O terrorze/głupocie i sci.historii. Było: Re: Głupota itd...

1. Data: 2001-09-22 08:49:06

Temat: Re: O terrorze/głupocie i sci.historii. Było: Re: Głupota itd...
Od: b...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

W pl.sci.psychologia Jerzy Turynski <j...@p...com> napisal:
> Ważne pytanie do wszystkich:
> Kto z was zatem jest przekonany, iż _umiejętności_myślenia_ Psycho-
> loga, Filozofa czy Historyka są 'dziedzinowo' odmienne, wyspecjali-
> zowane, charakterystyczne wyłącznie dla uprawianej dziedziny nauki ?

Dziedzinowo odmienne moze nie sa, ale kazdy z nich (tj. historyk,
filozof, psycholog) moze miec inny sposob zapamietania,
kojarzenia, a tym samym myslenia.

> Właściwe pytanie jest _inne_ - _J_A_K_ MYŚLEĆ prawidłowo ? - gdzie
> JEDYNYM celem do uzyskania/upolowania jest poprawna treść słówka
> MYŚLEĆ. WYŁĄCZNIE JEGO i absolutnie niczego innego. To diametralna
> i absolutnie kluczowa różnica wstosunku do "miernot".

Nie da sie myslec prawidlowo.
Kazdy mysli inaczej.
Nie ma zadnej normy, ktora mozna okreslic prawidlowe myslenie.
Widziales ,,Cube'' ?
Kto Twoim zdaniem myslal tam prawidlowo ?
Przezyl tylko jeden - niepelnosprawny. Czy on myslal ,,prawidlowo'' ?
Moze powiesz, ze on nie myslal... ale moze wlasnie tak trzeba robic ?
Myslenie - po co to komu ?
Podejrzewam, ze Einsten tez bardzo czesto nie myslal.
Bo i po co gdy nie mial o czym ?
A ze wtedy zzerala go nuda - zaczynal szukac jakis problemow do rozwiazywania.
Zwykle twierdze, ze dzialanie naszego mozgu opiera sie na ... lenistwie.
Nie chce Ci sie liczyc na palcach ile masz owiec ?
Zapisujesz na kartce.
Nie chce Ci sie dodawac masy 1nek ?
Grupujesz je na mniejsze kupy i dodajesz te kupy.
Nie chce Ci sie dodawac ilustam kup ?
Wymyslasz sobie mnozenie. itd. itp.
Kiedys czlowiek to wszystko wymyslil, teraz przekazuje sie to nam w szkole.
Jednak jesli przy kazdej z takich rzeczy nie zrozumiemy *po co* to nam
i nie uswiadomimy sobie, ze dzieki temu zrobimy cos latwiej/szybciej
to nie *nauczymy sie tego* a tylko *zapamietamy*.
Tak przynajmniej ,,podobno'' mysla scislowcy.
Jednak czy rozum czlowieka moze byc ,,scisly'' lub ,,humanistyczny'' ?
Nie. To jedynie jego zainteresowania i motywacja moze mu pozwalac
uczyc sie tego *lub* tamtego szybciej.
Kazdy mysli jednak inaczej, gdyz inaczej zapamietuje.

Napisales dluuuugiego posta, w ktorym nawolujesz do zastanowienia sie
nad tym, jak myslimy...
jednak nie napisales swojego zdania na ten temat.
Myslales Ty w ogole o tym ? :P

--
lamerem jestem, nic co glupie nie jest mi obce.

1. Data: 2001-09-23 10:51:16

Od: "baciu" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie da sie myslec prawidlowo.
> Kazdy mysli inaczej.

> Nie ma zadnej normy, ktora mozna okreslic prawidlowe myslenie.
> Widziales ,,Cube'' ?
> Kto Twoim zdaniem myslal tam prawidlowo ?

Mi się bardzo podobał Cube

> Przezyl tylko jeden - niepelnosprawny. Czy on myslal ,,prawidlowo'' ?

heh dobre pytanie ;)
Nio tak był genjuszem przecie ;)

> Moze powiesz, ze on nie myslal... ale moze wlasnie tak trzeba robic ?

To nad tym się zastanawiasz?
Co trzeba a co nie?

> Myslenie - po co to komu ?

właśnie

> Podejrzewam, ze Einsten tez bardzo czesto nie myslal.
> Bo i po co gdy nie mial o czym ?

Jak to jest z tym myśleniem i nie.
Wiesz, czy poprawnie, czy nie.
A ja mam swoje zdanie na ten temat.
Zadajmy sobie pytanie dlaczego ludzie nie potrafią przegryźć się
przez swoje stereotypy. Dlaczego wierzą w coś co jest fałszywym wyobrażeniem
o świecie. Dlaczego myślą "inaczej".
Zabacz jak ten świat jest śmiesznie skonstruowany. Myślisz że rozumiesz
język?
Te wszystkie pojęcia, któymi się posługujemy. Co znaczy rozumieć?
Można na coś spoglądać ale tego nie widzieć. Owszem widzisz coś, ale
nazywasz
jedynie swoją wyobraźnię.

Jak zatem wyjść po za stereotypy jak zobaczyć świat "poprawnie"
Bo czym jest poprawność? Poprawność to dążenie do prawdy.
Jak można dojść do prawdy o fizyce np. gdy się nie szuka prawdy,
poprawności.

Chodzi o to by w kwestii emocji w stosunku do świata wyjść po za swoje ego,
uprzedzenia, egoizm. Tak by wyjść po za stereotypy i spojrzeć na świat takim
jakim jest na prawdę.

Widziałęś Cube? Czy potrafili wyjść po za swój egoizm?
Szukali w tym świecie rozwiązania, wszyscy szukamy.
A rozwiązanie mamy w sobie!

1. Data: 2001-09-24 06:57:43

Od: "Mefisto" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dziwię się więc