, czy może czsem obojętne
substancje? Jak wytłumaczyć fenomen dziłania tych środków?

---

13. Data: 2001-08-20 13:04:14

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

- informacja na ulotce świadczy bardziej o
> rzetelności producenta środka farmakologicznego niż o nim samym.

niestety to nie tak
ulotki zatwierdza odpowiedni fachowiec w IL
drugim odnośnikiem akurat do tego sformulowania sa np. badania kliniczne
itp. jak ich nie ma to nie ma dzialan nieporzadanych
a dlaczego nie ma to jest osobna dyskusja....
ktory duzy koncern farmaceutyczny bedzie promowal ziola jak np. moze wykazac
ile to wydal pieniazkow na nowa substancje syntetyczna i tym tlumaczyc
wysoka cene leku a tutaj to co nam wcisna.... a jak nie wcisna to dla nich
za mala cena zeby produkowac (to w uproszczeniu...)

> [...]
> substancje toksyczne mające wyzwolić siły witalne, czy może czsem obojętne
> substancje? Jak wytłumaczyć fenomen dziłania tych środków?

ja sie nie wypowiadam ze one super dzialaja ... nie wiem...
chodzi tylko zeby nie przekreslac z gory tego o czym sie malo wie

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

14. Data: 2001-08-20 15:11:54

Od: "Joanna Słocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Baran" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Niemniej jednak zdarzają się przecież przypadki, gdy homeopatia
> pomaga. Uważam, iż jest to wynik tzw. efektu placebo

Hmmm, placebo u niemowląt i małych dzieci?
Dla mnie to dotychczas przekonijący argument za tym że
jednak nie placebo...
Pozdrawiam
Asia

15. Data: 2001-08-20 18:51:40

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mico" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9lqvk3$q4m$1@news.tpi.pl...
> [...]
symilibus
> curantur polega na wyzwoleniu sił witalnych organizmu za

No wiec czym sa masowo stosowane (najczesciej
wieloskladnikowe ) preparaty homeopatyczne zawierajace
skladnik, ktory w duzym stezeniu trucizna nie jest i co
wiecej w tym wysokim stezeniu nie wywoluje objawow leczonej
dolegliwosci a przeciwnie z powodzeniem jest stosowany w jej
zwalczaniu. Dla rozjasnienia mam na mysli rozne rumianki
itp.
--
Anna

16. Data: 2001-08-21 06:35:18

Od: "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę specjalnie napisałem o homeopatii bo byłem ciekaw waszej opinii.
Jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcej w tym temacie z uwzględnieniem religii
co nie jest bez znaczenia to zapraszam pod ten adres

http://oblubienica.prv.pl/czytelnia/newage/index.htm

albo bezpośrednio do tekstów

http://oblubienica.odnowa.opoka.org.pl/czytelnia/new
age/homeo1.html

http://oblubienica.odnowa.opoka.org.pl/czytelnia/new
age/homeo2.html

http://oblubienica.odnowa.opoka.org.pl/czytelnia/new
age/energia.html

Przemek

17. Data: 2001-08-21 08:56:30

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik P. Korczak w Cedar-Pol <p...@c...adm.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9lsvfk$qvs$...@n...tpi.pl...
> [...]
religii
> co nie jest bez znaczenia to zapraszam pod ten adres

zglos sie na grupe pl.soc.religia a nie zawracasz glowe.......

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

18. Data: 2001-08-21 12:45:07

Od: "Mico" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, to jest grupa dyskusyjna dla naukowców a nie mistyków, w pełni
popieram Piotra
Użytkownik "P. Korczak w Cedar-Pol" <p...@c...adm.pl> napisał w
wiadomości news:9lsvfk$qvs$1@news.tpi.pl...

19. Data: 2001-08-22 17:25:23

Temat: Odp: O homeopatii w Focusie
Od: "Korfanty" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grapefruit <g...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lqoa9$91c$...@n...tpi.pl...
> zwykłe placebo - nie wierzę w homeopatię

Jak rozumię w wiekszości są na tej grupie farmaceuci.
Mam jedno pytanie dlaczego sprzedajecie to placebo w swoich Aptekach?

20. Data: 2001-08-23 19:58:52

Od: "stazysta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Korfanty" <k...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jak rozumię w wiekszości są na tej grupie farmaceuci.
> Mam jedno pytanie dlaczego sprzedajecie to placebo w swoich Aptekach?

bo ludzie chca to kupowac ;-P
nieraz "doktor" im zalecil , innym razem z wlasnej nieprzymuszonej
woli -wierza ze pomaga ;)

komary !!!
krople do oczu
ktora witaminka?