[OT] Stary Harcerz potrzebny

1. Data: 2010-09-17 17:40:22

Temat: [OT] Stary Harcerz potrzebny
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Siema złe kobiety i łajdaki ;)

Siedzimy sobie koło Augustowa i grzyby zbieramy. Kosmos - jest tego w chuj i
ciut ciut. Wczoraj dwie godzinki zbierania i 38 słoików marynowanych wyszło.
Ale jest problem. Nie wiem jak ususzyć wydajnie w warunkach polowych. Do
dyspozycji jest jedynie grill. Taki kamienny z kominkiem. Dzisiejszy pomysł
to tacka z folii aluminiowej położona na ruszcie, ale cholera wie co z tego
wyjdzie, a nawet jak wyjdzie to zbyt mało wydajna metoda na posiadane
ilości. Zakup suszarki do grzybów nie wchodzi w grę - ma być surviwalowo.
Any ideas ?

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

P.S.
Waszyje zdarowie druzija ;)

2. Data: 2010-09-17 18:03:28

Temat: Re: [OT] Stary Harcerz potrzebny
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
> cholera wie co z tego wyjdzie, a nawet jak wyjdzie to zbyt mało wydajna
> metoda na posiadane ilości. Zakup suszarki do grzybów nie wchodzi w grę -

Nanizać na nić lub szpagat, można na cienkie patyczki, a nawet na trawę (jak
na szaszłyk) byle się nie stykaly. Duże lepiej pociąć na paski.

3. Data: 2010-09-17 20:04:06

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

> Nanizać na nić lub szpagat, można na cienkie patyczki, a nawet na trawę
> (jak na szaszłyk) byle się nie stykaly. Duże lepiej pociąć na paski.

Czyli że nie układać na powierzchni płaskiej ? Oki. A jak podejść do sprawy
w kontekście grilla, przesiąkną dymem ? W sumie to prawie jak wędzarnia taki
grill, a innego źródła ciepła nie ma :(

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

4. Data: 2010-09-17 20:14:34

Od: "Szaulo" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sprawy w kontekście grilla, przesiąkną dymem ? W sumie to prawie jak
> wędzarnia taki grill, a innego źródła ciepła nie ma :(

Nie da się jakoś odseparować dymu od grziby, żeby grill był tylko źródłem
ciepła?

Sz.

5. Data: 2010-09-17 20:20:29

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Był to dzień 17-wrzesień-10, kiedy Przemysław Dębski otworzył usta i
usenet napełnił się słów muzyką:

Na nitki i nad grila,
Ależ bym się napił...!

6. Data: 2010-09-17 21:12:44

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawy w kontekście grilla, przesiąkną dymem ? W sumie to prawie jak
> wędzarnia taki grill, a innego źródła ciepła nie ma :(

Rozgrzać kamienie i nad nimi suszyć.

7. Data: 2010-09-18 11:45:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Sep 2010 22:04:06 +0200, Przemysław Dębski napisał(a):

> A jak podejść do sprawy
> w kontekście grilla, przesiąkną dymem ?

Od razu widać, że nie masz pojęcia o używaniu grilla.
Nad dobrze wyżarzonym węglem drzewnym nie ma prawa być dymu.

8. Data: 2010-09-18 13:58:59

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

> Rozgrzać kamienie i nad nimi suszyć.

Dziękować. Pomysł wdrożony testowo:
http://strony.aster.pl/pozboju/suszenie.jpg
Jeśli zda to egzamin wdrażam na skalę przemysłową :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

9. Data: 2010-09-18 14:04:00

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od razu widać, że nie masz pojęcia o używaniu grilla.
> Nad dobrze wyżarzonym węglem drzewnym nie ma prawa być dymu.

Pod warunkiem, że z tego co się grilluje nic na węgiel nie kapie. Poza tym
trudno utrzymać relatywnie niską temperaturę, by grzyby wysuszyć a nie
zgrillować. Od razu widać że nie masz pojęcia o przypierdalaniu się pod byle
pretekstem ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

10. Data: 2010-09-18 14:40:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Sep 2010 16:04:00 +0200, Przemysław Dębski napisał(a):

> Pod warunkiem, że z tego co się grilluje nic na węgiel nie kapie.

Nie kapie, kiedy jest grillowane w dobrej temperaturze.

> Poza tym
> trudno utrzymać relatywnie niską temperaturę, by grzyby wysuszyć a nie
> zgrillować.

ODLEGŁOŚCIĄ od żaru się reguluje temperaturę. Podnosisz ruszt - żadna
trudność dla średnio inteligentnego szympansa.

> Od razu widać że nie masz pojęcia o przypierdalaniu się pod byle
> pretekstem ;)

Jak widać pretekst nie jest taki byle.
:-)

WSPOMNIENIE...