Parking przy nowowybudowanym bloku

1. Data: 2003-08-06 09:15:29

Temat: Parking przy nowowybudowanym bloku
Od: "barney8" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczy,
Za niedługo odbiorę mieszkanko w nowowybudowanym bloku (dodam żeby uściślić
że jest to TBS). Mam w związku z tym 2 pytanka:
1. Czy developer uzyskując zgodę na budowę bloku musi zapewnić pewną ilość
bezpłatnych miejsc parkingowych? Jeśli tak to mogę prosić o namiar na
odpowiedni przepis.
2. Pod blokiem jest podziemny parking. Dostałem pismo od developera że jak
chcę to mogę tam dostać miejscie (oczywiście za dopłatą do czynszu). Jeśli
będzie brakowało chętnych to zaczną te miejsca wynajmować ludziom z
zewnątrz. Czy mogą tak zrobić? Przecież w czynszu za mieszkanie jest też
jakaś kwota za grunt na którym stoi blok. Czy znaczy to że będziemy
sponsorawać ludzi z zewnątrz którzy wykupią miejsca parkingowe? Dodatkowo
ponieważ jest to blok wybudowany w TBS, gdzie jak wiadomo czynsz jest
regulowany ustawowo. Czy taką samą zasadę można zastosować do miesc
parkingowych. Dodam jeszcze raz że parking ten znajduje się w podziemiach
bloku, czyli tak naprawdę to parking ten sfinasowali partycypanci (30%) i
KFM (70%).
Marek

1. Data: 2003-08-06 09:41:11

Temat: OT
Od: Dominik <"Dominik_D[WYWAL_NAWIAS]"@eranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za nied3ugo odbiorę mieszkanko w nowowybudowanym bloku (dodam żeby uściślić
> że jest to TBS).

A tak z ciekawosci - ktory tbs?

Pozdrawiam
Dominik

1. Data: 2003-08-06 09:44:23

Temat: Re: OT
Od: "barney8" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak z ciekawosci - ktory tbs?

TBS - Poludnie, Kraków
Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2003-08-06 10:30:41

Temat: Re: Parking przy nowowybudowanym bloku
Od: JR <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Aug 2003 11:15:29 +0200, "barney8" <b...@w...pl> wrote:

>1. Czy developer uzyskując zgodę na budowę bloku musi zapewnić pewną ilość
>bezpłatnych miejsc parkingowych? Jeśli tak to mogę prosić o namiar na

musi zapewnic pewna ilosc miejsc, ale nie ma slowa o tym czy platnych
czy nie. namiaru nie podam, bo walczylem w podobnej sprawie ~3 lata
temu.

> [...]
>będzie brakowało chętnych to zaczną te miejsca wynajmować ludziom z
>zewnątrz. Czy mogą tak zrobić? Przecież w czynszu za mieszkanie jest też

na osiedlu, ktorym mieszkalem bylo dokladnie jak piszesz... nikt z
mieszkancow nie chcial kupic, to sprzedawali innym ludziom spoza
osiedla. wynajmowac nie chcieli nawet mieszkancom.

Rysiek

1. Data: 2003-08-11 10:20:04

Od: "Ola i Łukasz" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy developer uzyskując zgodę na budowę bloku musi zapewnić pewną ilość
> bezpłatnych miejsc parkingowych? Jeśli tak to mogę prosić o namiar na
> odpowiedni przepis.

Tak
Rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych,
jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytułowanie (Dz.U. nr.75)
rozdział 3 - "Miejsca postojowe dla samochodów osobowych"
paragraf
18.1 o tym że miejsca te mają być
18.2 ile ich ma być
19.1 w jakiej odległości
20.2 że nawierzchnia ma być utwardzona

> [...]
> bloku, czyli tak naprawdę to parking ten sfinasowali partycypanci (30%) i

Nie jestem pewny, a nie chce mi sie szukać teraz ustawy, ale raczej nie
wolno tego robic bo budynków ani ich części, wybudowanych przy pomocy
środków z KFM-u nie można sprzedawać a jedynie wynajmować. (o tym bedzie w
ust. o niektórych formach popierania budownictwa społecznego).
Pozdrawiam
Łukasz

pralka-lozysko
Zmywarki - klasa zmywania???