OSY - jak je wytępić?

11. Data: 2006-08-21 19:11:42

Temat: Re: OSY - jak je wytępić?
Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

news:78e7.0000017a.44e9fc40@newsgate.onet.pl...

> Powinni przyjechać, osy zlikwidować i wystawić porządny rachunek
> za akcję.
> Mam w ogrodzie osojada.Wgrzebuje się w gniazda os w ziemi.Robi dziury
> o średnicy ok. 15 cm.Na brzegu nory zostają ślady pazurów i martwe osy.
> Wywala wiadro ziemi i tratuje wszystko wokół.Działa nocą.
> Kto to może być?

Ani to smieszne ani dowcipne ani pouczające ani nawet trolowate.
Podnieś swój poziom merytoryczny mirzan.

-cr-

12. Data: 2006-08-21 19:15:24

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kin" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Wczoraj córa odkryła "dziurkę" w ziemi, z której wylatują osy.

/cut/

Mam ten sam problem.
Żądlą jak oszalałe i jest to problem.
Sprzyskałem wieczorem gniazdo czymś chwastobójczym
nie wiem czy pomoże. Bywam w ogrodzie raz na tydzien
ale one mieszkają już miesiąc ...

-cr-

13. Data: 2006-08-21 19:42:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crimson" <c...@g...de> napisał w wiadomości

> Mam ten sam problem.
> Żądlą jak oszalałe i jest to problem.
> Sprzyskałem wieczorem gniazdo czymś chwastobójczym
> nie wiem czy pomoże. Bywam w ogrodzie raz na tydzien
> ale one mieszkają już miesiąc ...

Przepraszam, że się wtrącę ściśle merytorycznie, ale czy naprawdę uważasz,
że środek _chwastobójczy_ uśmierci osy?
Jeśli już chcesz je zabijać, to któryś z Raidów powinien zadziałać, tych
mocniejszych. Aplikacja późnym wieczorem.
I ciekawa sprawa z tym żądleniem. Chociaż kiedyś się mówiło, że pszczoły nie
żądlą idiotów...mało pocieszające dla mnie:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

14. Data: 2006-08-21 19:59:31

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:78e7.0000017a.44e9fc40@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> dziury o średnicy ok. 15 cm.Na brzegu nory zostają ślady pazurów i
> martwe osy. Wywala wiadro ziemi i tratuje wszystko wokół.Działa

Hejka. Albo niedźwiedź, albo trzmielojad (Pernis apivorus). :-)
Pozdrawiam hipotetycznie Ja...cki

15. Data: 2006-08-21 20:09:57

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  Ani to smieszne ani dowcipne ani pouczające ani nawet trolowate.
>  Podnieś swój poziom merytoryczny mirzan.

Trzeba mieć niezłą sieczkę we łbie, aby do os wzywać straż pożarną
czy jakąkolwiek.Osy nie są z trawy, aby je chwastobójczym środkiem
traktować.Jeśli nie jeteś pewien, weź o ręki oset, do drugiej osę
i dowiesz sie co czym pryskać.
Jeśli wiesz jekie zwierzę wykopuje osy, to podpowiedz, bo nie widziałem
sprawcy.
Pozdrawiam.Mirzan

16. Data: 2006-08-21 20:21:05

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli już chcesz je zabijać, to któryś z Raidów powinien zadziałać, tych
> mocniejszych. Aplikacja późnym wieczorem.

Ja używam Hita, na szerszenie, coby nikt sie nei czepiał, że bezmyślnie
tępie, to informuje, ze pryskam po osobnikach, które wlatują do domu. nie
wiem co się porobiło nigdy nie wlatywały a nieraz miały gniazda na strychu.
Po 5-ciu sekundach szerszeń pada i zdycha.

> I ciekawa sprawa z tym żądleniem.

Ano dziwna, na pewno sa pozostawione w spokoju? Ponoć metr od gniazda jest
bezpiecznie.

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

17. Data: 2006-08-21 20:26:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ano dziwna, na pewno sa pozostawione w spokoju? Ponoć metr od gniazda jest
> bezpiecznie.

Za szopą mam kwitnący bluszcz i worki z różnymi podłożami. Łażę tam stale we
wrześniu, w październiku, osy się dosłownie roją korzystając z pożytku,
powietrze aż drga, bzyczenie jak szum fal morskich. I nic...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

18. Data: 2006-08-21 20:42:12

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Aug 2006 22:26:45 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Za szopą mam kwitnący bluszcz i worki z różnymi podłożami. Łażę tam stale we
> wrześniu, w październiku, osy się dosłownie roją korzystając z pożytku,
> powietrze aż drga, bzyczenie jak szum fal morskich. I nic...

Co rok mam, spady z kilku jabłoni i grusz, roje os ale jeszcze nigdy żadna
mnie nie użądliła.

Pozdrawiam,
Marta

PS. Zawsze można zaprosić szerszenie, one tak pięknie osy atakują:)
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

19. Data: 2006-08-21 20:50:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Mon, 21 Aug 2006 22:26:45 +0200, Basia Kulesz napisał(a):
>
> Co rok mam, spady z kilku jabłoni i grusz, roje os ale jeszcze nigdy żadna
> mnie nie użądliła.

U mnie również. Właściwie, to żeby osa użądliła trzeba się nieźle postarać
:)

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

20. Data: 2006-08-21 21:01:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> U mnie również. Właściwie, to żeby osa użądliła trzeba się nieźle postarać
> :)

A może one faktycznie żądlą tylko _bardzo_ _mądrych_ _ludzi_? :-P

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

to coś znaczy?