(OT) Ortografia

1. Data: 2005-02-25 13:57:17

Temat: (OT) Ortografia
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uprzejma prośba - ludzie, zwróćcie uwagę na ortografię przed wysłaniem
posta. Błędy w tytułach to lekka przesada......
--
Pozdr. Ewa

2. Data: 2005-02-25 15:47:42

Temat: Re: (OT) Ortografia
Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <> napisał w wiadomości
> Uprzejma prośba - ludzie, zwróćcie uwagę na ortografię przed wysłaniem
> posta. Błędy w tytułach to lekka przesada......

Nie ortografia a człowiek jest ważny, poza tym po co komu dodatkowy stres.
Ortografia przybliża obraz piszącego, można przypuszczać, kto pisze
posta...a to dodatkowa wskazówka...
pozdr
Avf

3. Data: 2005-02-26 17:50:25

Od: "Jacek Tusuński" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania foxy <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nie ortografia a człowiek jest ważny, poza tym po co komu dodatkowy stres.
> Ortografia przybliża obraz piszącego, można przypuszczać, kto pisze
> [...]

Popieram w 100 %

4. Data: 2005-02-26 18:26:06

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania foxy <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> Nie ortografia a człowiek jest ważny, poza tym po co komu dodatkowy stres.

Ortograficzne pisanie jesy wyrazem szacunku dla czytającego.

> Ortografia przybliża obraz piszącego, można przypuszczać, kto pisze
> posta...a to dodatkowa wskazówka...

Niechluj?

JoP

5. Data: 2005-02-26 21:29:30

Od: "Masoneczka" <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Uprzejma prośba - ludzie, zwróćcie uwagę na ortografię przed wysłaniem
> posta. Błędy w tytułach to lekka przesada......

Typowe NTG :-)
Mnie także razi brak zasad ortografii, ale nie jest to grupa poprawnej
polszczyzny i piękna języka polskiego. Jak widać nie tylko problemy
zdrowotne trapią nasze społeczeństwo, one jednak są naj.

Masoneczka
Bezużyteczną rzeczą jest uczyć się, lecz nie myśleć,
a niebezpieczną myśleć, a nie uczyć się niczego.
/przysłowie chińskie/

6. Data: 2005-02-26 23:53:41

Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:

> Ortograficzne pisanie jesy wyrazem szacunku dla czytającego.

> Niechluj?

Oraz nie szanujący czytelnika i swój język ojczysty;(

--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

7. Data: 2005-02-27 06:11:20

Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <napisał w wiadomości
> [...]

A może dyslektyk?dysortograf?
A może ktoś piszący jest tak skoncentrowany na tym co go boli?trapi?
wkurza?, że treść przewyższa formę, na którą brak mu czasu i sił, żeby była
poprawna?
Avf

8. Data: 2005-02-27 13:37:36

Od: "Jolanta Pers" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Avf napisała była:

> A może dyslektyk?dysortograf?

Zaiste, straszne to musi być kalectwo, jeśli nie jest w stanie nawet wcisnąć
klawisza F7.

Zresztą, kogo to obchodzi, czy on jest dysortograf czy dysbrainik młodzieńczy?
Niech włączy sprawdzanie pisowni, skorzysta ze słownika ortograficznego
(bezpłatnie na stronie PWN), a jak nie umie, niech nie pisze na grupy. To
naprawdę nie jest obowiązkowe ani niezbędne do życia.

> A może ktoś piszący jest  tak skoncentrowany na tym co go boli?trapi?
> wkurza?, że treść przewyższa formę, na którą brak mu czasu i sił, żeby była
> poprawna?

Przychodzi po prośbie, ma biznes do grupy, więc niech zachowa minumum formy.
Podania z prośbą też piszesz na oberwanym i poplamionym kawą papierze?

JoP

9. Data: 2005-02-27 15:11:26

Od: "ania foxy" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <
> napisał w wiadomości
> Zresztą, kogo to obchodzi, czy on jest dysortograf czy dysbrainik
> młodzieńczy?

Gadasz jak stara dewota. Ważniejszy od ortografii jest człowiek.
Ale cóż możesz mieć takie poglądy. Pewno jeśli na ulicy zaczepi się
staruszek w łachmanach i niedomyty, twoje poczucie estetyki i umiłowanie
"formy" będzie kazać Ci ominąć go szerokim łukiem. Zostań księgową..z daleka
trzymaj sie od pracy z ludźmi, bo są różni....często w człowieku treść
przewyższa formę......
Avf

10. Data: 2005-02-27 16:41:39

Od: "N. N." <N...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ortograficznego (bezpłatnie na stronie PWN), a jak nie umie, niech nie
> pisze na grupy. To naprawdę nie jest obowiązkowe ani niezbędne do życia.

Staram się ograniczać i nie wypowiadać się w offtopic'owych tematach, ale
irytuje mnie Twoja postawa purysty językowego. Równie dobrze, możesz komuś
zabronić się odzywać dlatego, że ma wadę wymowy lub wychodzić z domu za to,
że ma widoczną wadę postawy i nie porusza się jak inni.
Podchodząc w taki sposób do człowieka nie będziesz w stanie wydobyć sensu z
jego wypowiedzi, tylko odrazu skreślisz jego myśl za błędy ortograficzne.
Pod pozorem językowej elokwencji będzie się kryć zgryźliwość i niemożność
konstruktywnego odniesienia się do sedna sprawy.

PS. Zapewne będą kolejne wiadomości w tym wątku więc proponuję, aby dyskusja
przeniosła się na alt.pl.offtopic

-------+
+ z poważaniem, Einstein: Dwie rzeczy nie mają granic: +
+ N. N. wszechświat i ludzka głupota. +
-------+

chemoroidy a blokada
Ból w okolicach mostka
Uszkodzenie nerwu łokciowego
Alkochol po operacji wyrostka?
nadcisnienie tetnicze - potrzebna przykladowa ankieta